Annons:
Etikettbeteende
Läst 2756 ggr
LinaN
2012-07-13 12:45

Gul rosett för hundar

En kampanj för att öka folks medvetenhet. hurmånga gånger har man inte mötts av hundägare och hundar som på långt avstånd ropar att hunden är rädd, aggressiv, sjuk eller löper?

Genom att använda sig av en gul rosett så signalerar man att man bör ge det hundekipaget mer utrymme än man behöver i vanliga fall. Något som inte bara vi hundägare borde känna till utan även andra människor som inte är hundvana.

hjälp till att sprida ordet! :D

http://www.gulahund.se/ ?utm_source=facebook.com&awesm=fbshare.me_i0lU&utm_campaign&utm_content=fbshare-js-large&utm_medium=fbshare.me-facebook-post

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
TjockaBerta
2012-07-13 16:18
#1

Det är tydligen en ganska lyckad kampanj. Jag läste nyss om den på Sveriges Radios hemsida. Budskapet sprids fort.

>>>Malum domesticum<<<

LinaN
2012-07-13 16:39
#2

#1 skoj! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Forest]
2012-07-13 20:47
#3

Tycker detta är jätte bra . Jag tror inte folk här riktigt vet vad gul roset betyder tyvärr men jag tycker man gott kan köra med gul rosett när man tränar o vill vara ostörd. Flört

Kitten86
2012-07-13 22:19
#4

Hoppas verkligen att ordet budskapet srids och att det används av de förare/ägare till de hundar som verkligen behöver detta…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

LinaN
2012-07-13 23:56
#5

Jag har spridit det så gott jag kan genom att lägga ut det här och på andra hundsajter på iFokus, vissa sajter kände redan till det, andra inte.

Sen har jag länkat det på min facebook också och kommer blogga det i min blogg också, ävne om jag inte har såååå många läsare, så då är det iaf ett ställe till där det finns att hittas på nätet :)

hoppas det kommer komma i TV också. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Kitten86
2012-07-15 16:52
#6

#5
Om alla bidrar med lite så kommer vi långt!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
MiracleWithPaws
2012-07-15 19:18
#7

Jag förstår tanken, och den är ju god. Men jag måste nog ändå hålla med SKK (som inte stödjer denna kampanj) att man istället bör utbilda samhället om att ALLA hundar ska lämnas ifred om man inte fått ägarens tillåtelse att gå fram. Men visst är det jättejobbigt när folk kommer fram/släpper fram sina hundar utan att man är beredd. När min Duva hade kennelhosta kändes det som att alla vi mötte lät sina hundar springa fram till oss utan att fråga först.

Upp till toppen
Annons: