Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 3654 ggr
TjockaBerta
2012-07-10 09:56

När det ena hunden dör

Om det blir så att man måste ta en hund till veterinären för avlivning hur gör man så att den andra förstår att den är borta.

Jag har hört så många berätta att den hunden som är kvar letar efter sin vän flera år efteråt. Det vill man ju inte att hunden ska behöva göra.

En bekant berättade att när deras ena hund dog hemma gick den andra fram och puffade på den och accepterade att den inte var kvar längre.

Det känns väldigt konstigt att låta den friska följa med och se vad som händer. Kan man kanske ta in den efteråt så att den får se sin vän en sista gång.

Eller ta hem en veterinär?

Ursäkta en ledsam tråd.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Maidens
2012-07-10 11:10
#1

När min mamma var tvungen att avliva hennes gamla och sjuka hund, så kom veterinären hem till henne och gjorde det där. Bra för hunden som inte behövde lämna sin trygghet, bra för mamma som kunde ta farväl av hunden hemma, bra om man har en hund till som kan "ta farväl" av den döda vännen.

[Forest]
2012-07-10 18:47
#2

Hunden förstår någ det rätt så snabbt. Vi tog bort Chanel här så märkte vi att Enja vart mer klängig i några dagar, vi tog längre promenader o aktervera med det hon verkligen älskar för att muntra upp henne. 1 vecka så var hon normal igen o sprallig som vanligt.

TjockaBerta
2012-07-10 19:57
#3

#1 Vad gör man med kroppen då? Annars kan man ju lämna hunden för kremering.

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
2012-07-16 21:28
#4

Vi har inte haft honom så länge, jag vet, men det är den bästa hund någon av oss upplevt. Vi älskar denna omplacering som har lärt oss så mycket om hundar.

Det är så tråkigt att se hur han blir sämre och sämre för var dag som går.

Att en hund kan göra sånt stort intryck på en på en så kort tid.

VI älskar dig Oshinn!

Alla kommer att följa dig när det är dags.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: