Annons:
Etikettbeteende
Läst 3827 ggr
CorneliaAndersson
7/1/12, 1:25 AM

Gammal pudel vill vara ute om nätterna

Min gammla dam Tilly vill inte vara inne en sekund. När pappa släpper in henne på kvällen så väcker hon oftast honom vid ca 3 på natten och vill ut. Då får pappa sitta uppe 1timme och sen släppa in henne igen. Problemet är då att hon intevill gå in och pappa får då ofta gå ut och leta upp henne i mörkret. Och när man tagit in henne (vid sisådär halv 5) och man har gått och lagt sig så kissar hon inne. Fast att hon är ute från ca 9 på morgonen fram till ca 22.00+ den timmen vid 3-tiden på natten. Varför? Pappa börjar bli trött på att torka hundkiss nere i källaren.

Borde man låta henne vara ute hela natten? Vi har funderat på att bygga en hundgård, men hon blir så stressad av det och står och gnyr och väcker alla grannar. (Självklart är vår gräsmatta inhängnad). Vi har haft det så att folk kommit och öppnat grindarna och släppt ut henne tidigare så vi är ju extra nervösa under natten. Så jag sitter alltid uppe under nätterna. :/

Har någon varit med om något liknande? Ge tips? :p

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
Pudelbus
7/1/12, 2:31 AM
#1

Hur aktiverar ni henne om dagarna? :)

CorneliaAndersson
7/1/12, 2:39 AM
#2

Jag går 1 timmes promenader efterskolan med henne sen hopptränar vi ganska ofta, då hon själv ÄLSKAR det och hoppar ibland själv, när det står ett hinder framme. Hon är ju snart 12år så jag vill ej pressa henne direkt

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Amandla
7/1/12, 1:08 PM
#3

Kan det vara så att hon börjar bli lite dement? Har ni kollat så hon inte har en urinvägsinfektion? Kan vara dags för ett veterinärbesök.

Förstår att det är jobbigt!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
CorneliaAndersson
7/1/12, 1:17 PM
#4

Hon har inte urinvägsinfektion, Vet. besök har vi gjort

Kan ju vara så att hon börjar bli dement.

Mormor tycker att vi borde ta bort henne, men jag vill först se om det kan finnas någon lösning på detta.
Hon har ju trots all funnits hos oss i 12år (fick henne i födelsedags present av mormor när jag fyllde 3)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Forest]
7/1/12, 5:46 PM
#5

Låter som det kan vara att hon har blivit dement, det är inte ovanligt att gammlingar blir det. Endel åker tyvärr på det innan jag tycker man kan säga gammling åt dom.

CorneliaAndersson
7/1/12, 9:41 PM
#6

;/
Tja, hon är ju 12, så man kan väll kalla henne gammal??

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
[Forest]
7/1/12, 10:57 PM
#7

6 mjo då är man ju lite gammling, är hon pigg o så för övrigt tycker inte jag att man behöver ta bort dom.

CorneliaAndersson
7/1/12, 11:02 PM
#8

Ehh, pigg kan man väll säga att hon är x'') de flesta vi möter tror inte att hon är äldre än 3-4år :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: