Annons:
Etikettallmänt
Läst 6271 ggr
Daniellaax
6/25/12, 5:50 PM

Pudel: Hane eller tik?

Hej! Är det någon större skillnad i beteendet hos hane och hona? Har läst någonstans att hanar brukar vara mer aktiva och energiska än honor, stämmer detta? Vill helst ha en mycket lekfull hund.

Annons:
[Forest]
6/25/12, 6:52 PM
#1

Jag tycker hanar kan vara lite burdusa lite mer "på", men det är olika. Jag är själv mer för tikar, men många säger det fins surtikar inget jag märkt av alls… men oxå det är olika. Om man inte vet exakt vad man vill ha så hade jag valt mer efter hjärtat du har mycket större utbud om du kan ta vilketsom. Jag iaf har alltid valt konstig någ tikar men alla andra djur hanar Obestämd

Daniellaax
6/25/12, 7:06 PM
#2

#1 okej, men dina tikar har varit aktiva osv eller? :)

[Forest]
6/25/12, 7:12 PM
#3

2 Enja är aktiv en arbetsmyra, det har hon någ efter sin mormor som tävlar SM :) Donna därimot är itne samma kaliber men börjar faktist kunna arbeta mer nu men henne har vi itne haft så länge (omplaceringsvalp/unhund) och är strax över 1 år bara. FD tiken inte pudel var det inget fel på heller träna gärna, jag tror faktist att hundar bli lite vad man gör dom oxå. Flört

Daniellaax
6/25/12, 7:15 PM
#4

#3 ja, det är ju sant :) aktivera man hunden mycket med träning osv så blir det förmodligen en pigg hund.

MiracleWithPaws
6/25/12, 7:17 PM
#5

Att se till att man får en "väldigt lekfull" hund tror jag är mer kopplat till ras än kön. Visst kan hanar vara lite mer energiska, men ofta har det med hormoner att göra. Det behöver ju alltså inte göra att de egentligen är mer "lekfulla" utan snarare lite mer intensiva. Pudlar är generellt lekfulla (och rätt intensiva), oavsett kön. :)

Amandla
6/25/12, 7:43 PM
#6

Säger som #5! Och min Pixie är definitivt energisk <3 Albin har lugnat ner sig lite med åren…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Daniellaax
6/25/12, 10:18 PM
#7

Tack för eran hjälp, tror nog resten utav familjen röstar på hane så det blir nog en hane :)

Pudelbus
6/26/12, 4:42 AM
#8

Tjejerna i våran flock är dom som är mest aktiva och vill arbeta :)

Upp till toppen
Annons: