Annons:
Etikettbeteende
Läst 6172 ggr
TjockaBerta
6/24/12, 8:42 PM

Min pudelvalp morrade åt barn

Idag träffade Thomas ett barn för första gången. Han har sett barn på håll, på dagis och på skolan men aldrig träffat ett barn på besök.

När jag har gått med hundarna och det har stannat barn och frågat om de får klappa har jag sagt att de får klappa den svarta men inte Thomas. Och då har det inte varit något speciellt.

När vi varit ute har han tvärstannat när han hört barn på håll så jag har förstått att han är rädd och inte van vid barn. Däremot hade jag inte väntat att han skulle vara aggressiv mot ett barn som inte rörde honom.

Han morrade så dovt så vi blev oroliga för att han skulle bita flickan om hon kom för nära. Jag vet att hans bror reagerade på nästan samma sätt när han träffade ett barn förut. Då gick hanen (pappan) emellan.

Hur övar vi möte med barn? Det får inte hända något.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Anterrabae
6/25/12, 12:53 AM
#1

Här hemma får Rakel, min dotter på fyra år sitta brevid och inte röra Titus, pudelvalp på fyra månader. Sitta stilla, brevid och inte titta på, röra vid eller tilltala hunden förrän han är lung och avslappnad. Då får hunden först komma fram och nosa, och själv bestämma hur han vill bli hälsad på.

Vår Titus morrar, och kan ibland nafsa efter dottern när hon är för yvig och han känner att hon inte "lyssnar" eller förstår när han säger ifrån tyst.

De är ju ganska små båda två, så visst blir det lite morr. Men här har vi insett att det är hundens uttryck för oro över situationen då han inte är trygg.

När det händer får Dotter flytta sig, låta hunden lugna sig och sen brukar det gå bra att hälsa/leka/pussas igen.

Sen har vi andra duster att ta, vad gäller uppkäftighet och dominans från hundens sida, men det handlar inte om osäkerhetesmorr… Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Forest]
6/25/12, 5:26 PM
#2

Att hundar reagerar på barn under 5 år är vanligt barn under 5 år rör sig anorluna än större barn. Har man osäker hund på barn så låt inte barn gå fram o bär för gudskull inte upp han om det är barn i närheten. Se till att barn/et förstår att se men itne röra hunden, se till att hunden har ett eget tryggt ställe att vara på där barn/et itne får gå till.  Hundar som annars gillar barn brukar bli bra kompisar med dom då de har samma "energi" de har energi till max o brukar ju ofta leka otroligt bra ihop. Jag har fått träna mycket med sitta på parkbänk rätt nära dagis med våra hundar just för lära dom att det är okej med livade barn o deras skrik behöver inte vara något att oroa sig för. men kör stenhårt se men inte röra om nu inte Donna själv går fram för få klappar Enja därimot gör det itne utan hon anser att små barn är inte pålitliga efter en händelse när hon var 6 mån gammal.

TjockaBerta
6/25/12, 6:44 PM
#3

För en del barn blir ju väldigt intresserade av hunden de INTE får klappa.

Ja jag får väl sitta på en parkbänk i sommar. Det är träning som jag orkar med Skrattande

Helst skulle man vilja låna ett hundvant barn och ha hemma vid några tillfällen. Det skulle vara det bästa.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
6/25/12, 6:49 PM
#4

3 om du känner någon som har barn så be dom bara ge godis men sen låta han vara allså han får söka kontakten inte tvärtom, börja helst med lite större barn. Hade jag bott närmare så hade säkert min dotter ställt upp som försöksbarn med muta till din lille plutt Flört

Upp till toppen
Annons: