Annons:
Etikettallmänt
Läst 3113 ggr
LisaAL
2012-06-24 12:12

Akut! Efterlysning - pudel i sthlms-området!

Hej! Jag behöver hjälp. Min syster, 27 år, ligger på karolinska och är mycket mycket sjuk i lungorna. Som det ser ut nu kommer hon inte att klara sig… Hon har legat drygt en månad och man jobbar febrilt för att rädda hennes liv. När hon är vaken och inte medvetslös så är det enda hon "pratar" (skriver/mimar) om att skaffa en pudel. Nu har hon fått tillåtelse av den helt fantastiska personalen att hon ska få träffa en pudel. Hur det ska gå till rent praktiskt vet jag inte alls men jag vet att det kommer lösa sig. Det här är alltså lite av en sista önskan… :'( Problemet är att vi inte känner någon med pudel i sthlmsområdet! Finns det någon här som antingen själva eller känner någon som kan ställa upp? Hunden kan inte vara en vuxen stor, den måste vara av mindre variant och gärna ung så att syster kan känna "valp-unghunds-vibbarna". Självklart måste hunden vara så pass vuxen/stabil att den fixar en ny och annorlunda miljö men många konstga ljud och lukter. Sen behöver nog hunden vara rel nybadad… Jag kan självklart stå för ev resekostnader/parkeringskostnader! Oj så konstigt det känns att skriva detta… :'( Hoppas att ni kanske på något sätt kan försöka hjälpa mig att uppfylla min söta systers största önskan när hon kämpar för sitt liv. Om ni vill kopiera den här texten och skicka vidare så är det fritt fram! Jag nås i första hand på lisasmajl@hotmail.com eller inbox här på iFokus. Tack på förhand!! Emilias syster Lisa

Annons:
Amandla
2012-06-24 13:00
#1

Skickar vidare! Håller tummarna hårt för att du får svar snabbt Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LisaAL
2012-06-24 16:12
#2

TACK!

LisaAL
2012-06-24 17:23
#3

Hej!! Jag har fått jättemånga svar!! 1000 tack för hjälpen att sprida frågan! Om ni lagt ut frägan någonstans så får ni gärna skriva att vi fått så många svar att jag nästan inte hinner svara alla! Människor är fantastiska!!! Tack och tack och tack! Nu ska jag försöka samordna det rent praktiska!

Amandla
2012-06-24 17:35
#4

Underbart! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-06-24 20:05
#5

Hoppas att det går bra att samorna detta så din syster får sin önskan att träffa en pudel. Många styrkekramar från oss här

LisaAL
2012-06-24 20:58
#6

Tack Forest! Inser att jag bara bidragit med jobbiga inlägg här på forumet… Ingen Sally och en dödssjuk syster… Inte meningen att råka ta ner stämningen här :-/

Annons:
Amandla
2012-06-24 21:48
#7

Naw, inte så Lisa Flört Här vill vi vara vänner med varandra, såna stöttar och uppmuntrar oavsett om man är glad eller ledsen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
2012-06-25 16:20
#8

Hoppas att det löser sig så hon får sin sista önskan.

Bor själv i Stockholm och har en dvärgpudel och det hade varit kul att hjälpa till men han är för orolig och lite stressad vid nya miljöer. Lycka till i alla fall! Cool

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
2012-06-25 17:12
#9

6 Håller helt med amandla här vi finns här oavsett vad man råkar ut för. Jag hoppas verkligen att det går bra nu så din syster får lite annat o tänka på oxå.

Pudelbus
2012-06-26 01:39
#10

Du får skriva och berätta hur det har gått sen, skoj att du fick så många svar :)

LisaAL
2012-06-26 12:49
#11

Uppdatering: Vi har som jag berättat fått många svar från helt fantastiska människor som kan komma med kort varsel. Tyvärr är min syster för svag och har för mycket smärtor nu för att orka träffa någon alls. Hon sover mest. Vi hann i alla fallneddela syster att hon skulle få träffa en pudelvalp. Hon blev glad och lugn. Vi får se om hon kommer att få tillbaka tillräckligt mycket ork. Jag är rörd över hur många fina människor det finns som kan tänka sig att ställa upp för en främmande människa.

Amandla
2012-06-26 13:06
#12

Lisa… vet inte vad jag kan säga… Men det var skönt att din syster hann känna tanken på att få träffa en pudelvalp. Tänker på er!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LisaAL
2012-06-26 13:16
#13

Ja det kanske kan låta futtigt i sammanhanget men det är otroligt värdefullt att bara kunna ge det beskedet. Du behöver inte säga något amandla… Det var din insats som gjorde attvi kunde säga att min syster att hon skulle få som hon ville. Inga ord behövs!!! Jag har inte tillräckligt med ord för att tacka heller..

Annons:
Upp till toppen
Annons: