Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 4666 ggr
TjockaBerta
2012-06-05 10:59

Testikelintyg

Nu är det snart dags för att ta kulorna. Jag läste någonstans om testikelintyget och hur det ska utfärdas men jag hittar inte tillbaka till den informationen.

Det ska vara så enkelt att veterinären bara behöver kryssa i en ruta men ajg hittar inte rutan.

Ska jag leta på stamtavlan eller på veterinärintyget?

Eller ska veterinären skriva ett papper.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Incano
2012-06-05 11:06
#1

Haha! XD Den här dök upp på senaste inlägg och jag trodde det var något slags tyg det handlade om, "Testikelin-tyg", det låter som ett märkligt tyg i så fall.

Amandla
2012-06-05 12:18
#2

Vad jag kan se finns det ingen särskild ruta för det varken på stamtavlan eller veterinärintyget, men det finns rutor för "Övriga veterinära anteckningar".


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
jollycox
2012-06-05 12:38
#3

När min syster kastrerade sin hund bad hon att dom skulle skriva ett testikelintyg. Senare åkte vi på utställning och intyget var inte giltligt, tyvärr skrev dom bara att han var kastrerad så se till att dom skriver att båda testiklarna var där dom skulle, nu gick det bra ändå för vi kunde visa hans sons stamtavla.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

TjockaBerta
2012-06-05 13:43
#4

#2

Nej jag hittade inte heller någon ruta fast jag letat i papprena men någon sa att det skulle finnas. Men folk har ju fel ibland också.

#3

Tack för upplysningen. Man tycker veterinären borde veta sånt annars är det ju helt överflödigt att skriva intyg om man skriver dem fel så att de inte är giltiga.

>>>Malum domesticum<<<

Kitten86
2012-06-05 22:27
#5

#4
Det är som sagt veterinär som skriver detta intyg. Och de bör veta vad som ska skrivas och hur det bör formuleras. Detta bifogas/ förvaras sen med stamtavlan… I #3's fall kan det ju tyvärr vara så att veterinären inte skrivit ett sådant intyg förut och därmed inte visste vad som skulle finnas med och hur det skulle formuleras, så kolla gärna en extra gång när du fått intyget så att det är korrekt!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2012-06-06 00:19
#6

har du bokad tid så ring vetrinären o medela att du vill ha ett tistikelintyg att kulorna är där nere, jag tror sånt underlättar strulet som Jollycoxs syster fick.

Annons:
Upp till toppen
Annons: