Annons:
Etikettallmänt
Läst 6536 ggr
TjockaBerta
6/2/12, 10:21 AM

När pudeln själv får välja leksak

I en annan tråd talade vi om att välja leksaker.

Dottern fick en mjukisskalman att ha om halsen igår. Den stora hunden "valde" skalman omgående och vägrade sen att släppa den.

Till slut fick vi loss Skalman och jag la undan den. Alldeles nyss smög han upp, man hör så väl när han smyger, och lyckades ta fram Skalman igen så jag var tvungen att ta ifrån honom den.

Snacka om att "välja" en leksak. Undrar vad det är som gör den så attraktiv, färgen eller formen eller materialet?

Han tar aldrig någonsin våra saker annars. Jag måste nog åka och köpa en egen skalman åt honom.

Vad har era hundar för favoriter när de får välja själva?

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
MiracleWithPaws
6/2/12, 2:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hmmn. Jag tror faktiskt inte att Duva har någon favorit på det sättet. Hon är inte en sån som leker själv, inte sen hon blev tonåring. Däremot tycker hon mycket om en typ av leksak som jag köpt på Coop som jag brukar belöna med när vi tränar på promenaderna. Jag har faktiskt införskaffat tre-fyra stycken. Det är som en liten tennisboll med fem hål i. Ur ett hål sticker ett huvud ut, och ur de andra hänger armar/ben. Den är perfekt både att kasta och kampa med. Hon går gärna och bär på den under hela promenaden om hon får, men jag tror inte hon skulle bry sig om den om hon bara hittade den hemma.

Här är en bild på Duva och favvisen.

Amandla
6/2/12, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Söta Duva! Glad Pixie älskar mjukisleksaker, men hon får bara ha dem om hon är ensam hund hemma eller Albin är instängd eftersom han förstör dem på 0.0 sekunder. Tillsammans har de ofta dragkamp, jag har rivit remsor av ett gammalt lakan och gjort en lång fläta. De gillar de och hundar som hälsar på här dyker utan undantag direkt på den Skrattande Å så har Pix en pipis som är uppskattad, den piper nåt vansinnigt så jag vet inte om jag ska rekommendera den eller avråda… Såg att de säljer såna på Djurmagazinet nu.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
6/2/12, 9:15 PM
#3

ts säg det han anser den var toppenleksak, du får enkelt köpa en ny så kan de gå med skalman om halsen både dottern o hunden Flört

Här har vi donna hon är helt bollgalen men har lite svårt med hitta mindre bollar, gärna med pip i för det har jag märkt hon gillar. Men så har hon dessa rodkill djur platta mjukisar med pip i vardera ände. Dessa brukar hundarna stå o kampa om vinnaren får skaka om sitt byte Skrattande Ingen av våra har vart slaktare, möjligen så kan de plocka av lite lurvig päls :D

Amandla
6/2/12, 9:49 PM
#4

Forest, en sån här kan jag rekommendera! http://www.petster.eu/se/art/tough-by-nature-good-cuz-3.php

Emil hade två såna som han älskade, han kunde leka själv med dem en lång stund men den absoluta favoritleken var när vi satt i soffan och kastade upp en boll, han fångade dem i luften och det roligaste var nog att få slänga sig vilt mot soffkuddarna Skrattande

Det konstiga är att en av bollarna är spårlöst försvunnen… jag vet att båda bollarna fanns här när Emil dog, och en kväll några dagar efter det låg plötsligt en av bollarna på dörrmattan. Albin bryr sig inte så mycket om bollar så det var inte han, och Pixie hade vi inte då. Ett tag efter det upptäckte jag att en boll var puts väck. Jag vill ju gärna tro att Emil hämtade den Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
6/2/12, 11:49 PM
#5

4, tackar för tipset ska  skicka efter 1 o testa, såg bra ut o olika storlekar fanns med att välja på :) Tennisbollen har hon lite svårt att få loss ibland ändå ska hon leka med dom Flört(grannen har flera ute till hennes hund)

Amandla
6/3/12, 12:04 AM
#6

Den lilla blir bra, den hade Emil. Visserligen gnagde han av fötterna på bollen men den var så kul ändå, i övrigt höll den bra Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
wintermynta
6/6/12, 4:05 PM
#7

Gusten har dom här små ikea mössen som dom sålde förut på ikea. Han älskar att leka, slita och snutta på dom.
Man kanske skulle köpa en sån där från petster?

Upp till toppen
Annons: