Annons:
Etikettallmänt
Läst 3126 ggr
[Forest]
6/1/12, 8:55 PM

Glömde hunden utanför matbutiken.

Japp jag var sent o handlade lite mjölk o bröd för ett par dagarsen. Kommer ut jag näst sist som kund, ser en hund som är fastbunden ser lite ängslig ut stackars hund. Ut kommer sista kunden o hon äger inte hunden, samtalar med dom som jobbade. Och de ska bara låsa o larma allt så skulle dom ringa polisen. Jag inser att hunden kommer få sitta där minst 1 tim då polisen inte lägger på blåljus pga bortglömnd hund. Så säger jag tar henne jag ska se om hon hittar hem själv. Lämna mitt namn o telenr om hunden skulle bli kvar hos oss över natten och de kommer på att hunden är borta. Tog kopplet i handen o sen säger jag nu går vi hem gumman, hon drog som om hon var jagad av mig. Svängde över vägen o sen traskar på i bra takt. Stannar när jag ser ett par yngre tjejer o frågar om dom möjligen kände igen hunden. De trode att hon bode i ett par hus bort, men porten är låst så de ringde en kompis till dom som kom ner o öppnade. Visst bode hunden i det huset, hon traska på ända upp o visa mig rätt dörr :) De var hemma kanske inte fick jag jätte tack det kan jag säga utan oj ja det är våran hund tack, o sen stänger dörren.  Hunden gav mig iaf ett tack för den vart jätte glad när hon hörde ägaren bakom dörren, så det värmde iaf att hon älskar sina ägare.

Detta är 2a hunden jag säger så till kom så går vi hem, första hunden hade dok hoppat över sitt staket o sen gick på egen promenad. Ägaren där vart glad att jag kom med henne. Så om ni råkar se hund ta inte för givet att de är helt vilse utan de kanske kan hitta hem bara man påminner dom lite att de ska hem o itne traska vidare :)

Annons:
Amandla
6/1/12, 9:18 PM
#1

Men oj! Stackars vovven, men vilken tur att du tog hand om den. Tänk om någon snott henne Förvånad Begriper inte hur någon kan sätta sin hund utanför affären, jag skulle aldrig våga det!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
6/1/12, 9:21 PM
#2

1 jag vågar inte heller det, men o sen glömma den saknar man inte sin hund då när man kommer hem. Mina iaf kommer ju fram för säga hej åt oss när de vart hemma även om alla andra är hemma. Hur länge hon var där har jag ingen aning om men minst 30 minuter o bådde bara några hus bort. Obestämd

JereMina
6/2/12, 1:31 AM
#3

Stackars liten men hur är ägarna då de inte reagerade normalt?

[Forest]
6/2/12, 8:55 AM
#4

3 tror säkert dom är snälla hundägare, jag vet inte hur dom är bara sett dom med hunden innan. Men finns flera såna hundar här jag hade aning om att de både någon stans på den gatan/området då jag sett dom ett par gg där.

fidojunior
6/2/12, 9:14 AM
#5

Härligt att du hjälpte hunden hem och bra att hunden hittade hem. Lite konstigt att de inte verkade ha märkt av att hunden var borta..

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
6/2/12, 9:15 AM
#6

5 tack, ja hundar är ju smarta o hem är ju hem Flört Mjo det är där jag tycker det är lite märkligt med att man inte saknar sin lilla vän väl hemma iaf.

Annons:
Upp till toppen
Annons: