Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4694 ggr
TjockaBerta
2012-05-28 10:42

Klematisen är borta : (

Helt otroligt. Vi kom hem igår och såg att någon varit inne på tomten och kapat min klematis längs med marken. Den var uppbunden på en spalje och någon måste ha haft ett jättejobb med att ta ner den.

Helt spårlöst. Det finns inte ett enda litet blad kvar. Helt  borta. Vad man kan säga dock om denna person är att hen har städat noga efter sig.

Hur orkar folk vara så utstuderat elaka.

Nu åker de till landet, bra då tar jag min sekatör och en sopsäck och går över till dem och klipper ner klematisen från spaljen.

Ledsen att någon vill mig så illa.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Mooniq
2012-05-28 10:45
#1

Surt när det blir så. Men om rotklumpen är kvar så vattna ordentligt så kommer nya rotskott omgående - eller nästan med en gång i alla fall, så plantan är ju inte död, men riktigt tråkigt när nån förstör på det sättet.

Obestämd

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Forest]
2012-05-28 18:27
#2

men gösses Förvånad Vad trist klematris som är så fint o ha med, hoppas den kommer åter igen nästa år. ne fy vad trist Skrikandes

TjockaBerta
2012-05-28 19:06
#3

Den kommer igen, det vet jag. Jag är mest häpen över att folk kan vara så elaka. Vem tycker så illa om mig och varför?

>>>Malum domesticum<<<

Mooniq
2012-05-28 19:11
#4

om du har någon misstänkt så kanske du ska knacka på och fråga vad som är fel.

I mitt bostadsområde så har 3 familjer med barn barrikerat gatan och blänger på bilar som åker förbi, jag tog ett djupt andetag och gick bort o pratade med dem och undrade vad de höll på med - vi har lekplats - men ändå ska ni låta barnen leka prexis mitt i gatan. då säger en av männen, jag växte upp här, jag lekta alltid på gatan.. men snälla du sa jag då. idagens samhälle så är ju trafiken markant tätare idag än vad den var förr. Jag vet att andra grannar pratar bakom ryggen och skakar på huvudet åt dem. men jag valde att gå fram. Numera så är barnen på lekplatsen och föräldrarna vinkar åt mig när jag åker förbi..

kanske lite osvenskt att våga fråga - men i mitt fall så blev det bättre för alla..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Forest]
2012-05-28 19:13
#5

3 tror faktist inte du ska ta det så personligt. jag har vart en unge som hitta på allt möjligt inte undra på att mamma vart gråhårig tidigt Flört Förvisso förstörde jag inte saker men himmel jag gjorde mängder med annat jävulskaper.

walter
2012-05-29 04:48
#6

Hamna här av en slump.

TjockaBerta jag tror likt Forest att det inte är personligt mot dig. Att det skulle vara någon som vill dig illa. Titta på vilken tidpunkt det är. Snart studenten och/eller bara vanlig skolavslutning så jag tror det är någon som vill smycka endera sin egen fest eller ett sådant där bilflak eller något sådant.

Eller det var mors dag här, alternativt någon som gift sig och behövde utsmyckning till festen.

Alternativt är det någon som tyckte den var så fin och vill ha den i sin egen trädgård, men inte fattat att den i så fall även måste ha roten.

Tyvärr har människor emellanåt lite för svårt att låta andras saker vara i fred gäller även växter.

hej

Annons:
TjockaBerta
2012-05-29 11:03
#7

Jag misstänker starkt att det är min granne som gjort det och jag har talat med henne och frågat om hon vet något om det men jag kan inte bevisa att det är hon.

Det hade varit bättre om hon kommmit och sagt till mig om hon tycker att jag gjort något fel istället för att göra så här.

Det är inga ungdomar eller nån som gått förbi. Som jag skrev finns det inte ett spår kvar av växten. Någon har städat vartenda litet blad. Alltså haft med sig sekatör och en sopsäck. Grenarna är avklippta vid roten.

Hade  någon rivit ner växten så hade det legat grenar och kvistar kvar på marken. Dessutom syns den inte från gatan, man måste veta att den växer vid ytterdörren.

En klematis snurrar in grenarna i spaljen och sitter fast riktigt hårt. Om ni någon gång försökt flytta en gren så vet ni att bladen lossnar och det sitter kvar små öglor runt spaljen. Det går inte bara att dra ner den då sitter det skräp kvar.

I det här fallet har man omsorgsfullt tagit bort vartenda litet blad. Allt. Spaljen är helt ren.

Självklart är hon missnöjd med något jag gjort som jag inte vet om och det är riktat mot mig direkt.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2012-05-29 19:50
#8

Men så konstigt! Fattar inte hur folk är funtade… säg till grannen att du har polisanmält händelsen  Cool Inte för att hon erkänner men för att skrämma henne lite…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
walter
2012-05-30 16:42
#9

#7 Jag ska inte säga något säkert, men för mig låter det som dom var ute efter själva växten eftersom dom verkar ha varit så försiktiga med den att dom även tagit bort öglorna. Så för mig säger det att det var växten dom ville åt. Om någon ville vara elak så har jag svårt att tro att man är så försiktig och dessutom städar upp efter sig finns liksom ingen poäng i det.

hej

[Forest]
2012-05-30 19:15
#10

gå lite efter magkänslan det brukar stämma rätt bra iaf för mig. Så jag tycker du kan säga som 8 nämnde till grannen. Flört

TjockaBerta
2012-05-31 11:13
#11

#8, 10

Det har jag redan gjort. Jag tog tag i det dagen efter.Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: