Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 4752 ggr
Wisby9211
2012-05-21 22:08

Otäckt fästingbett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hittade vi en fästing på disco som sitter långt upp på benet och vi var 5 styckan som höll i honom med handduk över ögonen som jag lärt mig från veterinärer. . . och ändå så hög han mamma i armen. hon mår bra men disco mår sämre,

Han är aldeles röd och svullen, vi har lindat in det och hoppas på att den lossnar, vi har även pratat med veterinären och hon sa att vi hade gjort allt rätt och nu skulle vi ge han vatten och kärlek och hoppas på att den lossnar, annars kontakta henne i morgon igen!

Tack och lov är det för tidig för att fästingen ska vara giftig (enligt vet) och han är pigg och glad!!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[Forest]
2012-05-21 22:30
#1

Hoppas att han blir bra. Men varför hugger han er när ni gör sån simlel grej som plockar fästing? Jag hade någ inte hållt fast han o sen lagt handuk på han det skapar någ jätte mycket panik för han. Vad jag hade gjort hmm ja tagit det lite soft o själv skulle jag vara lung som en filbunke :) Har haft en hund som fick panik så fort man skulle klippa klorna, efter hård daglig träning så vart hon okej med klippa klorna visst tog oss 2 mån att innan jag fick hålla i tassen samtidigt ha klosaxen i närheten :)

Amandla
2012-05-21 22:39
#2

Stackars Disco och stackars mamma, det gör ont att bli biten!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2012-05-21 23:17
#3

Vi satt först och bara lugnt tänkte ta den men då han har så ont och är så svullen så gick inte det, går inte att nudda med fingret ens! Så vi låter det vara nu och ser om svullnaden går ner! Som veterinären sa! :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
2012-05-22 13:05
#4

Nämen, låter ju konstigt att han skulle bli så svullen meddetsamma av en fästing? Förstår att du har koll på det, man blir ju orolig…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-05-22 14:02
#5

Hoppas det blir bra :)

wesdi
2012-05-22 15:18
#6

Förvånad Men ojdå! Behövde ni vara fem personer plus lägga en handduk över ögonen för att få bort en liten fästing?

Jag gör det själv, på en helt lugn hund. Behöver inte hålla i hunden så att säga.
Benar upp pälsen så att jag ser fästingen, och tar den med en *fästingpenna* eller enbart med naglarna om jag nu inte har fästingpennan i närheten.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
Amandla
2012-05-22 15:22
#7

Lena, läs #3 igen Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2012-05-24 18:16
#8

Mitt internet har legat nere men nu är det igång igen!

Som sagt hade han för ont för att kunna ta den lugnt, men vi har lindat det i 3 dagar och nu är det inte svullet längre och han har inte ont, på lördag ska vi vaccinera honom så då passar vi på att dom får kolla lite också :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: