Annons:
Etikettfoder
Läst 12818 ggr
TjockaBerta
5/21/12, 12:16 PM

Vad innehåller leversnittar?

Nu har jag sökt överallt efter en innehållsförteckning på leversnittar som man köper men inte hittat. Inte ens på Animail där de är så noga med att deklarera hundmaten.

Alltså jag vill inte ha ett recept på hur man gör egna utan jag vill veta vad de man köper i lösvikt innehåller.

Det är tydligen olika på olika tillverkare också.

Suck!

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
5/21/12, 1:41 PM
#1

Så där är det, det anses väl inte som viktigt att deklarera innehållet. För att vara säker på vad man stoppar i hunden får man antingen välja enbart sånt som har innehållsdeklaration (finns en sort på ÖB tror jag) eller göra godiset själv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
5/21/12, 5:31 PM
#2

här är det en iaf som visar vad det kan innehålla det är olika på flera sorter vissa är sockerfria vissa är det inte. http://www.haromi.se/leversnittar-p-853.html

fidojunior
5/21/12, 6:32 PM
#3

Leversnittar från Sjöbogårdens: Spannmål, kött och köttbiprodukter, vegetabiliska biprodukter, oljor och fetter, mineraler, vegetabiliskt proteinextrakt, olika sockerarter.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
5/21/12, 10:26 PM
#4

Undrar varför man säger leversnittar för det är inget lever i dom. Flört

TjockaBerta
5/22/12, 10:34 AM
#5

#2, 3

Tack. Jag tänkte mera på vad för slags kött osv

Jag  lusläste på animails hemsida när jag valde foder för där framgick det vad det innehöll.

Det var det där med allergi igen.

En bekant matar mina hundar med leversnittar och säger -" Det är bara leversnittar"

Om jag inte har helt fel kliar sig stora hunden varje gång efter det. Det slog mig plötsligt, undrar vad det är för slags lever? Och ännu värre, som jag förstått nu, de innehåller inte ens lever. Vad är det då för kött?

Det är svårt att säga ifrån för hon tror att det är jättenyttigt hundgodis.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
5/22/12, 2:07 PM
#6

5 ne det är inget nyttigt godis tvärtom ren skit om jag får säga det själv :P Finns betydligt godare o nyttigare godis att köpa än snittar ;) Många ger snittar det är smidigt godis vissa tror de köper bra leversnittar så fort dom ör sockerfria men jag tycker inte det är nyttigt ändå. Men det är vad jag tycker, förestlår att du säger i från henne ge din hund dessa godisar om han nu reagerar oxå o får allergi av dom. Så det är bara säga tyvärr han tål inte snittar´:)

Annons:
KonradNilsson
11/24/14, 2:49 PM
#7

Ser att Granngården har leversnittar från Dogman http://www.granngarden.se/product/dogman-classic-leversni-2-5kg-

 Där har de skrivit följande om näringsvärde och innehåll:

Innehåll:
Spannmål, kött och animaliska biprodukter, olja och fett, vegetabiliska biprodukter, mineraler, fisk och fiskbiprodukter. 
**
Näringsvärde: **

Råprotein 25,0 % 
Växttråd 2,5 % 
Råfett 7,5 % 
Råaska 7,0 % 
Kalcium 1,7 % 
Fosfor 1,1 %

Upp till toppen
Annons: