Annons:
Etikettfoder
Läst 3245 ggr
Lyan
2012-05-18 19:26

Knubbis

I onsdags var jag hos vet. med marsvinen och passade på att ta med mig Ping också eftersom hennes ögon rinner. Första kommentaren från vet. var att Ping är lite väl rund :o Jag vet ju att hon har gått upp lite vl mycket efter löpet men det blir helt plötsligt lite mer påtagligt när vet. påpekar det.

Vågen visade 200g plus och även om det låter lite så blir det 20kg om man räknar det på en människa :-O Så 100-150g behöver hon tappa. Hennes normalvikt ligger på 2,9kg men då är hon på gränsen till tunn så 2.95-3kg borde bli lagom.

Känns lite konstigt eftersom Ping alltid har varit på gränsen till mager oavsett hur mycket hon har ätit.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Amandla
2012-05-18 19:41
#1

Förstår att det känns konstigt, så var det när min Albin (äntligen) gick upp i vikt. Väger du Pings mat? Då är det väldigt lätt att hålla koll på hur mycket  hon verkligen får.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-05-18 20:24
#2

Här kämpar vi faktsit med att öka lite mer i vikt med Donna, nu tycker Enjas upf att hon ser bra ut men tycker hon känns kotig iaf. Nu ska pudlar vara nättare, så just nu försöker vi få lite ryggmuskler eftersom inte vikten iaf ökar :) Enja gick ner 300g hyffsat snabbt vi fick öka mortionen och sluta ge henne gottis :P Det var pga jag arbetade så mycket så vart det inte samma morion som hon var van vid:) Så hoppas att du får Ping i sin vanliga vikt snart.

TjockaBerta
2012-05-20 17:46
#3

TS

Det är jobbigt att banta ett så litet djur. Man tycker ju det är svårt att dra in på de små små portionerna som de äter.

Kommer ihåg när jag bantade chihuahuan 1 kg. Då skämdes jag när jag inte kunde gå ner i vikt själv. Men hunden skulle banta!

Man får tänka att de mår bättre om de inte väger för mycket.

>>>Malum domesticum<<<

Lyan
2012-05-20 19:32
#4

I förrgår fick hon ett skov i sin magsjukdom, troligen har hon hunnit glufsa i sig något skit jag inte sett när vi har varit ute eller reagerat på ögonsalvan hon började få i onsdags så på bara två dagar har hon tappat 100g :-(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-05-20 19:39
#5

4 oj det lät inte bra. Hoppas att hennes mage blir bra och hon kan gå ner i vikt normalt .

Lyan
2012-05-20 19:48
#6

Hon har inte haft skov sedan i vintras så jag hoppades att magen höll på att läka men tydligen inte :-( Ska ringa till vet. imorgon så hon kan få medicin, då brukar den bli bra på bara två dagar

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
[freestyledog]
2012-05-22 16:33
#7

Hoppas att det blir bättre :O :(

Upp till toppen
Annons: