Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3142 ggr
Lyan
5/16/12, 10:30 PM

Jobbigt beslut...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett mail från min förra hunds uppfödare. Hon måste flytta och kan inte ta med alla hundarna och vill att jag ska ta Mattis pappa. Jag vet inte hur jag ska göra! Tårarna bara sprutar och jag vill bara ha min Mattis tillbaka!

Jag har börjat planera lite för en ny hund men det ligger långt framåt i tiden, jag vet inte om jag är redo för en ny hund ännu. Jag är rädd att sorgen över Mattis kommer bli ännu större eller att jag kommer bli besviken för Mille kan aldrig bli en ny Mattis.

Mattis till vänster…

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
[Forest]
5/16/12, 11:00 PM
#1

jag kan tyvärr inte svara åt dig hur du ska göra. Vi tog själva bort chanel och hux flyx fick vi nys om Donna vi valde att ta henne efter träffat henne. Detta beslut ångra jag inte alls. Men ta dig en funderare en rigäl funderare känn efter ett tips är att du iaf träffar hanns pappa + upf. Vem vet det kanske slår gnistor.

Lyan
5/16/12, 11:22 PM
#2

Problemet är att de är så nära släkt. Hade det varit en annan hund, som inte har några kopplingar till Mattis, så tror jag inte att det hade varit såhär jobbigt. Eller om det hade varit en släkting till någon av mina andra hundar. Mattis var så speciell och så extremt viktig för mig och även om det är drygt ett år sedan han dog så är sorgen fortfarande lika stark. Uppfödaren bor så långt borta också, annars hade jag ju kunnat åka dit och träffa Mille några gånger och lärt känna honom innan jag tar något beslut

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
5/17/12, 9:53 AM
#3

2 är du lite rädd för att du tror att Mille ska vara för lik Mattis? De är lika som bär, och ofta ser jag likheter mellan Enja och sin mormor. Så det är inte helt ovanligt att får lite likheter men jag tror man kan älska hundar som är lika varandra. Jag vet att du hade Matti närmast ditt hjärta, och är du inte redo så behöver du inte fundera eller änds tänka på hur det kunde bli. Det är någ felet att man grubblar allt. Flört

Lyan
5/18/12, 12:52 PM
#4

#3 Det jag är rädd för är att jag kommer vilja att Mille blir en ny Mattis och inte en egen individ och att jag kommer bli så ledsen för att jag kommer sakna Mattis ännu mer än vad jag redan gör.

Det är heller egentligen inte rätt tid för en ny hund, oavsett vilken hund det gäller så jag har mailat tillbaka och tackat nej. Det hade inte funkat och när jag satte mig och gick igenom alla nackdelar och fördelar så övervägde nackdelarna stort.

Jag förstår varför Mattis uppfödare vill att Mille kommer hit eftersom jag vet hur jag ska hantera hundar som Mattis och Mille men jag kan inte riskera att allt kommer sluta i mindre katastrof.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: