Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 3360 ggr
LisaAL
5/15/12, 11:45 PM

Till midsommar kommer hon! Men hur transportera?

Jag är så GLAD! Så väldigt pirrigt lycklig och nervös! Till midsommar flyttar vår nya familjemedlem in. En vit storpudelflicka! :-D Jag behöver lite råd… Vi bor närmare 120 mil från uppfödaren. Att hämta henne med flyg känns som det enda rimliga alternativet! Men, tror ni jag får ha henne i kabinen i väska/bur? Det känns inte bra att sätta en sån liten valp i lastutrymmet… Självklart kommer jag kolla m flygbolagen men tänkte att ngn här kanske har erfarenhet? Sen är jag orolig att hon ska bli rädd för oljudet längst bak i kabinen… Men det går ju inte att undvika… :-/ Egen kupé i tåg kanske är bättre… Men då är det tiden jag bekymrar mig över i stället. Att köra bil känns inte alls som ett bra alls. Vad tror ni? Det kan ju inte vara helt ovanligt att flyga för att hämta valp?

Annons:
Amandla
5/16/12, 7:42 PM
#1

Grattis! Glad Förstår att det är pirrigt! Du borde kunna ha valpen med dig i kabinen, ta reda på av uppfödaren hur stor valpen beräknas vara i mått och vikt, sen tar du reda på hur stor buren får vara enligt flygbolaget (det kan variera mellan olika bolag). Sen skaffar du lämplig bur, observera att det inte får vara vilken bur som helst, fråga flygbolaget vad som krävs av den.

Såklart det flygs valpar hit och dit hela tiden, att åka tåg går ju också. Då får du ha med dig ett gäng tidningar att lägga på golvet och passa på att gå ut när tåget stannar en längre stund. Bil kan vara mer påfrestande, det tar så lång tid, ni måste väl övernatta nånstans och valpen kanske blir åksjuk. Iofs får du vara beredd på det om ni flyger eller åker tåg också.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
5/16/12, 8:33 PM
#2

Grattis :) jag tror som 1 att du komemr få ha valpen i bur i kabinen då som handbagage. Min syster har tagit hem några små hundar iaf sista var förra året från spanien o de gick som handbagage pga de vägde så lite. Bästa sättet är att du kollar så snart du kan om detta o passa även på att kolla över flygbilgetterna då oxå kanske boka. Du får gärna skriva vad flygbolagen sa om detta för är lite nyfiken själv på höra om detta:)

LisaAL
5/16/12, 11:45 PM
#3

Tack för era svar! :-) Ja det är mycket pirrigt! Det är stort! Ärligt talat får jag samma typ av "kallafötter" som jag fick när min älskade make friade… Fast jag VET att jag vill så är det en mycket allvarlig sak för mig att skaffa hund. Och då blir jag lite skraj mellan varven trots att - eller på grund av? - jag har väntat och letat läänge. Helt normalt för att vara jag men inte bara rosenskimrande alltså 8-) Sådärja! Nu har jag hängt ut mina känslor också… Allt bara bubblar och snurrar. Jag kommer satsa på flyg och måste försöka boka snart eftersom leveransdatum (8v) är precis på midsommarafton. Gissar att priserna kan bli saftiga dagarna efter midsommar. Jag återkommer med info jag får fram.

Amandla
5/17/12, 2:02 PM
#4

När jag skulle hämta min första valp sa jag till min mamma (som var med som chaufför) att det kändes ungefär som när jag skulle föda första barnet. Läskigt, nervöst och underbart på samma gång Flört Helt normalt med andra ord, det ska kännas märkvärdigt för det ÄR ju märkvärdigt Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LisaAL
5/17/12, 10:51 PM
#5

#4 Tack :-)

Upp till toppen
Annons: