Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 6239 ggr
[Forest]
5/12/12, 8:48 PM

Varför skaffar man hund om man inte...

Ta med som första rad: varför skaffar man hund om man inte

1, Kan förutse att man får en busig valp kanske är den en marodör som biter sönder allt möjligt

2, den blir inte rumsren tidigt utan tillomed kan bli det efter sin könsmognad.

3, man orkar inte gå promenader dagligen

4, kan ta bakslag och man omplacerar hunden

5 Kan planera valpköpet till en bra tid utan kommer lämna valpen själv redan som liten valp.

6 om man inte orkar ta hand om den på rätt sätt, ta den till veterinär vid behov,ge den mat,borsta,klippa osv

* Det är ändå så att valpen har inte valt att hamna hos Er utan ni har valt att skaffa valpen :) *

Annons:
Wisby9211
5/13/12, 12:48 PM
#1

Ja du jag vet inte varför folk skaffar valp eller djur i huvudtaget utan att ha tänkt på allt som kommer kosta, allt som kommer hända, hur mycket jobb det är i början.

Vi har en granne här och hon köper djur sen säljer hon dom efter typ 1-14 veckor och sen en vecka efter köper hon nya djur =/ Det är helt sjukt!

Sen en annan kompis har köpt en valp som han inte kan handskas med, den är aggresiv, morrar och respekterar ingen. Jag har sagt att han måste gå en valpkurs eller nått men han säger att han inte har råd, sen går han på krogen varje helg och köper alkohol varje dag nästan!

Tråkigt när det blir så =/ Tycker folk kan tänka innan man skaffar.

Jag kan erkänna att jag har köpt och sålt djur men då har det kommit nått ivägen. Tex. i hästväg så kulle vi flytta och kunde inte ta med hästen, i illerväg så har 3 av mina illrar dött pga dålig uppväxt!. Jobbigt när man får kommentarer från andra att "åh du bara köper djur och sen säljer du dom" vilket inte är sant! Vissa har dött, min hund har jag haft i 6 år, min katt hade jag i 12 år sen dog hon. mina 3 illrar dog och har nu två nya som är i sina äldre dar som jag inte alls vet när dom kommer lämna denna jord, sen häst så har det varit strul med stallen jag stod i , hästgymnasiet lades ner och då hade jag ingenstans att ha hästen  och sen skulle vi flytta en så då fick jag sälja. har haft 3 hästar och 2 av dom är döda nu och den andra sålde jag för att det var det bästa då. Han mår jätte bra nu och jag kan erkänna att nästa år när jag har pluggat klart och fått körkort kommer hela familjen skaffa häst igen då små syrrorna ska börja rida nu!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
5/13/12, 7:16 PM
#2

1 jag har haft omplaceringshem för katter,kaniner och höns det var bara 8 hönor en liten flock. Jag har oxå haft hästar och katter som jag efter pälsallergi fick omplacera, alla skrev jag kontrakt med för att ha något sätt att veta att de fick stanna i det hemet man sålde dom till. En häst var väldigt speciell och där var det faktist så att hon valde sin ägare o inte helt tvärtom. Men hon flytta inte från stallet utan stanna kvar och grannen/min medis övertog henne.  Men ont måste, sonen vart för sjuk att jag inte kunde ha kvar hästarna och katterna . Men vad jag menar är att man måste ta sitt ansvar. Skaffar man djur får man ha några livlinor :)

1 som du säger skaffa nya djur och sälja/omplacera är inte direck seriöst varför skaffar man djur? Hoppas att hon växer upp o tar sitt ansvar djur är inte något dött ting utan de tar mer på dom att behöva byta hem o ägare än vad man tror. Hoppas din kompis med hunden går kurs så kanske hon snart har en trevlig liten valp isf för en odugling som ingen vill ha med o göra Flört

Wisby9211
5/13/12, 8:53 PM
#3

Skönt att någon förstår mig när jag förklarar! Pratade med den vännen med valp senast för 5 minuter sedan och då sa han att han skulle boka in sig på valpkurs så vi får hoppas på det :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
5/13/12, 11:31 PM
#4

3 Jag vet flera valpar som lärt sig rätt snabbt att bli små odågor men med lite aktervering i deras nivo och lära in på bra lungt sätt så lär dom sig rätt så snabbt att det är okej att man hanterar dom si o så. Flört Hoppas att de kommer in på kursen vem vet kanske blir det den bästa valpen i sin kurs med :)

Wisby9211
5/14/12, 9:46 AM
#5

Det hoppas vi på :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

ms-mee
5/15/12, 1:10 PM
#6

Ja, varför? Det undrar jag med

Sitter själv här med en liten pitbull/amstaff tik på snart 7 månader som inte har något hem. 4:e hemmet för henne nu :/

Förstår inte hur folk tänker .. Skrikandes

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
[Forest]
5/15/12, 9:54 PM
#7

6 Oj har du en liten pitbull/amstuffblaning hemma det har du elt missat. Stackars liten redan hem nr 4a. Ska du behålla henne eller vart du mer nödhem/jourhem? Får mer än gärna visa bild på henne Glad Det är tragist att folk inte tänker längre än näsan räcker, hon har verkligen haft många hem hoppas att någon ser hur trevliga dessa hundar är o andvänder henne på rätt sätt. Otroligt pussglada kärvänliga hundar brukar det vara, har ett par promenadkompisar tyvärr leker inte(/får inte) mina med dom pga de är lite för burdusa i sin lek. Men dom är iaf kompisar o jag med ägarna :)

ms-mee
5/16/12, 11:24 AM
#8

#7 Jo, jag har inte precis gått ut med det nå.
Hon ska inte behållas då jag är allergisk.  Grannarna fick valpar i Oktober och hon kommer därifrån. De sålde henne till en som sen sålde henne vidare. Efter det så placerade grannen henne hos en annan som lovade henne ett hem för resten av livet. MEN det tog inte ens en vecka sen gav hon upp -.- Och då fick hon komma hit.

Det är en hel del problem med hunden, vilket jag förstår helt och hållet. Hon fick väldigt många utbrott första dagarna och jag fick blåa armar. Hon har lärt sig att om man vill komma ifrån så biter man.
Men hon är påväg tillbaka :)

Pojkarna tycker INTE om henne Tungan ute Just av den anledningen som du säger, de leker liite för häftigt för :P

Kunde jag visa bild hade jag gjort det. Men min dator vill inte ladda upp bilder alls nånstans :/

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Upp till toppen
Annons: