Annons:
Etikettallmänt
Läst 3185 ggr
[Forest]
2012-05-01 22:39

Lös hund!

Var ute o gick idag med Donna på våran smala väg, det ligger hus på vardera sida. I ett hyreshus vet jag bor lite löst folk och de brukar ha hundar. Rätt som det är far det ut en stor rottisblaning o var verkligen en otrevlig hund. Snabbt som ögat föser jag Donna bakom mig o skricker i STANNA! Försöker hålla mig lung för Donnas skull, men hunden vill minnan inte stanna så ut med benet o motar med mitt ena ben. Hunden far då för komma åt Donna från andra sidan. Snabb är jag o tack o lov så dansa Donna med mig. Gapar i KAN NI TA ERAN HUND! ut kommer en narkoman o han tar tag i hunden i nakskinnet. Nu är jag fly förbannad o säger vad i helvete håller du på med? Får till svar ungefär att hunden ska stanna kvar, tydligen så har du väl inte lärt han det så ha han kopplad. Hade det hänt något så hade jag anmält detta, det går ofta hundar förbi här så se till att koppla han nu. Fasen vad förbannad jag blir 3 gången det far ut ilskna hundar från detta hus. Jag ska imorgon ta o ringa polisen för detta är inte hållbart alls.

Tycket inte såna personer ska ha hund de får nästan ingen mat,dåligt med mortion o är säkerligen inte vart hos nån vetrinär sen dom var valp om de änds var då. Ursh vad jag blir trött på fel folk som ahr hundar säkert jätte trevliga hundar men när de far ut o verkligen ser att de har änds hund i siktet så ser jag ingen snäll hund alls.

Annons:
Amandla
2012-05-01 22:55
#1

Ring polisen. Du kan dessutom gott ringa till de som har hand om djurskyddsfrågor, just nu har jag hjärnsläpp *suck* men visst är de på Länsstyrelsen? Om du låter bli att säga ditt namn så KAN de inte tala om det för hundägaren Flört även om de gärna tar namnet också förstås för de tycker väl att det känns säkrare så.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2012-05-02 10:50
#2

Säger som ovan, ring polisen!

man ska inte behöva hålla uppsikt över andras under oxå! Man ska kunna gå tryggt och lugnt på en allmän väg!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

fidojunior
2012-05-02 20:31
#3

Usch, sådant där är inget kul att vara med om. Men du reagerade rätt, själv har jag svårt för att kontrollera mig, hände en liknande grej en gång och då blev jag så chockad att jag bara stod still. :/

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
2012-05-02 20:40
#4

Ringde idag och gjorde en liten påpekning och att de gärna får kolla in lite vad det är för hundar som vistas bland dessa längeheter som sagt det är en del löst folk så är dom här idag är dom kanske inte där imorgon. Ringde först polisen för medela händelsen o de vet kanappt vad de kan göra åt saken polisen är väldigt dåliga på när det gäller djur rent allmänt tåls att nämna det :P Jag ringde sen länstryrelsen o pratade med en djurinspektör, där fick jag fram att det är flera som gjort anmälningar om detta "om samma hus" jag passa även på att tala om att de behöver kolla närmare på en hund o se oxå om den änds är regad hos jbv. Han är mager som ett skrälle igen det verkar pendla hur han får maten stackarn. Så de ska göra en titt imorgon eller fredag fick jag som svar. :)

Amandla
2012-05-02 20:49
#5

Bra jobbat Sophie! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-05-03 20:17
#6

5 :) Jag tycker fler bör våga ta djurens talan eftersom de inte pratar själva så måste någon framföra lite. Anonym var jag men de fick ta mitt gamla moblnr som är kontant kort så de får inte fram något alls via nr :) Men jag har en som kan tänkas ta en hund om de skulle anse att ägaren var mindre bra o hundarna behöver nytt hem. Jag hoppas givetvis att hundarna får det bättre hos sin ägare men de är inte direkt bra hem för djur o barn så som de har det idag. tyvärr…

Annons:
Amandla
2012-05-03 22:33
#7

Hoppas att det blir åtgärder nu mot ägarna, hundar ska ha det bra och inte må dåligt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: