Bilder/Filmer/Youtube

Söndag i skogen

2012-04-29 16:37 #0 av: Amandla

Jag och TriciaMcMillan har varit i skogen idag i fyra timmar med våra pudlar. Först la vi spår på ett ställe, vi åkte lite längre bort sen för att promenera hundarna. Efter nån timme var vi tillbaka vid spåren, då upptäcker vi en massa bilar som står parkerade och fullt med folk och hundar... det visade sig vara en spårkurs. Precis på samma ställe där vi lagt våra spår. Hurra. Inte.

Men vi tog det som kontroll av hur mycket störning våra hundar fixade, och det gick riktigt bra! Både Albin och Pixie fick runt 400 meter spår var, med några vinklar och så korsade jag spåret en gång dessutom för båda. De klarade hela sina spår utan att komma av sig mer än precis vid slutet, men det var där spårkursarna hade varit som mest med sina hundar och klampat omkring. Riktigt nöjd är jag!

Tricia gick ett långt spår åt sin Trillian längs med vägen, så jag tog bilen och de andra hundarna för att plocka upp dem. Vi fick oss en liten promenad medans vi väntade, och jag tog en massa bilder.

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2012-04-29 16:38 #1 av: Amandla

Pix verkade inte vara det minsta trött, hon for omkring som ett torrt skinn. Farbror Albin däremot tog det lugnare.

Anmäl
2012-04-29 16:39 #2 av: Amandla

Tintin ville inte gå utan sin matte, jag fick bogsera henne... vi gick bara en väldigt kort bit och sen tillbaka till bilen, så det var inte synd om henne så länge Flört

Anmäl
2012-04-29 16:39 #3 av: Amandla

Sen satt Albin i mitt knä, Tintin låg i skuggan och Pixie fortsatte att rusa omkring och kolla överallt, även inne i bilen...

Anmäl
2012-04-29 16:41 #4 av: Amandla

Måste visa den här bilden också, den tog jag när vi gick promenaden efter att vi lagt spåren, vi kom till ett buskage där det såg lite mysko ut... vi vågade knappt andas först men sen såg vi att stövlarna var tomma. Guskelov!

Anmäl
2012-04-29 19:17 #5 av: [Forest]

Ser att du+ hundarna har haft en härlig dag vilka go´a bilder du bjuder oss på :)

Pixie har energi till max haha lilla stumpan till o vara söt på rusbilderna. Glad Gick det bra för alla att spåra?

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2012-04-29 19:18 #6 av: Amandla

Jajamensan, de spårade suveränt! Skrattande

Anmäl
2012-04-29 19:25 #7 av: [Forest]

6 vad roligt o höra :) Ser att ni ökat längden nu i spårningen antar de var nöjda väl hemma :=)

glömde säga att bild 4 himmel man skulle få hjärtsnörp om man såg skor som stack ut så där Flört

Anmäl
2012-04-29 19:33 #8 av: Amandla

Gud ja, hur tror du vi kände oss? Sen kom vi ju på att hundarna skulle reagerat om det vore nåt riktigt läbb, och då kunde vi slappna av. Nästa gång vi åker dit ska vi ta med ett par damskor och lägga på var sida om stövlarna, med tårna ner mot backen Cool

Anmäl
2012-04-29 19:42 #9 av: [Forest]

8 hahaha Flört ta oxå ett par trosor o häng upp dom i trädet det kan bli en härlig syn Flört

Anmäl
2012-04-29 19:44 #10 av: Beckibus

Va trevligt det ser ut som ni haft det! Mycket fina bilder!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.