Annons:
Etikettallmänt
Läst 5824 ggr
TriciaMcMillan
2012-04-28 11:52

Valpsjukan

Nu har den ökända valpsjukan slagit till hos mig. Jag är sååå sugen på en valp.

Ser valpar överallt och kollar runt på nätet på valpkullar. Hur botar man valpsjukan egentligen?

Ska inte ha någon förrän allra tidigast i höst då det blir valpar hos Trillians uppfödare, eller kanske kanske en till kull på Trillian, i så fall behåller jag en valp efter henne.

Känns som att det snart är rätt tid för en valp. Trillian har mognat något otroligt det senaste året, dels i sig självt och sen växte hon en hel del i huvudet iom valpkullen och att vara hos uppfödaren i hennes trygga hundflock (har vart lite osäker med andra hundar innan).

Vi ska dock satsa hårt på träning och försöka tävla i sommar/höst, hade vart skönt att komma en bit innan man tar en till hund att träna med.

Får fortsätta sukta här och lägga energin på Trillis och Tintin ett tag till…

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Annons:
TriciaMcMillan
2012-04-28 11:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En av Trillians valpar. Ni kan ju tro att det var svårt att inte ta med en hem.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Amandla
2012-04-28 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är också valpsjuk!! Nu är det ju meningen att Pixie ska ha sin kull (jag är halvfodervärd) och om det blir någon bra tik kan jag tänka mig att ta hand om den. Annars kanske det blir en liten vit valp, har fått frågan av en uppfödare om jag kan tänka mig att bli fodervärd åt en tik. Såklart jag svarade ja, det är en väldigt trevlig och duktig uppfödare, dessutom är mammatiken väldigt söt Flört

Här är Pixie som valp, två och en halv månad gammal!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-04-28 22:24
#3

Jag är oxå sugen, vi hade planer igentligen på skaffa en valp nu i sommar. Men så dök Donna upp i samma veva som jag får lite mer tider/jobb samt vet om att jag kanske har möjlighet till ta fast i höst så vart det chansen till jobb går före valp. Sen Enja väntar smått o hur sugen vart man inte då?! Tungan ute Enja har vart den där kalasvalpen en som gör alla rätt inte haft ett ända "bakslag" eller att man får upp "hjälp vad ska vi göra" utan hon har vart den där snälla busiga skötsamma lilla valpen så vart man självklart sugen på en liten egen mini Enja. Nu är planerna ändå jobba o sen när dottern är redo för mer hund o kanske tillomed träna mer o tävla då ska hon få en hund. Då är det bt dvärgpudel som gäller har redan börjat spara Flört 

Hur blir man av med valpsugen ingen aning, men jag ser det oxå som så har man tid varför inte? har man redan hund så vet man vad som kommer krävas oxå :)  Jag har inte tid därmed blir det nej rakt av för mig nu. :)

TriciaMcMillan
2012-04-28 22:29
#4

Ja, Forest det är ju så att man måste tänka med hjärnan och inte bara med hjärtat… Vi har inte möjlighet i sommar för vi åker hem och jobbar och bor i husvagn hos syrran hela sommaren, inte direkt idealiskt för valp. Plus att jag vill satsa all tid på Trillians träning i sommar.

Men men vi får se hur det blir, i höst eller nästa vår kanske det flyttar en storpudel hit :) Är ju lätt på ett sätt då jag redan vet att jag vill ha från Trillians uppfödare och ingen annan, då kan jag bara sikta in mig på deras planerade kullar, eller om jag eller de tar en till kull på Trillis förstås.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

[Forest]
2012-04-28 22:42
#5

4, Där är ju kom du på svaret :) planera o andvända hjärnan får en att iaf tänka sunt. Vet iaf att man reskerar mer om man träffa valpar o sånt undvik det det är rena rama faran för skaffa valp Flört Jag vet att vi kommer få jätte mycket tjat av dottern o jag vet att jag kommer fastna extra mycket för minst 1 av valparna Enja väntar.  Och jag vet att min man kommer sitta med en hela tiden o bli jätte sugen oxå. Sniffa på dom kommer vara som lukta på små bäbisar ush jag vet att jag kommer ha svårt för detta. Men jag vet redan nu att jag har intalat mig till rätt beslut det är helt enkelt avstå nu och skaffa en om några är då ska det vara välplanerat och verkligen bat pudel, har trånat efter en sån i 16 år Flört

wintermynta
2012-04-29 23:27
#6

Jag vet verkligen vad man gör åt valpsjukan. Skulle jag ha råd, tid osv skull jag köpa minst två pudlar till. Men jag försöker tänka att det vore orättvist mot GUsten att skaffa en valp till då han fortfarande liten och så alla kommande veterinärbesök med honom. Det skulle inte vara rätt mot nån att skaffa nu men längtar det gör jag, som sjutton.

Annons:
Upp till toppen
Annons: