Annons:
Etikettpälsvård
Läst 15190 ggr
TriciaMcMillan
4/28/12, 11:32 AM

Nu rök pälsen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Trillian en nakenpudel igen. Jag hade ju planerat att spara hennes T- 60 och kanske ställa i Norge till hösten (hon är ju SEUCH så hade ju vart kul att prova lyckan där). Men så var hon jättesmutsig och nacken började tova. Jag såg bilder på en kennelkompis blogg där hon hade klippt ner en släkting till Trillian helt och hållet. Det började klia i fingrarna och när jag tänkte på alternativet, att bada och föna i timmar hela sommaren, så tog jag maskinen och bara körde.

Resultatet blev riktigt fint. Hon hade sån här look förra våren och jag tycker verkligen att det är snyggt med nedrakade pudlar, iaf om de har snygg anatomi från början.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Annons:
TriciaMcMillan
4/28/12, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lite fler…

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

TriciaMcMillan
4/28/12, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har nån annan vågat raka ner sin pudel? Hade vart kul att se bilder på fler nedklippta vovvar, även om de inte är fullt lika nakna som Trillis ;)

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Amandla
4/28/12, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Emil var nästan nedrakad en gång, men han var inte så glad över det, fryslort som han var <3 Han tyckte mycket mer om att ha ordentligt med päls.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
4/28/12, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mio, min storpudel jag hade innan

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
4/28/12, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Sista dagen :'(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Beckibus
4/28/12, 10:08 PM
#6

Naaw va söt h*n blev! Men hjälp så mkt päls!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
[Forest]
4/28/12, 10:16 PM
#7

1 Oj vad päls där blir en hel ny bäddfoder Flört Jätte fin är hon även som nerklippt. Skönt till sommaren är sugen på klippa ner Donna faktist men spara lite huvud,öron,svan, liiiite på benen.

Tycker era var fina nerklippta o vad skönt slippa rensa hunden varje gång man vart ute o traskat. :)

TriciaMcMillan
4/28/12, 10:26 PM
#8

Ja, det var sjukt mkt päls, det växer ju så fort.<hon hr tyckt det varit konstigt första dagen och kliat och skakat sig en del men nu verkar hon ha vant sig. Lämnade en liten lejontofs på svansen dessutom haha. Den ryker nog sen men tyckte den var lite kul.

Fin din pudel var, Lyan! Vad hände med honom? :(

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

ms-mee
4/29/12, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vi rakar alltid ner pojkarna på sommaren Glad

Ibland lämnas lite päls på svansen, huvudet eller öronen, men kroppen rakas alltid :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

fidojunior
4/30/12, 8:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Brukar alltid raka ner båda hundarna på våren och sommaren, men brukar spara fluffet på Fidos huvud. För länge sedan slarvade vi med hans päls så det fick bli en tur till hundfrisören och då fick vi tillbaka honom såhär:

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
4/30/12, 10:59 AM
#11

10 men gösses så söt Kyss

LisaAL
4/30/12, 4:19 PM
#12

Oooh! Så söt Trillian :) Måste passa på att fråga; visst är det en domestic-flicka? Kan inte finnas så många svarta storpudelflickor med samma namn… :)

Lyan
4/30/12, 8:12 PM
#13

#8 Han var jättevacker! Inte enligt rasstandarden men det var få människor som inte vände sig om efter honom när vi gick förbi. Han hade kronisk erlichia/anaplasma med smärta i hela kroppen, han blev bara 5,5år :'(

#10 Men halledudandes så söt!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
TriciaMcMillan
5/1/12, 12:33 AM
#14

#10 hur söt kan man vara? Gud vilken sötnos! :) Tycker era vovvar är fina nedklippta!

#12, jajamen det är det, SEUCH Domestic Dark Dareful Dame. Har du också Domestic-hund? Ursäkta mig om jag borde känna igen namnet ditt, är så dålig på att komma i håg namnen på människor :P

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

LisaAL
5/1/12, 1:16 AM
#15

#14 Ah! Trodde väl det. Nej - Du borde inte känna igen mitt namn :) jag har bara surfat ganska mycket på pudelsidor genom åren och har hamnat på din blogg/sida. Det fastnade nog för att jag hade en liten silverflicka fr Domestic 1996-2007 och har alltid tänkt mig att när (obsevera - inte om ;) ) det blir en storpudel så blir det en svart fr. domestic. Nu börjar det bli dags att äntligen skaffa storpudel men jag har förvirrande nog inte kunnat låta bli att snöa in på vitt… Och vitt lär det ju tyvärr inte dyka upp hos Helena. Men det är en annan diskussion :) Nåväl. Det här blev en lång utläggning. Hoppas du inte känner dig förföljd på nätet :-D

TriciaMcMillan
5/1/12, 8:27 AM
#16

Lisa, Haha nädå det är lugnt, brukar också ha koll på diverse folk och hundar så jag är i så fall en stalker själv :P

Ja deras silvrar är också underbara, har vart lite sugen på att ta en sån valp från dem nån gång, men det får i så fall bli långt i framtiden för vill att bus- Trillian ska få en kompis i hennes storlek som hon riktigt kan busa med. Vi har ju en liten nu och det blir ju aldrig samma sak när det är så stor storleksskillnad.

Ja, vita är ju sjukt vackra också, men har som aldrig fastnat för dem, vet inte varför. Men man ska aldrig säga aldrig.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

[Forest]
5/1/12, 12:02 PM
#17

Får man passa på och fråga vilket skär andvänder ni när ni klippte ner era pudlar? Flört

ms-mee
5/1/12, 1:21 PM
#18

Hmm, kan det vara 10ans skär vi använder? Tror det, glömmer alltid vad det är för nummer :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
5/1/12, 3:57 PM
#19

oj så kort som 10an det var vågat :)

ms-mee
5/1/12, 9:20 PM
#20

Mjaa, så värst kort tycker jag inte det blir :) De blir inte nakna iaf :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
TriciaMcMillan
5/1/12, 9:24 PM
#21

Jag använde tian nu. Brukar ta femmans men tordes testa tian denna gång och det blev faktiskt inte för kort.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Hanna
5/1/12, 11:19 PM
#22

Det blev jättefint! :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

färgfest
3/23/17, 6:53 PM
#23

Väldigt gammalt, men skulle gärna vilja se fler nedrakat pudlar. :)

[Forest]
3/23/17, 8:21 PM
#24

Ska se vad jag hittar nu rakar jag ner Donnas kropp med 10ans skär o benen sparas det strumpor. Vill gärna ha lite pudel fluff kvar ;)

Estelle13
3/23/17, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#25

Då jag rakade ner Texas på kroppen så använde jag alltid skär nr 10, rakade medhårs. Jag har aldrig helrakat mina pudlar utan har alltid sparat lite päls på en del ställen. Vet inte om jag skulle våga raka bort precis allt hår, framförallt när det gäller pälsen på huvudet. Gillar att ha lite fluff kvar som talar om att det faktiskt är en pudel :)

[Nalle-]
3/23/17, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Naken Asko tillsammans med bästa dvärgpudelkompisen 🙂

[Nalle-]
3/23/17, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

🙂

Annons:
[Forest]
3/24/17, 7:36 AM
#28

http://pudel.ifokus.se/discussions/55448c07ce12c4163f001012-nerklippta-pudlar 

Där finns en bild på Donna men det var hon inte helt klar det rakades ner tassar och klippte sen mer på öron,strumpor,svans eller ja allt som hade kvar mer päls 😃

Jag får ta o spara lite mer bilder på hundarna är rätt så dålig på fota öht  har ju aldrig med mig kameran 😕

Luckypudel
4/3/17, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Jag brukar ha Lucky kortklippt och rakar gärna öronen, de blir som sammetslappar…😘

färgfest
4/3/17, 1:08 PM
#30

Så otroligt fina pudlar är nedklippta!

[Forest]
4/8/17, 9:24 PM
#31

Helt ot :) men är den någon som har eller vet om Andis AGC Super 2-Speed är en bra maskin? Är nöjd med min oster men behöver en till lite tystare maskin o funderar starkt på en andis agt 2 speed :)

Amandla
4/8/17, 9:35 PM
#32

#31 Jag har  en sån, den är bra 🙂 Tänk på att även om inte själva maskinen blir varm så blir skären fort heta eftersom motorn är kraftfull. Jag har köpt en väldigt bra kylsprej som jag kan rekommendera varmt, skären blir kylskåpskalla bums. Mycket bättre än Kool Lube och andra liknande sprejer.

http://djurmaxi.se/hund-palsvard-klippmaskiner-underhall-rengoring-kylspray-klippmaskin-p-6780.html?cPath=1_33_243_850


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
4/8/17, 9:59 PM
#33

32 tack då blir det den maskinen o kylsprayen :)

Amandla
4/9/17, 12:11 PM
#34

👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Upp till toppen
Annons: