Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 5019 ggr
[Forest]
4/24/12, 10:27 PM

Färggenetik

Sitter o kollar lite på en tysk kennel o de har en bra flick om Färggenetik, där man man lära sig kanske lite hur man ser lite genetiken på färgerna :) Det är den 4e fliken man kan titta på det är på tyska. http://www.buntepudel.de/ Tycker detta är rätt så intresant om man nu kan lära sig ;)

Annons:
Kitten86
4/24/12, 10:34 PM
#1

Kommer kika in fliken vid tillfälle då genetik alltid är spännande att lära sig mer om..!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
4/24/12, 10:42 PM
#2

1 de föder upp black and tand pudlar :) det är pga detta jag har dom lite på span  Flört

Kitten86
4/25/12, 2:29 PM
#3

#2
Hihi, jag vet… Båda kennlarna jag tittat på i Sverige har köpt/ importerat pudlar via dem så jag känner till kennel namnet Cool

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
4/25/12, 2:36 PM
#4

#2
Under  6:e fliken "Deckrüden" finns som 6:e hund Phantomias Troll Von Der Silbermöwe som är pappan till den kull jag visat intresse på hos kennel Krulltott's här i Sverige….

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
4/25/12, 8:13 PM
#5

3-4. Mjo jag har dom oxå på span sen något år tillbaka.Jag har sett att de kennlarnahar köpt hundar därifrån :) Jag kollar lite på 2 andra kennlar oxå en till tysk o holländsk kennel, är lite sugen på ta in en hund faktist :) Vi får se om ett par år hur det ser ut med tid o den biten. Men visst är det iaf lite intresant detta med deras färgenetik :)

Kitten86
4/26/12, 2:54 PM
#6

Jättespännande och inte helt enkelt att hålla reda på!! Mycket gener på olika locus som spelar in i nedärvningen av pälsfärg…

Har också en dröm om att i framtiden importera en hund från Usa, dock inte pudel utan shetland sheepdog isåfall. Men är ju inte gratis att importera en hund (oavsett land)…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
[Forest]
4/26/12, 7:11 PM
#7

6 ja du det är massor att hålla reda på, men lite där ser man hur fallet ska bli i kullen :) det stämmer givetvis inte helt men iaf :)  Ang imortera det kostar, gäller väl att räkna ut rätt allt med alltid ha extra peng om det är något man missat. Från USA kan jag tänka mig skulle kosta mycket pengar man hamnar någ inte under 30 000 iaf inte om man vill ha något extra med menar som stam o den biten. :)

Upp till toppen
Annons: