Avel och uppfödning

Färggenetik

2012-04-24 22:27 #0 av: [Forest]

Sitter o kollar lite på en tysk kennel o de har en bra flick om färggenetik, där man man lära sig kanske lite hur man ser lite genetiken på färgerna :) Det är den 4e fliken man kan titta på det är på tyska. http://www.buntepudel.de/ Tycker detta är rätt så intresant om man nu kan lära sig ;)

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2012-04-24 22:34 #1 av: Kitten86

Kommer kika in fliken vid tillfälle då genetik alltid är spännande att lära sig mer om..!!

*Medarbetare på Sheltie Ifokus*

Anmäl
2012-04-24 22:42 #2 av: [Forest]

1 de föder upp black and tand pudlar :) det är pga detta jag har dom lite på span  Flört 

Anmäl
2012-04-25 14:29 #3 av: Kitten86

Hihi, jag vet... Båda kennlarna jag tittat på i Sverige har köpt/ importerat pudlar via dem så jag känner till kennel namnet Cool

Anmäl
2012-04-25 14:36 #4 av: Kitten86

Under  6:e fliken "Deckrüden" finns som 6:e hund Phantomias Troll Von Der Silbermöwe som är pappan till den kull jag visat intresse på hos kennel Krulltott's här i Sverige....

Anmäl
2012-04-25 20:13 #5 av: [Forest]

3-4. Mjo jag har dom oxå på span sen något år tillbaka.Jag har sett att de kennlarnahar köpt hundar därifrån :) Jag kollar lite på 2 andra kennlar oxå en till tysk o holländsk kennel, är lite sugen på ta in en hund faktist :) Vi får se om ett par år hur det ser ut med tid o den biten. Men visst är det iaf lite intresant detta med deras färgenetik :)

Anmäl
2012-04-26 14:54 #6 av: Kitten86

Jättespännande och inte helt enkelt att hålla reda på!! Mycket gener på olika locus som spelar in i nedärvningen av pälsfärg...

Har också en dröm om att i framtiden importera en hund från Usa, dock inte pudel utan shetland sheepdog isåfall. Men är ju inte gratis att importera en hund (oavsett land)...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.