Annons:
Etikettallmänt
Läst 3999 ggr
wintermynta
2012-04-18 13:11

Egenheter

Nu undrar jag vad er hundar har för söta, ovanliga irriterande egenheter? Gusten älskar att snutta på gosedjur, dentastick eller mitt hår när han är trött och ska sova.
När han ska göra nr 2 så snurrar han ett par varv.

Annons:
Amandla
2012-04-18 13:29
#1

Albin är helt fixerad vid min äldste son, som är 19 år. Än så länge bor han hemma, men jag undrar jag hur det ska gå när han flyttar hemifrån… det är inte alls säkert att det passar att Albin flyttar med.

Albin är en hejare på att skälla, han brukar kallas för Ljudbangen Skrikandes Han äter ALLT och är en dammsugare som städar golven efter allt som kan kallas ätbart. Han älskar våran morfar, särskilt hans öron Tungan ute

Pixie är en riktig liten diva, hon älskar uppmärksamhet och att bli beundrad. Hon har ett speciellt sätt att hälsa på tjejer/kvinnor… hon smyger upp bakom, och hoppar upp med nosen rätt upp i --- såklart hon tycker det är kul, det blir ju ljudliga reaktioner minst sagt Skrattande

Jag brukar kalla henne min kravmärkta pudel, för hon KRÄVER att få som hon vill. Ofta att hon ska få ligga på min högra axel, eller att jag ska leka med henne eller annat.

Båda snurrar när de ska bajsa, jag kallar det för bajsdansen Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-04-18 14:52
#2

Hahah sicka pudlar ni har :)

Gulligt att Albin är så fixerad vid din son iaf Anna, blir säkert lite tufft för han när din son flyttar. Men ofta löser det sig med tiden.

Donna är en hund som slaktar saker. Det är allt från papper, post osv Då hon alltid sover med skydd så måste man tänka på att man inte kan lägga tikskyddet tillgänligt för då har hon bitit sönder den oxå. Snor husses strumor från tvättkorgen drar ut dom genom små hål som är på tvättkorgen, sen gnager hon hål vid tårna. Hon är en slackarhund. Sen har hon egenhet att när hon leker själv så snurrar hon runt med frampartiet då far leksaken en bit o så springer hon o hämntar den.Går gärna flera steg när hon bajsar så plutarna kan hamna med 1-2 med mellanrum om det är flera korvar. Hon pratar mycket, och kommer ofta med leksak i munnen för att hon vill man ska kasta den. Gör man det så får man hålla på ett bra tag. 

Enja Hon vaktar maten katten tål inte deras mat så jag får ofta säga till honom detta har Enja anammat o vaktar hennes o Donnas matskål. (det är allså vid matdags) Hon sover alltid vid mattes vänstra sida vid armhålan. Hon älskar beröm o få kli på magen. Hon anser att hon är fröken polis. Hon säger till andra hundar att man är lugn när hon finns med o Donna skyddar hon. Inte på elakt sätt utan mer som storasyster :) Tigger gärna o visar gärna upp en drös konster hon kan om man råkar äta något smarrigt på smörgåsen. Ändå är vi inte såna som sitter o ger dom gottis på så sätt, men hon försäker ändå ;)

fidojunior
2012-04-18 20:12
#3

Fido brukar lägga tassarna på mina axlar när jag kommer hem (sätter mig när) eller när han är extra glad, samtidigt så lägger han ibland kinden på axeln hihi. Han totalvägrar att gå ute när det är regn eller blött och vill hem direkt. Han föredrar värmen och ligger helst på ställen där solen skiner. Fido ska alltid ha det benet som Junior har, för det är bäst. Om båda hundarna får en morot så ska Fido ha den som Junior har börjat bita på.

Junior brukar rulla runt, dra och åma sig i sängen, samtidigt som han ger ifrån sig lite gruffljud. Detta händer minst 2 gånger per dag och det slutar med att han ligger på rygg. Han sover också väldigt ofta på rygg och både snarkar och drömmer på nätterna. När det vankas något gott så sticker han ut tungan så tungspetsen syns. Han brukar även göra ifrån sig konstiga ljud, låter som att han andas två gånger snabbt utåt..svårt att förklara men låter lite roligt.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Amandla
2013-03-06 19:31
#4

Kul tråd så jag puffar upp den! 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: