Annons:
Etikettallmänt
Läst 3071 ggr
TjockaBerta
2012-04-12 22:26

Hälsat på

Idag har vi hälsat på Thomas föräldrar. Det var jättekul att se dem igen och även Thomas bror som bor kvar hemma. Killarna hade brottningsmatch för att se vem som var störst. Min äldre hund gjorde vad han kunde för att hjälpa sin "lillebror". Till slut måste jag sätta honom i bilen, mest för hans egen skull.

Jag fick en minikurs i hur man hyfsar till pälsen på valpen. Det är nog så att jag är så väldigt försiktig när jag ska klippa och rädd att det ska göra ont någonstans. Nu fick jag se att man kan ta ett stadigt tag och fortsätta trots protester utan att någon tar skada av det.

Det känns så skönt att ha kontakt med uppfödare och kunna ställa frågor om föräldrarna och om syskonen och få ordentliga svar.

Gammelmatte var så glad över att se sin valp igen och sa att vi var välkomna igen snart. Så klart vi kommer tillbaka.

Det går också bättre och bättre att åka bil. Inte så mycket spyor men dräggel så man tror att vovven har duschat. Stackars liten.

Jag kunde inte ha valt en bättre uppfödare. Tusen tack AG

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
2012-04-12 23:15
#1

Låter som du harft det roligt o även lille Thomas :)

Royalz
2012-04-17 15:17
#2

Haha! Innan jag fattade att Thomas var en hund så trodde jag det var din sambo eller något sådant ;)


[Forest]
2012-04-17 15:20
#3

2 ;) skulle vart rätt kul om de hade haft en brotningsmatch Flört

Amandla
2012-04-17 16:24
#4

Det är ju toppen att du har en bra relation med Thomas uppfödare, det är guld värt! Inte bara för hjälp med pälsen utan för diverse annat som kan dyka upp. Sen är det ju alla gånger roligt för henne också att se hur han utvecklas. Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2012-04-17 18:26
#5

#2

Ha ha ha, du är inte den första att tro det.

#3

Ja det går vilt till i vår familj.

#4

Ja, jag känner ett enormt stöd och alla frågor om föräldrarna kan besvaras på en gång. Och om brorsan också så klart. De är så trevliga så det är roligt att hälsa på.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: