Annons:
Etikettbeteende
Läst 2900 ggr
Maricaajonsson
2012-04-08 13:22

Hanhund gör behoven inne

Hej! Jag har en pudelhane på 9månader som jag har med mig på skolan,bor där från måndag till fredag,sen åker jag hem.han är rumsren på skolan men här hemma gör han sina behov inne,vet någon varför? :( Hjälper det att kastrera honom?

Annons:
Amandla
2012-04-08 13:38
#1

Han kanske känner sig otrygg? Sover du längre på morgnarna när du är hemma? Han har också förmodligen börjat komma in i den första könsmognaden, det kan ju finnas en löptik i närheten… Är det bara kiss eller är det bajs också?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maricaajonsson
2012-04-08 15:47
#2

ibland på skolan så har vi sovmorgon till kvart i ett och då ligger han och sover till dess med mig. Sen om jag sover till 8 här hemma så kissar & bajsar han,det gör han även på dagen :/

Amandla
2012-04-08 15:55
#3

Hm. Låter ju som att han backar lite i utvecklingen av miljöombytet? Testa att gå ut oftare med honom, som med en mycket yngre valp. Du har inte bytt foder nyss?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maricaajonsson
2012-04-08 15:58
#4

igår morse gick pappa ut med honom,sen kissade han ute.när han kom in igen så kissade han inne.. 
ne,har samma foder

Amandla
2012-04-08 16:01
#5

Jadu… om det bara hade varit kiss så hade jag tippat på urinvägsinfektion. Kanske du ska kolla med en veterinär ändå.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-04-08 21:41
#6

Skrev jätte långt inlägg men så låste sig sidan för mig :-( Orkar inte skriva allt igen men drar det lite mindre imorgon har skallevärk, men iaf tror inte han är sjuk eller att kastrera hjälper. Men i natt minska ner utrymmet till bara ett rum kommer mer imorgon :)

Annons:
[Forest]
2012-04-09 14:08
#7

Nu ska jag svara snarlikt igår :)

 jag tror att han gör inne av olika andledningar. Hur är han med dig i skolan? Du bor säkert i ett rum på skolan? allså bör du minska ner även hemma för honom ett tag. Det är vanligt att när hunden inte är så trygg att den gör sina behov inne om natten, bajsar han inne om natten och vart bajsar han?`För bajsar han nu kanske i soffan så är det mer merkering tror jag.

Detta kan oxå ha med att göra att han är könsmogen förståss. Så här kan man köpa markerignskydd det får en del att inte lyfta o kissa inne men vissa fattar inte o då har men dyblöt markerings-skydd att ta hand om sen. Ett annat allernativ är att gå promenad o sen in avakta 30 sek sen ut med han för att få kissa igen ute. Detta hjälpte våran daghund som är kastrat och även var jag hundvakt i 6 mån åt syrrans hanhund (lever ej längre, oxå kastrat) han var med helt rumsren men fick göra detta första tiden. 

Är han nu helt rumsren på skolan så tror jag inte han är sjuk utan detta är mer trygghet eller helt enkelt att han merkerar inne.  En sak till kan hjälpa o det är att ta han på bar gärning säg fy snabbt sen bär ut han. För en del hjälper det att komma på dom just i rätt ögonblick men det har inte hjälpt daghunden eller syrrans nakenfis :) Gå ut oftare är oxå ett tips förståss o gå även fasta tider ut gå lite längre promenad o belöna belöna när han gör det ute, räcker ofta med säga ducktig pelle eller vad han nu heter :)

Upp till toppen
Annons: