Beteende

Hanhund gör behoven inne

2012-04-08 13:22 #0 av: Maricaajonsson

Hej! Jag har en pudelhane på 9månader som jag har med mig på skolan,bor där från måndag till fredag,sen åker jag hem.han är rumsren på skolan men här hemma gör han sina behov inne,vet någon varför? :( Hjälper det att kastrera honom?

Anmäl
2012-04-08 13:38 #1 av: Amandla

Han kanske känner sig otrygg? Sover du längre på morgnarna när du är hemma? Han har också förmodligen börjat komma in i den första könsmognaden, det kan ju finnas en löptik i närheten... Är det bara kiss eller är det bajs också?

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2012-04-08 15:47 #2 av: Maricaajonsson

ibland på skolan så har vi sovmorgon till kvart i ett och då ligger han och sover till dess med mig. Sen om jag sover till 8 här hemma så kissar & bajsar han,det gör han även på dagen :/

Anmäl
2012-04-08 15:55 #3 av: Amandla

Hm. Låter ju som att han backar lite i utvecklingen av miljöombytet? Testa att gå ut oftare med honom, som med en mycket yngre valp. Du har inte bytt foder nyss?

Anmäl
2012-04-08 15:58 #4 av: Maricaajonsson

igår morse gick pappa ut med honom,sen kissade han ute.när han kom in igen så kissade han inne.. 
ne,har samma foder

Anmäl
2012-04-08 16:01 #5 av: Amandla

Jadu... om det bara hade varit kiss så hade jag tippat på urinvägsinfektion. Kanske du ska kolla med en veterinär ändå.

Anmäl
2012-04-08 21:41 #6 av: [Forest]

Skrev jätte långt inlägg men så låste sig sidan för mig :-( Orkar inte skriva allt igen men drar det lite mindre imorgon har skallevärk, men iaf tror inte han är sjuk eller att kastrera hjälper. Men i natt minska ner utrymmet till bara ett rum kommer mer imorgon :)

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.