Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 10041 ggr
Rajas
2012-03-28 21:34

Är Pudel rätt för mig och min familj?

Hej! Vi är en Familj som innehåller mig, min sambo och våran dotter på 8månader, vi har en Golden tik på snar 2år som har HD grad C men med överrörliga leder (hon har ont och problem med sin HD)

Jag är sugen att prova på agility samtidigt som vi vill ha sällskap till våran Golden då meningen med hund var för att prova agility och få en trofast livskamrat som aldrig säger nej till härliga skogspromenader med mig ;).

Jag och min hund är mycket ute och promenerar i skog och cyklar mm för att hon behöver sina muskler för att hålla sin Hd i chack!

Så vad tror ni är pudel nått som passar mig och min familj där det innegår både barn, hund och andra djur (Katter), långa promenader och troligtvis agility för den nya familjemedlemen om så blir pudel?

Vi vill ha en hund som inte tar så stor plats i utrymme men massor i hjärtat, och samtidigt ge mig en chans att prova på mitt intresse.

Tack för svar, Mvh Millan!

Mvh Millan

Annons:
[Forest]
2012-03-28 21:54
#1

Jag tycker att man ska vänta lite med skaffa valp om man har så små barn. Jag tycker att valpar tar tid men barnet behöver oxå mycket tid, man ska oxå kunna njuta av både och. Jag tror säkert att en mellanpudel kan passa in hos Er men du bör tänka på att många pudlar itne alls gillar när barn drar dom i pälsen, se säger ifrån o vissa kan tillomed nypa till barnet. Jag är uppväxt med mellapudel och hade syskonbarn som var bäbisar han var med hela deras uppväxt o visst gav han någ alla ett nyp pga de drog han får hårt i pälsen. Jag hade själv avaktat ett par år med skaffa valp oavsett ras :)

Rajas
2012-03-28 22:05
#2

Tanken är inte att skaffa än på ett tag utan det ska bara kännas planerat och bra när det blir dags! våran dotter är aldrig på djuren här hemma (än iaf) och tror inte hon kommer bli sådan heller, men som du säger så tror jag en mellanpudel skulle passa in hos oss när dottern blivit lite äldre!

tack för svaret :-)

Mvh Millan

[Forest]
2012-03-28 23:21
#3

2 det tror jag oxå kan passa er jätte bra. Pudel passar in i de flesta hemmen dok tycker jag de är rätt aktiva hundar men kan ta det lugnt o softa fint med. Väldigt rolig ras det är därför jag tror många verkligen fastnar för pudel, att äga en pudel så for man ett gott skratt omdagen de är roliga smarta busiga :) Finns även mindre mellapudlar men som sagt det kan vara olika men skulle jag välja valp i en kull o vilja ha något mindre väljer jag den mindre valpen ;)

Rajas
2012-03-29 12:43
#4

Jag menade nog en fullstor mellanpudel när jag tänkte på något mindre då Kungspudel känns för stort, vi har en ganska liten Goldentik :-)

Mvh Millan

Kitten86
2012-03-29 13:47
#5

Jag tror absolut, oavsett storlek, att pudel som ras kan passa in i eran familj jättebra! En hund som är lätt att ha att göra med, tar ingen jätteplats men är en underbar hundras att leva med och hitta på saker med!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Rajas
2012-03-29 14:19
#6

#5 Tack för svar, jag blir mer och mer övertygad om att Pudel passar för oss! (bara att dom inte hårar är ju underbart när man har en Golden som hårar för två) :-)

Mvh Millan

Annons:
Amandla
2012-03-29 15:51
#7

Jag tror också att mellanpudel blir ett bra val för er. De mindre dvärg och toy är mer ömtåliga helt enkelt, mellanpudel är mer robust. Detta med tanke på småbarn då förstås.

Hårar gör inte pudlar, men som jag brukar säga: köper man pudel så MÅSTE man acceptera pälsvården. Även om man klipper ner sin pudel så behöver pälsen skötas mellan klippningarna.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Rajas
2012-03-29 16:55
#8

#7 Jag är en pälsskötarnörd så jag ser fram mot en pudel och ALLT vad pälsen innebär! <3

Mvh Millan

Amandla
2012-03-29 17:11
#9

Härligt, säger jag som är prydlig-pudelberoende och pälsvårdsfascist Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Rajas
2012-03-29 21:04
#10

#9 :-D

Mvh Millan

Amandla
2013-04-30 12:55
#11

Nu har det gått lite mer än ett år, har tankarna på en pudel slagit rot?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: