Annons:
Etikettpälsvård
Läst 7581 ggr
ms-mee
2012-03-28 19:45

Varma öron

Ni som har pudlar med fullpälsade öron, hur gör ni med dom?

Hubert har fullpälsade och han är jättevarm i öronen. Har klippt hela lappen på insidan men det hjälper inte. Testade sätta upp öronen med snodd men den skakar han bara av.

Hur gör ni när ni luftar?

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
[Forest]
2012-03-28 21:56
#1

Jag plocka bara rent öronen väl, jag vände ofta på dom när vi låg i soffan på kvällanrna då Enja tycker det är helt OK att gå med öronen så men det skulle aldrig Donna göra ;) Så de är lite olika från hund till hund. Men välplockade öron är mitt svar.

ms-mee
2012-03-28 22:32
#2

Dom är välplockade och rena. Vänder ofta på öronen när han ligger, men han snurrar så mycket när han sover så man gör inget annat än vänder på dom :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
2012-03-29 15:52
#3

Menar du att Hubert är så varm i öronen att han mår dåligt av det?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2012-03-29 16:28
#4

Nejnej, det gör han inte :) Inga bekymmer eller mer skit när de är pälsade. 
Men han har så ini helsike tjock päls på öronen som tynger ner och det blir väldigt varmt. Är lite skraj att han ska få svamp eller så.

Så nu går jag i tankar om att klippa ner öronen. Men jag kan verkligen inte klippa öron så då blir det nakning.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
2012-03-29 16:33
#5

Ok. Min mammas toy har nog lika mycket päls på insidan av öronlappen som utanpå, henne brukar jag raka på insidan med skär 10.

Du kan ju prova att sätta upp öronen på honom med en snodd? Om han har såpass päls där så att det går vill säga.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
  • Redigerat 2022-08-12 10:50 av Amandla
ms-mee
2012-03-29 16:43
#6

Ja jag håller det helt rakat på hela insidan lappen.

Snodd har jag testet men det tycker han inte alls om Tungan ute Den sitter inte ens kvar 1 minut.

Tänkte om ni hade några andra förslag på hur man kan göra. Annars får jag helt enkelt raka hela. Han blir och se väldigt ojämn ut, men ja, vad gör det Glad

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Amandla
2012-03-29 16:45
#7

Prova att klippa med sax först. Kamma pälsen rakt ut från örat, sätt saxen med spetsen rätt upp och klipp försiktigt en liten bit, då blir det som uppklippt. Kamma igen rätt ut och klipp tills det ser okej ut. Klipp sedan runt öronkanten någon-några cm ifrån.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2012-03-29 16:57
#8

Har försökt mig på det så många ggr och när det gäller just öronen her jag en tendens att ge upp.

Menmen, ett försök till skadar väl inte :P Även om jag är väldigt tveksam

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

TjockaBerta
2012-03-30 13:59
#9

Jag trodde att det var jag som hade hunden med de varmaste öronen i världen. Glad

Det är inget jag funderat över och han verkar inte ha problem heller.

>>>Malum domesticum<<<

ms-mee
2012-03-30 14:13
#10

#9 Du är inte ensam Tungan ute

Men nu är de klippta. Försökte göra som du sa i #7 men det gick INTE bra! xD Det vart ojämt och helt förjävligt :P Han fick ett väldigt runt huvud då jag inte klippt huvudhåret alls, och litet. Passar inte riktigt in i kroppen Tungan ute

Men då jag inte orkade ta fram maskinen så får han vackert se ut såhär tills nosen ska trimmas :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

småkryp
2012-04-02 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ett förslag kan vara att klippa mycket "baktill" på öronen. På min hund är det batill som det blir mest varmt och tätt. Framtill kan man låta det vara längre. Svårt att förklara.

ms-mee
2012-04-02 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Före

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

ms-mee
2012-04-02 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Och efter

Nu när jag sett dom ett par dagar inser jag att det inte vart helt fel ändå :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Amandla
2012-04-02 19:26
#14

Jag tycker det ser bra ut!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2012-04-02 19:37
#15

Tack. Ja, men det tog ett tag att vänja sig.

Men nu ska jag öva! :) Tack för hjälpen!

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2012-04-06 21:55
#16

Ser bra ut :) Bra att du visa före o efter bilder kan fler apa efter :)

ms-mee
2012-04-06 22:30
#17

Före och efter bilder är alltid kul att titta på :) Speciellt när det är sån stor skillnad :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Upp till toppen
Annons: