Allmänt

Pixie-nyheter!

2012-03-27 18:25 #0 av: Amandla

I fredags var jag och fick Pixie ögonlyst och patellaundersökt, helt utan anmärkning! Till sommaren är det meningen att det ska bli valpar.

Igår var vi på ringträning, hon älskar uppmärksamheten och att bli beundrad. Hon tyckte det var så kul att springa runt och hålla på att hon blev alldeles tossig till slut och fnattade vilt i kopplet Skrattande

Och idag tog jag det här kortet, Pixie anser att min högra axel är hennes, hon kräver högljutt att få komma upp. Ni vet hur små pudlar låter som marsvin? Gnyff-gnyff-gnyff och så ett litet bestämt boff på slutet. "Jag SKA upp NU för det har jag bestämt!!" Skrattande Min lilla Fröken Öken <3

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2012-03-27 21:45 #1 av: [Forest]

Vad skönt att det var ua :) Då får vi se fram mot allt går som planerat :) Ska hon ställas ut oxå innan?

Allt sånt är klart med Enja tack o lov, ua på ögon o partella sen en 1a det räcker. Enja är inte alls mycket för visa upp sig, men vi får se jag vart lite sugen själv på ställa ut men det får bli nån gång isf ska ju spara päls isf :P Härlig bild du bjuder på söt som socker Kyss

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2012-03-27 21:53 #2 av: Amandla

Vi ska iväg till Småland i helgen på Pudelklubbens tvådagarsutställning. Hon är ställd fem gånger officiellt hittills, med två ck:n men ingen placering.

Anmäl
2012-03-27 21:55 #3 av: [Forest]

2 Åh vad roligt Cool Ställer du ut själv? För kan du inte be någon ta lite kort för det är så roligt o se lite pudelutställning :D alla fina små sötbollar attans vad sugen man vart nu på bra se alla fina. Hoppas det går jätte bra för henne/er :) Lyckospark Flört

Anmäl
2012-03-27 21:58 #4 av: Amandla

Ja jag ställer henne själv. Ska ställa mammas lilla vita Daisy också, hon går än så länge i unghundsklassen och Pixie i öppen klass. Men skulle det råka bli så att båda går vidare till bästa tik så har jag kollat med Pixies upfödare så hon hoppar in och tar hand om henne. Så bra när man kan hjälpas åt! Jag kan ju inte gärna visa två pudlar samtidigt Tungan ute

Anmäl
2012-03-27 22:06 #5 av: [Forest]

4 åh jag skulle någ gå sönder i ringen så nervös skulle jag någ vara Flört Men lycka till roligt att lilla Daisy med ska visas har du lite o pyssla med Flört

Anmäl
2012-03-27 22:14 #6 av: Amandla

Jag har visat såpass många gånger nu att jag släppt den värsta nervositeten, men det är ändå alltid lite pirrigt. Värst är det om man ska först in i ringen, det blir så bråttom eftersom jag alltför ofta är aningen sen Obestämd Bättre när det är 20 hundar före, då vet jag att jag hinner sätta upp toppen på hundarna ordentligt.

Tack!! Glad

Anmäl
2012-03-28 13:51 #7 av: Lyan

Vad spännande med små valpisar! Blir det toy av dem? För Pixie är väl toy om jag minns rätt?

#1 När ska Enja paras?

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Anmäl
2012-03-28 15:35 #8 av: Amandla

Förhoppningsvis blir valparna toy! Pixie är 26,5 cm hög och har både toy och dvärg bakom sig. Hennes mamma och pappa är dvärgar, så man vet aldrig riktigt hur stora valparna blir men man kan ju hoppas Flört

Anmäl
2012-03-28 15:45 #9 av: [Forest]

8 åh tänk en liten mini Pixie Flört

Anmäl
2012-03-28 21:41 #10 av: JereMina

Gulligt beteende och grattis till fina resultat på ögonlysningen Glad

#9 Håller med Flört

Lugn och fin Skämtar

Anmäl
2012-03-28 21:44 #11 av: wintermynta

Grattis till resultatet. Om det blir valpar vill vi se massa små söta bilder på Pixie valparSkrattande

Anmäl
2012-04-02 18:13 #12 av: Amandla

I helgen var vi på utställning, det gick fint. Pixie fick excellent båda dagarna och ck på söndagen, fast ingen placering. Vi var med i SAR-BIS:et på söndagen, fast oplacerade där också. Däremot vann hennes lillebror (de har samma mamma)! Här kan ni se honom: Kennel Silver Victori. Han är så fin!

SAR-BIS betyder att de pudlar oavsett storlek av färgerna silver, aprikos och röd som fått ck under dagen får vara med, domaren utser vinnare, andra-, tredje- och fjärdepristagare. Detta är enbart på de utställningar som anordnats av Svenska Pudelklubben.

Jag tog inga bilder själv men fick hjälp av en vän, förhoppningsvis kan jag visa er senare i veckan.

Anmäl
2012-04-02 18:47 #13 av: [Forest]

12 Grattis säger jag :) Hur gick det för Daisy? Otroligt fin bror har hon oxå  :)

Anmäl
2012-04-02 18:52 #14 av: Amandla

Tack! Det gick snäppet bättre för Daisy, hon fick ck både lördag och söndag men också oplacerad. Jag fick be Pixies uppfödare rycka in och visa Pixie i bästa tikklassen för jag kunde inte gärna visa två hundar samtidigt. Det gick bra, Pixie älskar henne Flört även om hon tyckte det var lite konstigt att jag gick framför med Daisy.

Anmäl
2012-04-02 18:56 #15 av: [Forest]

Då får man säga grattis även till lilla Daisy :) Hur var löd deras kritik är givet mer intresead av lilla Pixies kritik Flört Ser fram mot lite bilder det är så roligt att se fina pudlar Glad

Anmäl
2012-04-02 19:03 #16 av: Amandla

Lördag, domare Melanie Harwood Storbritannien:

Pleasing in head, would like a finer back scull. Pretty forface, dark eye. Good reach of neck and good ribcage. Correct tailset and wellbent stifle. Would like more chest. Pleasing outline on the move. Needs to hold head up more and settle in front and rear.

Excellent, 1 i öppen klass.

Söndag, domare Bruno Nodelli Italien:

Excellent size, a little too large in scull. Good muzzle. Excellent pigment, dark eyes. Good neck, good topline. A little open in shoulder, but good in movement. Good hind-angulation. Coat good texture.

Excellent, 1 i öppen klass, ck, oplacerad.

Mina egna kommentarer: ja hon har lite för bred skalle. Det är väldigt vanligt på småpudlarna. Bra bröstkorg och förbröst har hon definitivt, välvinklad både fram och bak. Rör sig jättefint, vet inte varför hon fick lös fram och bak på lördagen, kanske för att golvet var något halt. Har en tendens att sänka huvudet i rörelse.

Anmäl
2012-04-02 21:55 #17 av: [Forest]

16bra kritik Glad 

Anmäl
2012-04-05 09:10 #18 av: TriciaMcMillan

Fiiina Pixie! Jag tror bara det kan bli bättre nu när hon blir mer och mer vuxen och sätter sig i kroppen. Snygg är hon!

Anmäl
2012-04-05 09:15 #19 av: Amandla

Tack hörni! Kyss

Anmäl
2012-04-05 14:21 #20 av: Amandla

Idag har vi varit och spårat i skogen. Visserligen bor vi alldeles intill en stor skog men det är inte särskilt skoj spårterräng (läs: jag är för bekväm för att klättra bland sten, berg och massor med ris) utan vi åker en mil till bästa skogen som är ganska flack och öppen, en tallmo.

Både Pixie och Albin spårade i stort sett klockrent, de fick två spår var ca 150 m och 300 m. Albin stannade inte en enda gång och tittade på mig!! Det har vi haft problem med tidigare, men fick hjälp att komma ur det. Nu har han fått ett så härligt självförtroende, han märker direkt när det är en vinkel i spåret och känner nästan omgående vart han ska fortsätta. Underbart!

Pixie hoppeti-studsar-galopperar som vanligt i full sula, men helt koncentrerad på uppgiften. Hon är ju så liten att hon har blåbärsriset upp över öronen Tungan ute

Så nu är det två trötta och väldigt nöjda pudlar som ligger här och sover Glad

Anmäl
2012-06-02 19:41 #21 av: Amandla

Senaste nytt: nu är Pixie parad! Här är hanen som förhoppningsvis blir far i slutet på juli, Silvio heter han (Silver Moon-G di San Gimignano).

Anmäl
2012-06-02 21:02 #22 av: [Forest]

Vad söt hanär , men han är lite större än lilla Pixie? Jag som får förmig att pixie kanske är så mycket mindre än vad jag upplever lilla Donna Flört

Anmäl
2012-06-02 21:10 #23 av: Amandla

Nix, han är faktiskt lite mindre! Pixie är 26,5 cm och Silvio 25 cm. En tydlig storleksskillnad på så små pudlar. Pixie väger ca 3,5 kg och han lite mindre skulle jag tro.

Anmäl
2012-06-02 21:17 #24 av: [Forest]

23 oj så liten sicken liten fis Glad såg han bara ut att vara så där 4-5 cm högre :D

Anmäl
2012-06-18 17:33 #25 av: Amandla

Vad tror ni, är det några bebisar här? Pixies utgångsvikt var ca 3600 gram. På dygn 12 vägde hon 3700 gram trots att hon ätit väldigt lite sen parningen, kanske en fjärdedel av normal ranson.

Anmäl
2012-06-18 17:34 #26 av: Amandla

Bild tagen idag, dygn 23. Nu väger hon 3800 gram, har börjat äta lite bättre senaste dagarna så hon är väl uppe i en tredjedel av sin normala ranson Flört

Anmäl
2012-06-18 17:39 #27 av: [Forest]

Låter rätt normalt och tycker att tuttarna ser mer "rosa" ut o det bådar gött :) Hon har inte mått illa eller något sånt? Du har inte sett någon slemig flytning det är ju ett lite mer klartecken tydligen (jag missa det helt) Flört

Anmäl
2012-06-18 17:45 #28 av: Amandla

Hon har inte mått illa så hon spytt, men sett väldigt äcklad ut när hon nosat i matskålen och oftast gått därifrån direkt. Det är fullt möjligt att hon haft en flytning även om jag missat den, hon är duktig på att tvätta sig och det har hon gjort ganska ofta, det har jag märkt Cool

Anmäl
2012-06-18 17:56 #29 av: [Forest]

28 Haha ja du det är inte lätt o äta om man mår lite illa Flört Jag hoppas att hon snart börjat äta mycket mat o mår normalt. Hon är inte grinigare eller så mot andra hundar? det kanske kommer senare. Men Enja ville inte att andra hundar var för burusa eller för spralliga ne unghanar de fick sättas på plats, väldigt beskyddande mot Donna var hon med. Jag tycker att Pixie ser dräcktig ut lite plutmage ser det ut att vara med.

Anmäl
2012-06-18 17:58 #30 av: Amandla

Nä, hon är inte grinig. Hon leker knappt alls nu, ligger mest och sover. Helst på min högra axel Tungan ute Javisst ser magen annorlunda ut! Hon känns annorlunda att ta i också, bredare i midjan liksom.

Anmäl
2012-06-27 16:06 #31 av: Amandla

Dygn 32, 3850 gram.

Anmäl
2012-06-27 21:52 #32 av: Lyan

Spännande!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Anmäl
2012-06-27 22:32 #33 av: [Forest]

spännande :D nyfiken fråga hur många valpar fick hennes mamma? jag gissar på 2 valpar redan nu möjligen så stor kull som 3 pga Pixes viktökning.  

Anmäl
2012-06-27 23:06 #34 av: Amandla

Pixies mamma Victoria fick fyra valpar i första kullen (varav en dödfödd tyvärr) och i andra kullen tre. Men själv var hon enda valpen... Jag hoppas i alla fall att det är mer än en, en enda valp riskerar ju att bli jättestor och då ökar risken för snitt.

Anmäl
2012-06-30 14:11 #35 av: TriciaMcMillan

Åh så spännande! Väntar på nyheter :D Hoppas det är ett par där i. Minns inte hur de brukar se ut i den där tiden, men hoppas på två- tre iaf.

Anmäl
2012-08-01 21:27 #36 av: Amandla

Nu är Pixie hemma igen, det blev inga valpar för hon gick tom. Varför vet vi inte förstås, det kanske bara var så att hon inte passade ihop med hanen...

Anmäl
2012-08-02 22:36 #37 av: [Forest]

36 Vad trist o höra Rynkar på näsan Hon ska paras igen antar jag? Ska ni då ta blodprov för kolla när hon hamnar i höglöpet (förmig det var blodprov iaf man tar då) för att vara på säkra sidan?

Anmäl
2012-08-03 12:59 #38 av: Amandla

Det är inte bestämt ännu hur det blir, så jag vet inte. Det kan ju ha varit så att hon parades några dagar för tidigt. När jag vet mer så lovar jag att berätta! Glad

Anmäl
2012-08-03 21:41 #39 av: [Forest]

38 ja det kan varit helt klart fel tid, Enja bjöd flera dagar o försökte få med Donna på äventyr i sovrummet.... Men attans matte såg det hela tiden o sa aaaaa Flört 

Anmäl
2012-08-04 11:25 #40 av: ms-mee

Vad tråkigt.. Jag som såg fram emot små Pixie bebisar :/

Anmäl
2012-08-04 13:52 #41 av: Amandla

Jag med... Rynkar på näsan

Anmäl
2012-08-05 22:52 #42 av: Michaela-N

Nää vad synd Gråter

Anmäl
2013-01-10 22:32 #43 av: Amandla

Jag ramlade häromdagen och stukade foten, skrev om det i någon annan tråd, så jag sitter eller ligger mest i soffan. Hundarna får gå ut med någon av mina söner eller svägerskan.

Pixie tycker att jag är jättetråkig. Hon har kommit på ett sätt att liva upp stämningen lite: hon smyger fram och duttar till min onda vänsterfot vilket givetvis ger en rejäl reaktion från mig varje gång. Ska jag skratta eller gråta?
Svar: jag har börjat morra åt henne (när hon duttar på foten alltså), hon såg rätt paff ut men backade åtminstone. Få se hur länge det håller i sig *himlar med ögonen*

Anmäl
2013-01-11 00:18 #44 av: ms-mee

Tråkigt med ond fot. Men nej, hon är inte dum. Hon sätter nog igång så fort hon kommer på att matte inte reser på sig Flört

Krya på dig!

Anmäl
2013-01-11 00:33 #45 av: [Forest]

43, det där duttandet är det typist pudlar? Smart drag matte rycker till o hon får respons på duttandet med. Visst har du en son som bor hemma? Han kan se detta som ypperligt tillfälle att göra sig i bästa läget för hundarna, köra lite trix o spår med härlig långpromenader Flört

Anmäl
2013-01-11 16:55 #46 av: Amandla

Smart är hon, på gott och ont. Albin är väl klyftig på sitt vis, han är ju pudel, men Pixie provar sig fram, ser vad som händer, upprepar och upptäcker på det viset bra mycket mer än vad han gör.

Jag har en och en halv son som bor hemma Cool Den äldste bor bara här (även om han tänker flytta hemifrån under året) och den yngste är mest hos pappan. Han går fram och tillbaka precis som han vill. Det är väl lite så att det där med att träna hundarna är min grej, men jag ska påminna grabbsen Flört

Anmäl
2013-01-11 21:34 #47 av: [Forest]

46 mjo det är ju vi som skaffa oss även om alla är med på hundarna så är jag som du jag vill göra det det är kul o jag är bara glad att man har med sig roliga glada vänner på promenaderna :) Dottern här tränar ganska mycket på hennes villkor o jag tycker bara det är kul eftersom hon är någ ganska tydlig på lära ut med, Enja har lärt sig alla trix av henne iaf 98% sen finputsar jag dom kanske lite, barn har sån fantasi o energi så det är bara kul o vara med dom om man är hund :)

Anmäl
2013-08-20 23:07 #48 av: Amandla

Nu ni, äntligen har jag bilder på Pixies valpar! De är åtta veckor (i lördags) och jag har hämtat hem Pix. 

Den första heter Pipen, eller kallas så i alla fall än så länge. Hon är kvar hos uppfödaren Glad

Anmäl
2013-08-20 23:08 #49 av: Amandla

Och här är Dolce som är såld.

Anmäl
2013-08-20 23:42 #50 av: [Forest]

Men åh vad som är söta, ska hon behålla nu pipen?

Himmla söta Hjärta

Anmäl
2013-08-20 23:42 #51 av: Amandla

Jo jag tror ju att det blir så Skämtar

Anmäl
2013-08-20 23:52 #52 av: [Forest]

51 haha så den lilla kanske bor hos dig lite med Skämtar

Anmäl
2013-08-21 08:25 #53 av: MaritaBo

Åh, vilka sötnosar! Ser ut att ha samma uttryck som storebror Zatang har...

Anmäl
2013-08-22 08:09 #54 av: Snowgirl

Så längesen jag var aktiv här, men stort grattis till ljuvliga valpar!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.