Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 6684 ggr
fidojunior
2012-03-24 19:49

Öronrengöring

Är nyfiken på hur ni gör rent era hundars öron, så hur gör ni? :) Är det bra eller dåligt med öronrens som man sprutar in i örat och så får hunden skaka bort det?

Vet inte om jag har satt den i rätt grupp..

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
[Forest]
2012-03-24 22:26
#1

Jag rensar öronen från öronhår o det gör jag vid behov, tar ofta lite då o då när jag ändå sitter o pysslar med dom. Sen tvättar jag rent med kammolillete lite på en bommultuss. Bra knep jag kört med alltid är att lukta på friskt öra så känner man hur ett friskt öra ska lukta :)

Lyan
2012-03-28 13:57
#2

Peppar, peppar så har jag aldrig behövt rengöra Pings öron. Det som är smutsigt följer med när jag plockar dem.

Storpudeln brukade jag ta alsollösning som öronrengöring efter att jag plockat pälsen. Han hade lätt för att få öroninflammation men med alsollösningen så blev det mycket mer sällan eftersom det torkar ut. Den allra värsta inflammationen han fick var av apotekets öronrens, det var något i den han inte tålde så han fick så mycket gegg i öronen att han fick sövas och spolas

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Amandla
2012-03-28 15:34
#3

#2 Men alsol ska man väl aldrig ha i öronen? Tror det står på flaskan.

Jag använder ytterst sällan öronrens på någon hund. Albin kanske två gånger på fem och ett halvt år, Pixie aldrig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-03-29 18:58
#4

#3 Det står inte på flaskan jag har hemma iallafall, kanske du tänker på alsolsprit?

Kommer inte ihåg vem jag fick tipset från, är många år sedan nu, men Mios öron blev mycket bättre av detta. Jag använder det även i mina öron. Eftersom jag måste ha öronproppar för att kunna sova så får jag öroninflammation varje till varannan månad, men om jag har i alsollösning så fort jag känner av det så går det över på 2 dagar

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: