Annons:
Etiketterbilderfilmeryoutube
Läst 5933 ggr
Lyan
2012-03-23 21:33

Mitt lilla måndagsexemplar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ping verkar tyvärr ha dragit en del nitlotter i tillverkningen och både sned och ving på flera håll men förutom magen så är det inget hon lider av. Det ser bara lite knasigt ut :-P

Först har vi hennes söta små ögon som inte bara är olika stora utan dessutom tittar åt olika håll

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Lyan
2012-03-23 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Även tassarna pekar åt olika håll och hon går konstigt, blandar indianhopp och "rycker" i hasorna när hon galopperar. Hon är kollad hos en av Sveriges bästa ortopeder som inte hittade något fel

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
2012-03-23 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det finns en anledning till att jag helst tar uppställningsbilder på henne lite snett framifrån. Hon är nämligen väldigt överbyggd

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
2012-03-23 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Risken finns att hennes kropp inte kommer hålla lika länge som "normala" jyckars men jag hoppas att hon kommer få bli gammal och grå (;-P) innan kroppen säger stopp.

Förutom att hon ibland glömmer att se sig för, = lika med krockar med diverse lyktstolpar, så är hon verkligen mentalt den bästa jycke jag någonsin har haft! Hon är framåt och alltid glad (utom när det regnar XD) och hänger med på det mesta likaväl som att ligga i famnen hela dagen.

Om jag jämför med min förra hund så kommer hon aldrig kunna mäta sig med honom. Det kan ingen, trots att han inte var en "bra" hund. Det dåliga samvetet över att inte kunna älska henne lika mycket gnager i mig fast det inte är rätt att jämföra dem men jag älskar ändå henne massor massor!

Världens finaste Pingla <3

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Amandla
2012-03-23 21:59
#4

Lilla Ping då! <3 Man älskar sina hundar på olika sätt bara, det är inget konstigt med det. De ÄR ju olika Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-03-23 22:24
#5

#4 Ping och Mattis är varandras motsatser. Ping är en så okomplicerad och härlig hund i jämförelse! Men Mattis var min själsfrände som jag älskade mer än livet självt och på sätt och vis så har Ping räddat mig för hade jag inte haft henne när han dog så vet jag inte hur/om jag skulle ha klarat det. Samtidigt när jag har mått som sämst har jag många gånger tänkt att det borde varit hon istället men det är bara dumt och korkat att tänka så, det skadar bara de som lever och ger mig inte Mattis tillbaka.

Alla hennes skavanker gör ju henne till den hon är. Ögon och tassar åt alla håll och kanter och hopp och skutt för hela slanten! Känns lite dumt ibland att bara ha henne till sällskap för hon hade varit en kanonhund att träna och tävla med men det intresset finns inte hos mig så hon får vara en älskad promenadkompis istället :-D

Just nu ligger hon utslagen i mitt knä, som alltid <3

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
2012-03-23 22:30
#6

Ping förlorade sin bästa kompis också när Mattis gick bort. Det var så härligt att se dem leka! Får se om det blir en ny kompis till henne i framtiden

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Lyan
2012-03-23 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nyss hemkommen. Man kan inte tro att det är samma hund :-O Nästan exakt 2år sedan

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

småkryp
2012-04-02 15:08
#8

Är det Ping som valp? Ja, hon var annorlunda. Vilka mustascher! Min hund är för mig "Världens bästa nu levande hund". Det kanske Ping kan vara för dig?

Lyan
2012-04-02 17:30
#9

#8 Hon är en omplacering så 14 månader var hon där.

Ja, jag älskar ju henne över allt annat även om det aldrig kommer bli som med Mattis, men det kommer troligen ingen hund bli för han var verkligen en på miljarden. Ärligt talat så köpte jag inte Ping för att jag ville ha en hund till just då utan för att jag vågade inte ha bara Mattis, jag visste hur krossat mitt hjärta skulle bli om jag förlorade honom (det var efter hans första operation) och Ping är den som har hållt mig uppe efter hans bortgång. Utan Ping vet jag inte om jag hade orkat leva vidare och hon är alltid med mig. Hon ligger alltid i min famn (utom hemma hos mamma för där får inga hundar vara vid bordet när vi äter :-P), eller om jag ligger på mage och läser tex så ligger hon på min rygg <3

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

småkryp
2012-04-04 00:14
#10

Ja, djur kan verkligen höja humöret. Eller lugna om man är orolig. Utan djur vore det inget vidare.

[Forest]
2012-04-04 10:39
#11

7 men gud hur såg hon ut  Tungan ute Stor skillnad måste jag säga ser rätt vildvuxen ut där, söt som tusan iaf men ändå hon är så mycket finare nu Glad

Upp till toppen
Annons: