Annons:
Etikettpälsvård
Läst 7667 ggr
Jonaflax
3/21/12, 8:39 PM

Men morrhåren då?

Har funderat på det där med att klippa hunden i ansiktet. Alla morrhåren ryker ju då. Behöver inte hundar sina morrhår? På en katt är det väl otänkbart att klippa av morrhår, men massor av jyckar klipps ju i ansiktet, och det går ju inte att undvika morrhåren.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Annons:
ms-mee
3/21/12, 11:39 PM
#1

Men hunden använder väl inte morrhåren på samma sätt som katten?

Har haft den här diskussionen med folk många ggr, men inte har man blivit klokare inte Tungan ute

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
3/22/12, 1:17 PM
#2

Pudlar är vana att vara utan morrhår eftersom man brukar börja raka dem på nosen redan när de är tre-fyra-fem veckor gamla. Diskussionen om det ska förbjudas har jag hört finns på högre ort som SKK men att vissa raser (ex. pudel, portugisisk vattenhund m.fl.) kommer att få dispens eftersom de av tradition rakas i ansiktet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
3/22/12, 2:52 PM
#3

Jag brukar raka/klippa bort morrhåren på mina när jag klipper deras nos och de har inte betett sig annorunda då de ryker. Tror inte att hundar tar sådan stor skada av det.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

JereMina
3/22/12, 7:41 PM
#4

Tänk att det tänkte jag på förr någon gång men inte nu, Jag rakar dock inte av allt så Molly har en del kvar.

fidojunior
3/22/12, 7:47 PM
#5

Morrhåren växer ut grymt snabbt också, så de är inte morrhårs-lösa länge. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Jonaflax
3/22/12, 8:29 PM
#6

Ingen skada skedd alltså. Bamse verkar inte lida av att morrhåren kapas, även om han inte direkt gillar att bli friserad i nyllet.

Är mest jag som tycker det känns fel att klippa morrhåren, men det går ju inte att spara dem med mindre än att han blir oklippt om nosen.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Annons:
[Forest]
3/23/12, 8:19 AM
#7

6, Tips är trimma ofta i ansiktet på det sättet så lär du oxå valpen att inse det är okej att bli trimmad där :) Jag har en 1åring som verkligen anser att pälsvårdsbiten är pest när det gäller när en maskin plockas fram. Hon har vart här sen hon var 6 mån har tränat ofta med maskinen men än tycker hon den är läskig :-/ Enja därimot haft sen hon var valp lärde jag direckt att maskinen är något man får stå ut med :)

TjockaBerta
3/23/12, 11:11 AM
#8

#6

Men hur har du klippt din cockerpoo tidigare då?

Jag måste trimma nosen på min annars ser han inte vart han går. Flört

>>>Malum domesticum<<<

Jonaflax
3/23/12, 2:41 PM
#9

Jo, han har ju blivit klippt om nosen. Med morrhår och allt. Han skulle inte se så mkt heller annars, så det är ju ett måste. Bara det att det känns skumt med morrhårsstubb.

Funderar över det nån skrev att ett förbud ev. var på G.
Blir det så bra för alla superpälsiga raser?
Man kan ju ifs klippa kring ögonen, men ändå…

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Upp till toppen
Annons: