Annons:
Etikettergratulationerhälsningardagens-trådpresentationer
Läst 5628 ggr
Amandla
2012-03-14 10:27

14 mars

Morrn på er! Vad ska ni göra idag? Är det skola, jobb eller annat? Jag är hemma, är sjukpensionär sen ett antal år men pysslar med lite av varje.

Just idag passar jag en liten yttepyttepudel, Bella heter hon, jag brukar klippa henne så vi känner varann. Hon kom strax före nio och har gråtit efter sin matte konstant, iiip-pip-gnnt-gnnnytt-gnytt KyssNi vet hur pudlar låter som marsvin när de vill nåt <3 Hon är jättetrött nu men kan inte komma till ro, fast jag tog fram en liten hundbur nu (utan lucka, den är som en liten koja) och den kröp hon genast in i. Men nej, nu gick hon ur…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
  • Redigerat 2021-12-24 11:55 av Amandla
Annons:
[Forest]
2012-03-14 10:39
#1

Go förmiddag :)

Jag är ledig idag o funderar på ta o sola lite det var flera årsen man la sig i solarium o tänkte iaf göra det :) Planerna idag med hundarna är njuta av vädret o gå långproemad  med lite godis så jag kan träna lite sök i barken på träd. Enja är rätt så seg idag antar det har med eftersviter o göra efter löp o parningarna o göra. Donna är som vanligt fullt ös o galen, hon behöver hitta på lite o ska dra ut henne med lite egna övningar. Vi går promenaden efter de fått sitt mellanmå som ligger på upptining :P kycklingklubba o Enja går o småsnuffar lite till o från efter gobiten. Så jag har räknat in en hyffsad lugn dag :)

 
Vad roligt att du är hundvakt inte lätt när hundar gråter efter sin ägare, hoppas att hon snart inser att det är mysigt att vara hos dig o dina små guldklimpar oxå :) Söt var hon med Kyss

  • Redigerat 2021-12-24 11:56 av Amandla
wintermynta
2012-03-14 11:40
#2

Idag blir det att städa råttburarna. Sen långpromenad med Gusten. Kanske blir det en snabbtitt på blocket. Har sett världens gulligast BT valp som är röd och vit?? Vet inte vad heter då men söt är hon. Annars blr det en lugn dag.

Wisby9211
2012-03-14 14:27
#3

God eftermmiddag:

Jag har bara suttit vid datan idag, dock varit ute med disco såklart. Idag står det bara städning på schemat, putsa fönster med mera!

Strax blir det att ta en macka då magen kurrar och sen pigga upp sig lite inför morgon dagens nervösa läkarbesök, där jag kommer få svar om jag kan få barn eller inte! Nervös!

Ha en bra dag, allihopa!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-03-14 22:20
#4

2 tvåfärgad pudel som är röd o vit? De har jag sett men skulle inte köpa om den inte har stamtavla, finns för mycket fusk och oseriösavel. men här kan du googla lite på detta kanske ser du mer Particoloured poodle de är större tror jag i USA ;) De tilltalar inte mig Flört

3 vad roligt hoppas allt går bra :) Håller tummarna för dig gumman! Skrattande

Kan säga ang idag, jag gick o solade o eftersom jag skulel vara ledig i ett par dagar så hinner min röda nyans lägga sig…. Kl 12:15 rinde dom från jobbet o undrade vart är Sofi, så när jag kom hem 12.30 fick jag ta snabb dursh o åkta till jobbet. Vid 16 tiden säger en jobbkompis tål du sola solarium? ja vad då, du är ju jätte röd. Som vanligt så blir jag rödare o rödare ändå sola jag bara i 15 min får bra färg o lätt blir jag brun. Men ofta blir jag lite röd förs :P Nya rör måste det vart för jag är röd som en tomat magen o uppåt benen,rygg + armarna är ingen färg alls på :P Hahah så nästa gång jag ska sola ska jag ligga tvärtom vad man ska kanske man får lite mer färg på benen o normalfärg på överkroppen Flört

JereMina
2012-03-14 22:44
#5

Fin liten Bella Glad

Wisby9211
2012-03-14 23:15
#6

#4 Tack så mycket. kan skriva till dig i morgon och berätta vad dom sa om jag komer ihåg det ;)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
JereMina
2012-03-14 23:38
#7

#6 Jag hoppas du fick fina besked Glad

Wisby9211
2012-03-15 12:50
#8

Nu är man hemma från läkaren! Blev massa provtagningar och skickad till lassaretet för en gynundersökning. så just nu vet jag inte så mycket mer än att jag ska dit!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
2012-03-15 14:26
#9

Håller tummarna för dig Madeleine!! Glad

Angående flerfärgade pudlar, jag har en bekant som har just en aprikos-och vitfärgad pudel. Den kom till genom en tjuvparning mellan en aprikos och en vit, båda reggade så det är den här hunden också. Men det var aldrig meningen att den skulle bli till. Och angående oreggade pudlar, jag skulle aldrig köpa en sån heller oavsett färg eftersom man trots allt inte har de minsta garantier varken vad gäller hälsoundersökningar eller ras på föräldrar och övriga förfäder Flört Inget ont om hundarna i sig, de kan ju naturligtvis vara hur gulliga som helst, det är den så kallade aveln jag vänder mig emot.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-03-15 21:41
#10

Hoppas allt gick bra Madde :)

9 vad häftigt att de kan bli tvåfärgade med två enfärgade pudlar det trode jag inte. Kan du inte försöka ta kort så man får se den sånt är lite roligt o se lite udda färger.

Amandla
2012-03-15 21:46
#11

Som jag förstått det så kan faktiskt även vita pudlar ha vita fläckar men man ser dem inte som man gör på de andra färgerna. Aprikosa kan ha små vita fläckar när de föds men de växer ofta bort senare. Svarta kan också ha vita fläckar.

Träffar den bekantingen så sällan och har ingen bild på hunden tyvärr.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2012-03-16 09:32
#12

Det går nog bra :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: