Annons:
Etikettallmänt
Läst 5572 ggr
TjockaBerta
2012-03-14 10:15

Ny familjemedlem

Hej, jag vill presentera vår nya familjemedlem som kom till oss i helgen.

Han är en snygg dvärgpudel som fyllde tre månader i går. Nu är det full fart här hemma.

Det går bra att gå ut och göra det man ska men promenera verkar vara läskigt. Helst bara gå ut på gräsmattan, göra det man ska och så fort in igen

Lite bökigt med stora hunden som saknar sina långpromenader. Det ger ju sig med tiden.

Annars har det gått väldigt bra allting.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
2012-03-14 10:19
#1

Men så fin han är! Vad heter han? Det är ju en del pyssel med så små valpar, det är som att ha en bebis <3 fast rätt som det är så är de vuxna. Det går så fort så njut av valpisen Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2012-03-14 10:22
#2

Åh så liten söt en ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

TjockaBerta
2012-03-14 10:25
#3

Jag har bestämt att han ska heta Thomas. Namnet uppfödaren hade valt är inte ett passande hundnamn tycker vi.

Det är så roligt att borsta och hålla på  och pyssla. Jag har klippt alla klor på honom. De är ljusa och man såg pulpan lätt. Jag har aldrig vågat klippa den stora för han kämpar emot och har svarta klor. Sen har jag petat i öronhåret för att det ska gå att dra senare.

Jag försöker vänja honom vid allt som kan bli svårt om det blir fel.

Kopplet har han inget emot men han drar väldigt hemåt när vi är ute. Det blir nästa viktiga sak att öva på.

Det är mycket att tänka på.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2012-03-14 10:43
#4

Grattis ursöt liten krabat :) Hoppas du bjuder snart på fler bilder o att han kommer gilla gå lite längre promenader sen med ta det lugnt med han bara.

Tips :) Ta med dig en ryggsäck ta den på magen så kan man ha valpen i den (öppen) på så vis kan valpen följa med på långpromenaderna och uppleva lite mer, samtidigt får sin äldre hund långpromenderna som vanligt. Bitvis kan man låta valpen gå o när den blir trött bär man den enkelt o har händerna fria för aktervera sin andra hund. Enja älskade hänga på promenderna och det var ett måste om våran fd hund skulle få den motrion som den behövde. Var inte alltid husse kunde vara hemma :)

TjockaBerta
2012-03-14 11:44
#5

#4

Tack för tipset. Jag ska leta fram våra gamla ryggsäckar och se om någon passar.

Det känns så skönt att ha köpt en valp av en seriös uppfödare med alla papper i ordning. En riktigt fin stamtavla har han och är reggad i SKK.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2012-03-14 12:22
#6

Ja det finns fördelar med en skk-reggad valp! Bara en sån sak som att uppfödarna har en rad regler de måste följa. Vilken  kennel kommer han ifrån?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
TjockaBerta
2012-03-14 13:14
#7

Ingen kennel. De skulle inte föda upp valpar. Det var bara en gång.

>>>Malum domesticum<<<

Wisby9211
2012-03-14 14:25
#8

Vad söt!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-03-14 22:27
#9

7 Donna är född utan kennel oxå, jag får säga som min uppfödare sa: - även uppfödare har haft sin första kull och ofta har man inte kennel utan man provar o ser man man trivs med vara "uppfödare" :) Ska bli roligt att följa denna lilla fluff :) 

Just det jag hade en liten filt i botten på ryggsäcken för att göra det mer "stadigt o mjukt" så det kan jag oxå rek :) Enja sov gärna ibland helt inne i ryggsäcken men ofta hade hon lilla huvet utanför endel vi mötte log stort tror vi såg lite roliga ut :)

Är det en dvärgvalp eller är det en mellan? Ser lite aprikosfärgad ut på den bilden :)

TjockaBerta
2012-03-15 09:31
#10

#9

De ville ha en valp till efter sina hundar innan det var för sent för tiken. Sen råkade de få flera valpar än tänkt. Därför sålde de dem. Hanen hos dem är kastrerad nu för de ska inte ha flera kullar.

Det är en aprikos dvärgpudel men han blir nog åt det större hållet.

Hur länge gick du med valpen i ryggan?

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2012-03-15 11:24
#11

10. det minns jag itne Enja har alltid vart så aktiv men jag vet att jag hade med mig den långt efter hon sluta vara i den, sen är de så lätta och enkelt o bära bitvis oxå. Det var sommar så vi tog med oss lite fika oxå ut o satte oss för låta henne vila samtidigt fick hon lära sig vara off ute på okändplats. Så nu när man står o pratar med andra+ deras hund så brukar hon lägga sig ner när det är väder för det :) jätte skönt

Jag hade med mig Enja även i skog o mark tidigt jag är lite den som går imot vad andra säger, allså jag tror på se på valpen vad den orkar o inte orkar med. Gick i valpens takt, även Donna fick man göra samma med trots att hon var 5 mån men omusklad.

Amandla
2012-03-15 14:33
#12

Pixie fick också åka "magsäck" första veckan. Jag fick en liten rygga av min mamma, men Pix var så yttepytteliten, bara 17 cm hög, att jag fick stoppa i en stor handduk i botten på den så att hon kom upp lite. Rörlig och sprattlig var hon dessutom så jag hade koppel på henne, som jag satte fast i ryggan.

När jag haft henne i två veckor ungefär fick hon börja gå med i koppel istället, fast bara kanske 50 meter. För det mesta var vi ute på gräsmattan här bredvid, då var hon alltid lös. När jag rastade Albin bar jag Pix, även om jag satte ner henne här och där. Längre promenader med honom fick jag ta när mina söner kommit hem från skolan så de kunde passa Pix.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2012-04-01 16:17
#13

tass

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
JereMina
2012-04-01 22:31
#14

Så söt och fin liten kille Flört

[Forest]
2012-04-01 22:41
#15

Åh nu har han väl växt en del du kan inte bjuda på nån ny bild Flört

TjockaBerta
2012-04-02 09:37
#16

#16

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Vi har ingen kamera och de bilder jag tar med mobilen blir bara sudd. Sen går de in i google och då måste jag kopiera dem och klistra in. Det verkar inte gå att bara ladda upp dem.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2012-04-02 10:04
#17

16 okej :)

Upp till toppen
Annons: