Annons:
Etikettallmänt
Läst 12914 ggr
JereMina
3/12/12, 10:55 PM

Vad heter era pudlar?

Vad heter era hundar? Är det namnet ni gett dem eller om de har stamtavla vad heter dem då?

Molly heter egentligen Kicklocks Zamora Skrattande

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Forest]
3/12/12, 11:15 PM
#2

Enja heter Astelita's Forest Dragon. Donan heter bara Donna :) Vi valde Enja många skriver med Y men vi valde med j :)Astelita's Forest Dragon

JereMina
3/12/12, 11:31 PM
#3

#1 #2 Vilka fina namn Skrattande

Wisby9211
3/13/12, 9:59 AM
#4

Min disco fick behålla stamtavle namnet om man söger så :P Han heter egentligen Kaseths inu's apricot disco boy! (kankse med nån felstavning) :P

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

wesdi
3/13/12, 9:43 PM
#5

Storpudeln namn i stamtavlan är Dyrstad`s Scandic Diesel och han kallas för Diesel.  Jag fick själv välja namnet Diesel. (Diesel är en parningsvalp, jag ägde pappan)

Jaktcockern heter Iagos Taco, kallas för Wesslan.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

JereMina
3/13/12, 10:53 PM
#6

Härliga namn och det är oftast ganska många namn de får efter sina förfäder.

Annons:
[Forest]
3/14/12, 10:49 AM
#7

6 Oja det stämmer, man ser ofta namn på många hudnar o därefter kan man veta vem som är far till dom :P Det kan man inte med mina små, bara kennelnamnet som visar vart Enja kommer ifrån för kennel

TriciaMcMillan
3/14/12, 8:38 PM
#8

Mina heter Tintin till vardags - Zebatha's yellow cocktail

Trillian till vardags - Domestic Dark Dareful Dame :)

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

[Forest]
3/14/12, 10:33 PM
#9

8 Måste säga att Trillan har väldigt fint namn både till vardags o på "pappret" vart lite nyfiken o googlade på det Flört Är hon utställd? hitta ett klipp på henne isf gick bra för er Flört

JereMina
3/14/12, 10:43 PM
#10

#9 Håller med och jag kan tala om att Molly har längre namn som det med kenneln som pappan kommer från Thunderwips!

Amandla
3/15/12, 2:41 PM
#11

#9 Trillian är svensk utställningschampion! Skrattande Och hon är så  himla söt för att vara storpudel <3


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/15/12, 3:35 PM
#12

11 mjo jag har ju sett flera bilder på henne otroligt vacker o som du säger väldigt söt för vara storpudel. Otroligt vacker var hon på det klippet oxå, antar det tog mycket tid med den pälsen Skrattande  Man såg tydligt med att hon trivdes i ringen o var välhanterad välvisar osv.

TriciaMcMillan
3/15/12, 5:20 PM
#13

#12, vad roligt att du hittade film på Trillis :D Det var i Piteå 2010, hennes första cert och hon blev BIR :) Sen blev hon champion samma år. Har fått mycket hjälp av uppfödaren, det är hon som visar henne i filmen. Övar på att klippa själv, men Helena har för det mesta fixat till utställningarna.

2011 har vi inte ställt alls, men nu har jag t-60 på gång och har tänkt ställa på nån inoff för träning och kanske åka till Norge i år men vet inte än.

Tack för de fina orden om min gumma :)

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Annons:
TriciaMcMillan
3/15/12, 5:24 PM
#14

http://www.youtube.com/watch?v=41nY7ONWlDY

Här är länk till filmen förresten, Amandla, vet int eom du sett? Du missade ju precis hennes fina utställningslook :)

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Amandla
3/15/12, 9:34 PM
#15

Ah! Tack! Hon studseli-hoppade-for omkring inte en endaste gång ju! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TriciaMcMillan
3/16/12, 9:26 AM
#16

Nä hon kan visa upp sig! Och sköter sig mkt bättre med Helena än med matte :P I alla fall förut, därför vi ska på inoff och träna på att springa lika fint med mig haha!

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

destroyed
3/18/12, 12:24 AM
#17

Sindra heter Kaseths inu's Black Kasindra

Uppfödaren ville att hon skulle heta kalaspuff för att hon dels var så jäkla på allting och sen för att hon alltid luktar kalaspuffar:) Det gör hon ännu.. mest på tassarna och sen i nacken när hon inte blivit tvättad på två½ vecka. 4 veckor så luktar hon bara hund..

[Forest]
3/18/12, 10:08 AM
#18

17 valde du/ni Sindra? för det var verkligen passande till hennes namn då det finns med där på slitet dok Ka-innan Flört Härligt att hon har så speciell lukt med o haft den sen hon var valp :)

Loove
3/19/12, 10:21 AM
#19

Mina hundar heter :

Emmi - Team Modickens Te Amo Emmi

Chantal - Chantal Ambers Sundancer von Elzeila

CorneliaAndersson
3/19/12, 8:16 PM
#20

Min heter Lilencrons Dec Black Tilly (Tilly)

Tror inte hon har nån stamtavla.. (?)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
[Forest]
3/19/12, 8:26 PM
#21

20 är det mellan pudel du har? Tänker på kennel Lilencornhttp://home.swipnet.se/liliencron/index.htm

Amandla
3/19/12, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag kunde inte motstå att luska lite, jag hittade Tilly i SKK´s avelsdata! Hon har visst stamtavla, se bild Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/19/12, 8:41 PM
#23

22 fint luskat :)

CorneliaAndersson
3/19/12, 8:47 PM
#24

Jo, mellanpudel.

OJ hon har ju det!:P Visade mamma å pappa å de visste tydligen om det ;) Dock fick vi ej ta valpar på henne eftersom hon har för kort svans.. :S

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[freestyledog]
5/22/12, 9:22 PM
#25

Till vardags heter vår storpudel heter Brandy - Vätten's White Style
Och våran dobermann heter Bruno - Dobfancier's Snoddaz

TjockaBerta
5/22/12, 9:43 PM
#26

Uppfödaren hade döpt Thomas till Tore så det är en lätt modifiering.

>>>Malum domesticum<<<

Thowas
7/4/13, 1:19 PM
#27

Min valp har inga papper, så jag fick välja namn helt själv. Han fick heta Trix, då jag ville ha ett namn som var kort och lätt för barnen att säga. och som valpen lätt kunde lystra till istället för ett långt fint namn

Annons:
Catta-
7/6/13, 12:24 AM
#28

Min fluffboll heter Ocean Horizon Liberty of New York.
Till vardags Luna 🙂

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

MaritaBo
7/6/13, 12:30 AM
#29

Jag vill inte gärna skriva ner uppfödarnamnet pga vissa skäl. Dock är han renrasig och reg. i SKK.  

Men min lilla skrutt, kallas för Zatang.

wintermynta
7/10/13, 10:02 PM
#30

Min heter Stall-Fagervallens Gusten.
Han kallas Gusten kort och gott. Sen har han en massa övriga smeknamn.

[Nalle-]
7/12/13, 1:15 AM
#31

Min storpudel heter i stamtavlan Domestic Dark Dylan men kallas Asko till vardags :)

[Iyen]
7/12/13, 10:15 AM
#32

#29 vilka skäl?

Alva66
7/12/13, 6:26 PM
#33

Min tjej heter Gertongårdens Vicuna Tweed….

Men jag kallar henne för Älva istället. 

Egentligen ville jag kallat henne för Engla. Men det var i samma veva som det lilla flickebarnet Engla mördades…

[Forest]
7/12/13, 9:30 PM
#34

33 vilket fint namn hon har på stamtavlan och tycker verkligen Älva var bra sött 🙂

Annons:
MaritaBo
7/14/13, 11:00 AM
#35

# 32. Pga flera skäl…

Helenaw87
7/18/13, 10:52 PM
#36

Min älskling som nu är 10½ år heter Ester och i stamtavlan heter hon Holy-Angel.

Fick henne som 4åring

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Sugar Mist
7/19/13, 9:54 PM
#37

Penny heter Bobbysocks Penelope i stamtavlan.

-

TriciaMcMillan
8/1/13, 7:43 PM
#38

Nu har jag ju en till, är ju ett år sen jag skrev här sist men hittade tillbaka i dag :) 

Nu bor lilla Tintin hos min mor i Kiruna och jag har Trillian och Hedvig - Domestic Dark Danica, på 13 veckor. En kullsyster till Asko här ovanför :)

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

sazz
8/2/13, 11:43 AM
#39

Min heter Camaro men stamtavlan säger Creamy Camero :P

Upp till toppen
Annons: