Annons:
Etikettpälsvård
Läst 9431 ggr
Amandla
3/9/12, 6:03 PM

Varför är det så dyrt att få en hund klippt? ;-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Därför är det dyrare att frisera din hund/katt än dig själv.

  • Din frisör behöver inte tova ut ditt hår
  • Din frisör behöver inte plocka fästingar, grenar, mossa, lera eller andra konstiga saker ut håret på dig
  • Din frisör klipper bara håret på ditt huvud- inte hela kroppen
  • Du hoppar inte runt på stolen när din frisör försöker klippa dig.
  • Din frisör klipper inte dina naglar och gör rent dina öron
  • Du försöker inte bita i saxen eller maskinen när din frisör klipper dig
  • Din frisör tröstar dig inte om du är rädd och helst allt vill gå hem.
  • Din frisör pussar dig inte på nosen när du är klar och ger dig en godis
  • Din frisör säger inte att du är välkommen tillbaka även om du försökte bita henne/honom( hon/han ringer nog polisen i så fall

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Wand
3/9/12, 6:11 PM
#1

Johodå, varenda besök hos frisören för mig ser ut sådär! I mitt huvud i alla fall..,

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Forest]
3/9/12, 8:04 PM
#2

Tycker det är bra att detta tas upp :) Man får inte missa att de badas med passande schampo och balsam o fönas oxå innan de klipper. Det tar tid :)

Amandla
3/9/12, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det gör ju det. Hunden på bilden tog mig närmare tre timmar, hon var totalt igentovad och väldigt smutsig. Jag fick raka ner henne med tians skär Tyst


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/9/12, 9:04 PM
#4

3 Oj ja den där vart bra kortklippt men förstår att det var ett måste. Donna tovar ju som bara den på bakbenen då hon har inkontinensproblem än, jag funderar starkt på raka ner benen men åh jag har lite svårt med dessa små pinnben. Skäms

fidojunior
3/9/12, 9:59 PM
#5

Haha såg allting framför mig, såg kul ut. Skrattande

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Amandla
3/9/12, 10:16 PM
#6

#4 Du kan ju raka kort på insidan av låren, räcker det? Det tovar ju illa när det kommer kiss i pälsen och så är de ofta så hårömma där. Varför är hon inkontinent? Har hon fått prova medicin mot det?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
3/9/12, 11:26 PM
#7

Skriver först detta Flört Nu är det lite OT men iaf grunden till behöva raka benen kommer här nere Flört

6 hon föddes med felplacerade urinledare är opererad men urinblåsan var som en lillfingernagel på en kvinnas hand, allså väldigt liten kisset bara rann igenom eller vad man nu kan kalla det. Så det är löpet vi väntar på då vetrinären tror att det kan skjuta fram kisseblåsan o därmed vidgas och rätt muskler hamnar på så vis rätt  osv mm hon prata på som tusan om detta iaf. Om itne det hjälper är det medicin men då måste man tänka på flera saker hundar med detta "problem" var lite annat oxå njurarna osv (även här prata vetrinären på som bara den) Så det är oxå foder o den biten o tänka på. Har ingen uvi nu och allt såg bra ut, hon tyckte Donna såg mycket finare ut nu och så tyckte inte hon att hon kände något av det vi befarat partella. Sorry lite ot Flört Men det ser ut som iaf åt att vi kommer behöva raka mer än bara insidan. Det är så att hon ligger ju itne bara på ett sett, utan det sipprar ut kiss när hon är mer avslappnad/sover och då ligger hon ofta på sidan. Därmed blir det kiss på benen o även på svansen. Hon tvättas morgon o kväll, borstas varannan dag men pga kisset så blir det tover snabbt. Vi har babybyxor på henne om natten med 2 trosskydd i.(tikskydd har vi men det hade hon efter op o därmed verkar hon förknippa denna tikskydd med smärta, blir rädd o hyperventelerar+gnäller) Men på dagarna sätter jag inte på något.

Amandla
3/9/12, 11:37 PM
#8

Okej, då förstår jag. Stackars liten vovva, inte kul att inte kunna hålla tätt. Ingen fara att det blir OT tycker jag, vi pratar ju fortfarande pudel! Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/10/12, 9:29 AM
#9

8, håller med fick oxå in rakningen lite där Flört Tror hon tycker mer att matte är tråking med behöva bada men där ser jag oxå fördelen med ha rakade ben att de torkar snabbare lättare att dra av med våtservett o bara behöva bada varje morgon. Just nu inväntar jag på att en butik ska få in nya skär så kan man klippa mer med maskinen :)

Jonaflax
3/12/12, 3:53 PM
#10

Dagens garv Skrattande

Vad kostar det fö att få sin hund klippt?

Jag har klippt min cockerpoo själv. Han såg nästan ut som den svarta hunden när jag var klar (dock var han inte lika lurvig innan).

Funderar på att skaffa ett annat skär. Har 10, men det blir ju så himla kort.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Amandla
3/12/12, 3:59 PM
#11

På ett trim kan det kosta ungefär 600 kr att få hunden badad och klippt, om det är en dvärgpudel. Privat några hundralappar mindre.

Testa skäret som heter 4F, det lämnar 9 mm päls kvar. Det brukar bli alldeles lagom om man vill raka ner hunden utan att den blir "naken".


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jonaflax
3/12/12, 4:18 PM
#12

Tack för tipset!

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

JereMina
3/12/12, 8:35 PM
#13

Bra inlägg och det tar tid att klippa en tovig pudel för det tar tid att klippa en pudel som inte är tovig om man vill få det snyggt.

Annons:
Amandla
3/7/13, 10:54 PM
#14

Knuffar upp den här också! 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tinsam
3/7/13, 11:38 PM
#15

Hmm, i Göteborg eller i Kungsbacka klipper man sig INTE för 600 spänn, som det kostar att få hunden badad, kloklippt, öronrensad och vardagstrimmad. Numera gör jag det här själv på Otto, med varierat resultat, men jag tycker att det är billigt! Fattar ju att det kostar betydligt mer för en utställningsfrisyr - men det kan vi ju jämföra med lite slingor/permanent på oss människor. Men som sagt, de där två-tre tusenlapparna som investerades i klippmaskin och saxar tjänades snabbt in för en snåljåp som mig;-)

Tarotstollan
3/7/13, 11:55 PM
#16

Min frissa har faktiskt plockat både mossa och  pinnar ur mitt hår 😛!

Jag hade varit i skogen med min hundägande kompis och vi hade lekt "gömma oss för hunden" innan jag skulle till frissan! Gissa om hon skrattade och undrade vad jag gjort?! Hon har en mellanschnauzer själv, så hon sa att det hade hänt att hon också dök upp på mornarna på jobbet med löv och annat i håret.

Men än har jag inte bitit henne 😂!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JereMina
3/8/13, 12:03 AM
#17

Det tar sina modiga 2 timmar för mig att klippa Molly 😃

Amandla
3/8/13, 12:55 PM
#18

#16 😃Hoppas bara att du inte bet henne!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: