Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 6993 ggr
Amandla
3/5/12, 7:54 PM

Kan era hundar några trick?

Emil som jag hade först kunde massor med trix. Albin kan en del men jag har aldrig fullföljt kedjan riktigt, utan måste visa vad jag menar t.ex. när han ska rulla runt, visa honom med handen. Pixie har lärt sig lite enklare vardagssaker som sitt och ligg… men nu senaste dagarna har jag tagit tag i det.

Vi har börjat träna på rulla runt - och att de ska klara det bara med hjälp av kommando, slicka sig runt munnen och dutta på tummetott och slickepott. Jag använder klicker. Det har tidigare varit lite svårt för Albin att fixa sån här träning, han har väldigt lätt till skall och blir uppjagad. Men nu efter några dagar så börjar han lugna ner sig och bjuda på olika beteenden! Kyss

Pixie fick jag avbryta flera gånger och hon fick lägga sig i bädden, hon blev så uppspelt att hon fnattade på stället Skrattande men efter några minuter när hon fick titta på Albin så lugnade hon sig.

Tror de skulle vilja hålla på hur länge som helst, men det får allt räcka med en liten stund. Även om de får yttepyttesmå godisbitar så vill jag inte att de har magen full med snask. Torrfoder duger inte som godis åt dem Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
ms-mee
3/5/12, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hubert kan en del trix ja, det vanliga sitt, ligg, rulla runt, tass osv. Men även spela död, attack, "smaskens, snurra åt båda hållen, "upp med tassarna"  fast då behöver jag bara "skjuta" honom med fingret. Dock ser det precis ut som tigga (sitt fint) men ett roligare sätt Tungan ute Och många till. Jag har varit väldigt aktiv när det gäller trix tidigare men sen glömdes det bort. Men vi är på gång igen Glad

Han är väldigt lugn när vi ska lära in något nytt, men blir väldigt osäker när han inte förstår. Man måste vara väldigt tydlig och visa vad man vill att han ska göra först.

Elvis däremot är precis som Pixie. Han blir så uppspelt och säger du inte något på ett par sekunder går han igenom alla trix själv :P I hopp om att han ska få den där lilla godisbiten :P 
Väldigt energisk och har inget tålamod alls när man har godis i handen Tungan ute

Hubert tränas med klicker men inte Elvis.

(På bilden vill Hubert inte bli skjuten så han har tassarna i luften Glad Jag föredrar att träna ute. Trots att det är mer störningar där så är han mer koncentrerad ute än inne.)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
3/5/12, 8:33 PM
#2

Emil kunde: spela död (man skjöt honom med fingret och sa pang, då föll han ihop och låg blickstilla på sidan), gå på bakbenen, gå slalom mellan mina ben, nicka när jag frågade om han var mammas älskling <3, rulla runt, snurra, tummetott-slickepott-långeman-gullebrand-lilla vickevire alltså dutta på rätt finger, dansa på bakbenen, skall, hmm vet att det var fler men minns inte just nu. Han har varit på andra sidan i två år nu min lille älskling Rynkar på näsan


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
3/5/12, 8:41 PM
#3

Försökte lära honom att spela död med att skjuta honom, men det gick inte. Men med ett "Pang" så ligger han. Dock faller han ihop väldigt dramatiskt Tungan ute Gå på bakbenen har vi tränat till och från sen han var liten, men han vill verkligen inte. 
Det där med fingrarna ska jag nog testa Glad Kanske ska tillägga att det är Hubert jag pratar om. Det är i princip bara honom jag tränar.

Usch, det är hemskt när det händer. Men han skuttar omkring med andra pudlar nu Glad

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

fidojunior
3/5/12, 9:42 PM
#4

Fido kan:
sitt
ligg
Pang (lägger sig på sidan)
tass
snurra

**Junior kan:
**rulla runt
ligg
sitt
tass
snurra
sitt fint
och håller på att lära honom backa och buga :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
3/5/12, 10:07 PM
#5

Enja kan:

  • sitt
  • ligg
  • snurra höger/vänser
  • high 5
  • give me 10
  • hoppa över (ben)
  • hoppa genom (ben,armar)
  • dansa (stå på bakbenen snurrar runt)
  • stå vinka
  • tass höger/vänster
  • buga
  • kram o puss-då ger hon än en kram tassarna på axlarna o puss om man säger puss
  • slalom
  • backa men försöker lära in 1 steg,2 steg,3 steg osv

Donna kan

  • Sitt Flört 

 Vi har tragglat med henne men det går inte lära henne ligg snurra runt kan hon men det är via fusk än allså det sitter inte självmant när man säger ordet utan hon följer lite handen. Tror detta håller på släppa att lära in henne, det har vart svårt pga i tidiga hemmet så lärde man henne inget, eller var med henne som vi är med hundarna. Därimot kan hon aportera saker.

Det tåls nämna att 99% av alla trix Enja kan har dottern lärt in jag finslipat o visat sen Ada hur hon sen ska köra vidare. Så Enja o Ada är ett toppenteam på trix kan jag säga Flört

ms-mee
3/5/12, 11:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Då måste jag få göra mig en lista också Skrattande Tar Hubert

  • Sitt
  • Ligg
  • Tass + andra tassen
  • Snurra + spinn (Snurra åt båda hållen)
  • Puss
  • Skall
  • Cirkla (Han går runt mig)
  • Spela död
  • Viska
  • Trampa (Jag sätter fram en fot i taget och han sätter tassen på)
  • Attack (Han hoppar på den jag pekar på)
  • Hoppa upp i famnen
  • Buga
  • Sitta fint/ Upp med tassarna
  • På två (Stå på bak benen)
  • Hoppa rätt upp
  • High five
  • (High) Ten
  • Rulla runt
  • Vinka (Ska bara finslipas)
  • Skämmas
  • Smaskens (Slicka sig om munnen)
  • Ruska på sig
  • Under (Då ska han gå under det jag pekar på)
  • Där jag klappar ska han sätta framtassarna
  • Vänd på dig (Han vänder rumpan mot mig)

Sen hoppar han över ben och armar och hämtar mamma när jag frågar efter henne, men tror inte det räknas som trix.

Elvis kan nästan alla som Hubert kan.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Kitten86
3/6/12, 8:24 PM
#7

Med Zalo blir det inte så mycket tricks längre. Men som valp och unghund kunde han massor, nu är han dock ringrostig på vissa!

River, shetland sheepdog är min hund nummer 2, tränas mer och lite flitigare. Arbetsvillig som få och lätt att lära.

Zalo kan:

  • Vardags lydnad: (Sitt, Ligg, Stanna, Vänta osv)
  • Agility kommandon
  • Tass
  • High five
  • Vinka (sittandes)
  • Dansa (vinkandes ståendes på bakbenen)
  • Piruett (snurra runt ståendes på bakbenen)
  • Upp stå (stå på bakbenen)
  • Upp gå (gå på bakbenen)
  • Spela död

Sen kan jag alltid placera honom/ göra med honom som jag vill, i foto sammanhang t.ex.

River kan:

  • Vardagslydnad: (sitt, ligg, stanna, vänta etc)
  • Agility kommandon
  • Tass (kan båda, peka på den han ska ge)
  • High five
  • Sitt fint (sittandes med framtassarna uppåt)
  • Sitt upp (från liggandes till sittandes)
  • Stå (utställning, stå snyggt)
  • Rulla runt (kan höger och vänster)
  • Snurra (höger och vänster)
  • Ge mig (peka och han hämtar och ger)
  • Håll (ge han nått och han håller/ bär)
  • Upp stå (stå på bakbenen)
  • Upp gå (går på bakbenen)
  • Slalom (mellan benen)
  • Åtta (slalom i en åtta mellan benen)
  • Andra sidan (byter sida han går på)
  • Back/a
  • Under (gå under det jag visar)
  • Över/ upp
  • Ner (kan användas i kombination t.ex. från "upp stå" till sittandes)
  • Sten (hitta närmsta sten och hoppa upp)
  • Puss
  • Runt (vända sig med rumpan mot mig)
  • Fånga (tar/ fångar det du kastar t.ex. frisbee)

Sen har jag planer på att lära honom "höger", "vänster" och "buga" härnäst.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
3/7/12, 7:56 PM
#8

Disco kan inte så mycket men han kan

  • Sitt
  • Ligg
  • Vacker tass ( båda tassarna)
  • Give me five
  • Gå på två ben
  • Dansa runt på två ben
  • snurra
  • Skall
  • Sitt vackert
  • Öppna lådor
  • Apport
  • Vänta
  • Gå under saker på mitt kommando
  • Upp på mitt kommando
  • Puss
  • Fånga

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
3/7/12, 10:36 PM
#9

kom på två två till

skall o dansa lamba det är något dottern kom på, då går Enja bakom o tar tassarna mot rygg/baken o går bakom än. Flört Upp, ligg,stanna,kör

hon kan en massa namn på leksaker oxå, bollen,pinnen,pipis,pudeln rosa pudelmjukisdjur osv vi kör mycket sånt o så går hon o hämntar från lekkorgen samt letar fram dom. Smidigt Flört Hon kan oxå vad säger katten- Då är det lite "pudelprat" som låter som ett mjoooo ungefär. Vad säger Enja- prat o skall-prat o skall. ja ni fattar säkert vad jag menar typist pudelprat säger jag då de ofta kan gå o små tjabbla lite :)

[freestyledog]
5/22/12, 4:45 PM
#10

Brandy kan:

vardagslydnad (sitt, ligg, stanna, bara gå brevid, osv.)
Nårgra agility komandon.
Fot
Vacker
Zebra (står på bakbenen)
Snurra
runt
Tass (Höger och vänster)
slalom
Gå mellan
rulla runt
nästan runda föremål
Hoppa över arm
hoppa över ben
buga

Kommer inte ihåg mera.. :) 
alla är inte helt perfekta men men

Upp till toppen
Annons: