Annons:
Etikettallmänt
Läst 10315 ggr
[Forest]
2/29/12, 11:00 PM

Wiiii äntligen löp

Vi har väntat lite på Enjas löp men hon skulle vissligen löpa nästa månad ungefär enligt hennes intervall på tidigare löp :) Varför det är så att vi har väntat är ju som så att lilltjejen ska paras :) Hon blir två år om några veckor och testerna var ua :)  Åh vad jag tycker det ska bli roligt att följa denna procedur, jag hoppas att jag även kan följa med när hon ska till hanen. Tyvärr kommer hon vara ifrån oss sen men vi har lille Donna då vissligen är de le o långhals så vi kommer få göra en massa med Donna då hon busar så mycket med Enja. :)

Annons:
Amandla
3/1/12, 12:23 PM
#1

Så roligt! Vilken hane är utsedd?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/1/12, 6:33 PM
#2

han heter Dreams in Red Glittering Snow röd hane Glad

hennes mamam väntar valpar så Enja kommer få småsyskon inom ganska kort tid med Skrattande http://vovve.info/emoeke/Valparochvalpplaner.htm för er som är nyfikna, det är allså uppfödarens hemsida

JereMina
3/1/12, 8:43 PM
#3

Så roligt och spännande Tungan ute

[Forest]
3/1/12, 8:49 PM
#4

3 ja visst är det spännande jag tycker det kommer vara jätte roligt detta att få uppleva själva väntan o sen vara med så mycket jag kan.

JereMina
3/1/12, 8:50 PM
#5

Vi hade valpkullar 1981 och 1989 och det var så spännande att känna hur de små sparkade i magen. Dagen då de kom var en sådan stor dag båda gångerna och vi ångrar inget då det gick bar med både mödrar och valpar.

Lycka till

[Forest]
3/11/12, 10:13 PM
#6

Enja har vart iväg o parats flera gånger :) Hon fick stanna hos hanhundsägaren och trivdes bra där fred-söndag(idag). Hon vart helt överlycklig i hanen så det var en lyckoträff, de skötte sig själva utan att man behövde "hjälpa" till. Idag var jag med för hämnta hem henne o visst skulle dom ta sista nypet Flört De satt fast en bra stund. Ursöt liten hane som var verkligen allert o glad i få en flickvänn. Så nu får vi hålla tummarna för att allt går som planerat. Enja är annars jätte nöjd att vara hemma vi har gått på långpromenad och hon har sovit på matte när jag kolla på en film. Donna vart glad att syrran äntligen kom hem kan jag säga äntligen kan man rejsa o våga ta lite längre distans från matte under promenaderna :)

Annons:
[Forest]
4/13/12, 8:42 PM
#7

Nu är det snart 5 veckor hon har gått o ser rätt mycket större ut. Hon har ändrat lite på sin atittyd, klängigare,mer små grinig o leker mer fröken "polis" leker inte så mycket. Tjockare mer hungrig, tuttarna är större skälva vårtan är större. Musen har inte skunkit tillbaka helt utan den är bara mjukare o skunkit lite men inte som det varit tidigare löp. Helt plötsligt får hon för sig att dåligt väder går inte hon ut i. Om hon vart ute vid 21-tiden går hon inte alltid ut kl 23, ne då går hon o lägger sig i sängen. Bära ut henne har jag gjort men hon går bara o sätter sig på trappen. Så detta är spännande Glad

Amandla
4/13/12, 10:02 PM
#8

Nog kan man misstänka att hon är dräktig! Kul! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
4/14/12, 12:49 AM
#9

Det är verkligen spännande Flört är lycklig att få följa denna utveckling. Jag håller tummarna för allt går bra.

[Forest]
4/14/12, 12:53 AM
#10

glömde nämna hon kräktes när hon var inne på sin 4e vecka flera gånger. men åt bra med glädje sen ändå :) Hon har prickat in flera saker tyvärr inte sett den sega flytningen men hon är så renlig. Därimot hitta jag lite små blådflytning på mitt täcke 3 veckan ungefär.

TriciaMcMillan
4/14/12, 8:45 AM
#11

Oj har missat denna tråd, vad spännande! Lycka till nu med allt!

Jag som har en förkärlek för de röda och aprikosa är extra intresserad av att följa. Kan du inte lägga ut en bild på Enja och magen?

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

[Forest]
4/14/12, 9:14 AM
#12

11, Det går att fixa idag Flört

Kitten86
4/16/12, 4:40 PM
#13

Spännande med valpar!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
[Forest]
4/16/12, 7:49 PM
#14

11 sorry vart lite off rä lite febrig har vart bra sjuk värsta dagen var i lördags gick itne få bukt på febern utan den steg o steg. Men jag ska försöka att ta kort idag på tjockismagen Glad 

13 ja verkligen, förvisso skönt att inte vi ska ha dom här hemma. Det hade inte funkat med tanke på klumpotade personerna som bor här Skäms  Men det är roligt o följa allt, jag hoppas att det snart ska börja röra sig i magen oxå. Jätte hungrig är Enja så jag får ge henne 1 extra mål mitt på dagen :)

[Forest]
4/16/12, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Mage

[Forest]
4/16/12, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

magen igen

[Forest]
4/16/12, 11:01 PM
#17

Hon ser lite ovårdad ut nu men jag orkar inte klippa henne därimot borsta jag henne igår men så kom det härliga regnet. men Bad o klippning kommer när jag orkar just nu ännu lite feber, blir helt slut så fort man gör något litet :S

ms-mee
4/16/12, 11:06 PM
#18

Åh vad mysigt med små ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
4/16/12, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

18 mm små söt rödtottar Kyss Glömde säga hon är 5 v nu o visst ser man tydligt magen Skrattande Blir lite fundersam bara tycker hon är jätte stor faktist. Men hennes mormor står för det svenska rekordet på dvpudel valpar 8 st, hon är själv från en stor kull 5 valpar. Och så där stor tror jag inte Tissla va när Enja + syskon låg i magen den veckan iaf. Jag har hela tiden sagt 4 valpar men nu funderar man verkligen Tyst

Kan ju visa den blivande fadern oxå :) De var jätte söta ihop Enja o Tyr, Enja föll pladask för han det var jätte skönt. (jag har tagit kortet)

ms-mee
4/16/12, 11:57 PM
#20

8?! Förvånad Hur tusan får dom plats där inne :P 
Men Enja kanske slår mormor ;) Om inte annat ska det bli kul att följa små valpar.

Sist jag var med om valpar var när grannens pitbull fick. Men dom är ju inget mot små söta pudlar ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
[Forest]
4/17/12, 7:41 AM
#21

20 välpackade Flört  det hoppas jag verkligen inte Enja får så många tycker 4 låter lagom Flört  hennes första kull då ska de vara lagom kull tycker jag så hon orkar med oxå :) pitbullvalpar har jag inte sett några men amstuff små söta med bekymmer rynka Flört Men visst är små pudelvalpar söta. Först är de som små grisar men när de börjar bli 4 veckor är de så söta Kyss

ms-mee
4/17/12, 2:11 PM
#22

#21 Jo det är sant, hon måste ju orka också :) Men jag är fortfarande förvånad över 8 Tungan ute hehe

Jaa ^^ Åh vad mysigt. Ser verkligen fram emot bilder när dom kommer :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
4/19/12, 11:25 PM
#23

Hon är beräknad till den 11 maj o imorgon fredag går hon in i 6 veckan spännande detta :D

Beckibus
4/20/12, 3:41 PM
#24

Va roligt! Grattis! Spännade! tycker att det verkar som hon är dräktig! Låter så om man läser.. :) Lycka till nu!

ser framemot bilder senare då!

men när åker hon till uppfödaren då?

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Forest]
4/20/12, 11:24 PM
#25

24 hon är någ dräcktig med tanken på magen och hennes hunger som är nu :)

Michaela-N
4/22/12, 1:47 PM
#26

Oj så spännande med valpar!

[Forest]
4/22/12, 1:49 PM
#27

26 :D ja det är spännande jag är så nyfiken på vad som finns där inne :)

Annons:
fidojunior
4/23/12, 8:48 PM
#28

Åh vad kul! :D Väldigt spännande att få se valparna sen :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
4/23/12, 10:08 PM
#29

28 oja jag kommer sniffa på små valpar jag kommer bli valpsjuk men ne vi ska vänta ett litet tag tillFlört

[Forest]
4/24/12, 9:41 AM
#30

På söndag ska vi åka o klippa ner Enja, så jag kommer bjuda på mer bilder då om vi fått vårat nät. Då kommer man mer kunna se hennes mage när hon står upp :) Hon har en fin mage nu, tuttarna har kommit fram mer nu oxå :)

[Forest]
4/24/12, 9:49 PM
#31

Hur ofta äter igentligen dräcktiga tikar? Enja är hungrig rendan vid 7 får hon frukost sen mellis råkost vid 11 sen igen vid 14,17 o 20-tiden lite senare ibland vid 21 tiden. Allså 5 gånger per dag får hon mat eller något att äta hon, äter inte mängder med mat per gång. Allt verkar gå till valparna då hon itne är fet, jag vill verkligen inte att hon ska gå ner sig så vi kommer öka färskfodergivan lite till nu med, lördag köper vi mer foder då det går åt mer än jag hade trott :) Valparna rör sig rätt mycket nu i magen rätt så tryggt o känna att de rör sig där inne :)

Michaela-N
4/25/12, 10:22 PM
#32

En fråga, är det du som får betala för maten och övriga tillägg under hennes dräktighet? :)

[Forest]
4/26/12, 7:09 PM
#33

32 Jag är fodervärd så ja jag står för maten, övriga tillägg vet jag inte vad det kan vara. Allt som hör till aveln är uppfödarens utgifter sen står hon även för färsäkrignen tills hon blir våran. Hon klipper Enja gratis så även den delen kostar inget annars brukar sånt kosta den del, men underhåller nos o hygenklippningen själv. Men hon klipps var 3e månad ungefär.

TriciaMcMillan
4/28/12, 11:44 AM
#34

Blir ju en del extra mat, men iofs kanske inte så mycket dyrare på en sån liten. När jag lånade ut min tik så stod uppfödaren för allt foder när hon var konstaterat dräktig och framåt.

Väntar med spänning på att få följa kullen :)

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Annons:
[Forest]
4/28/12, 10:11 PM
#35

34 onej Enja äter inte oss ur huset Flört Imorgon kommer Enja vara hos upfödaren då jag jobbar en del o min man är för spattig. Känner lite att för Enjas skull är det någ säkrast att hon är på plats oxå vi kan vissligen ha henne ett tag till men ja han är harig med oss alla i familjen. Flört Jag kommer sakna henne ursh mattes lilla snutta. Men givetvis kommer vi åka dit oftare o hälsa på och lovar ni kommer vara först att veta vad det blev o hur allt har gått med :) Vi gissar för fullt här hemma o magen rör sig flitigt, det bådar gott. Kyss

[Forest]
4/29/12, 7:23 PM
#36

Nu bor Enja hos uppfödaren hon var mattig o viste vad som väntade. Hon älskar vara där även o sova/bo där men nu när hon väntar smått så tror jag hon är lite mer mattig hon vet inte riktigt vad som väntar. Vi bestämde oss igår att det är säkrast för henne att hon bor o är på plats om det är något, min man hade annars blivit hel hispig o jag kan inte så mycket. Emöke gissade på 4a valpar o det bådar ju gott. Vi mätte Enja o Donna :) Enja är mycket mindre än vad jag trode 30.5-31 cm så hon är liten dvärg. Donna är stor toy på 27cm :) Vi ska dit antagligen nästa helg o hälsa hälsa på lilla gumman. När hon fått valparna så får vi vänta då hon annars kan bli lite krock med hemläntan o valparna. Så nu är bara en liten fis hemma här :) Hon ska träna o bli extra bortskämnd med få all uppmärksamhet vi ska även gå promenad imorgon med en annan pudel hoppas de kan leka lite han är super busig o tror att de kommer leka fint fint ihop.

Amandla
4/29/12, 7:35 PM
#37

Det blir ju konstigt att bara ha en pudel hemma, men det går säkert bra. Här väntar detsamma, Pixie ska ju paras när hon löper härnäst och sen ska hon till uppfödaren som jag har henne på halvfoder åt (inte den som födde upp henne utan en annan). Det är inte bestämt ännu vilken hane, blir spännande att se vilken som blir utvald Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
4/29/12, 7:40 PM
#38

37 Jag är van att hon är borta vi har valt att Enja är där lite till o från för att hon ska funka bra med hennes andra hundar + att det är skönt att veta att hon trivs. Men det är helt nytt för Donna nästan sist leta hon efter Enja mycket men nu var hon med o lämna henne o det tror jag har hjälpt :) Hoppas att det är en söt liten hane hon valt till lilla Pixie och att valparna för Pixies fina ansikte för hon är så grymt docksöt din lilla tjeja :)

bambiiii
5/1/12, 10:41 PM
#39

Har hon fått bebisar? :O

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

[Forest]
5/1/12, 10:45 PM
#40

39 ne hon ahr inte fått bäbisar :) Men hon bor nu hos uppfödaren för boa in sig innan hon ska valpa. Husse var för rädd att hon kanske börja välpa medans jag jobbar o då hade han stressat upp Enja pga sitt betende Flört

[Forest]
5/7/12, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Här ska ni få se på en mage :) Hur många valpar tror ni väntas? beräknad till den 11/5 så lite till ska dom väl växa.

Annons:
Beckibus
5/7/12, 10:13 PM
#42

#41

Hon kommer explodera!!!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Forest]
5/7/12, 10:17 PM
#43

42 visst är hon stor Glad Jag har någ aldrig sett nån hund med så stor mage. Nu rör dom sig massor hon är med o går promenader inte långpromenader pga hon orkar inte. Men alla andra små promenader. Försöker busa med de andra men ja…. hon orkar inte riktigt så länge med det heller. Flört Mattes lille bäbis vi saknar henne massor

Amandla
5/7/12, 10:20 PM
#44

Jag tror det är sex valpar! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
5/7/12, 10:24 PM
#45

44 det tror jag oxå 6 valpar spännande är det :)

ms-mee
5/8/12, 11:32 AM
#46

Åh vilken tjockis ^^

Bara för det så tror jag 5 Tungan ute

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
5/8/12, 11:37 AM
#47

46 bra val det gissar flera på här hemma med :) Jag vill att hon mår bra och att allt går bra, antalet struntar jag i faktist :)

bambiiii
5/8/12, 11:41 AM
#48

3-6 ungar säger jag då! ;)

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Annons:
[Forest]
5/8/12, 1:15 PM
#49

48 lite rädd att gissa fel? Flört

bambiiii
5/8/12, 2:51 PM
#50

493 Hahahahahaha eller hur! ;)

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

ms-mee
5/8/12, 3:11 PM
#51

#47 Jo det är sant. Huvudsaken att hon mår bra :)

Men stackars lilla tjej, det måste vara väldigt jobbigt med den där magen. En annan hade ju varit helt död Tungan ute

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
5/8/12, 3:16 PM
#52

51 det är rätt jobbigt för henne hon orkar inte alls gå så där jätte långt, jag fick bära henne mycket innan hon åkte till upf. Hon ville så gärna gå långpromenaderna med så jag låna grannens sittvagn så fick Enja åka med :) Hon gilla min lösning på problemet.  Flört

Michaela-N
5/8/12, 3:25 PM
#53

Fem tror jag.

Beckibus
5/8/12, 3:26 PM
#54

5-6 stycken gissar jag på! Kanske 4!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

ms-mee
5/8/12, 6:04 PM
#55

#52 Haha :D Åh!

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Kitten86
5/8/12, 8:48 PM
#56

Bara för det så gissar jag på 8 valpar!

Hoppas dem kommer snart, så hon inte spricker… Foten i munnen

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
5/8/12, 9:01 PM
#57

Tempen är nere lite så kanske räknar hon ner nu själv :)

56 oj det var många valpar förvisso har hennes mormor fått 8 st alla överlevde o står nu på svenska rekordet på dv.pudelvalpar. Flört Hoppas att det inte är så många.

Michaela-N
5/8/12, 9:03 PM
#58

#57 Varför inte, ännu fler att gosa med! :D Oh vad kul, hoppas de kommer snart! :)

[Forest]
5/8/12, 9:08 PM
#59

58 8 valpar i sin första kull är rätt tufft ;) Jag hoppas oxå de kommer hon ser ju sprängfull ut med sin mage :P

jag hoppas allt går bra och att alla mår bra.

[Forest]
5/9/12, 11:22 AM
#60

Tempen är nere på 36.5 så i natt är det någ dags för lilla fröken. Jag är lite mer rastlös o nervös. faktist rätt glad att jag inte kommer vara närvaro för jag hade gråtit o säkert gjort henne nervös.

Amandla
5/9/12, 12:10 PM
#61

Spännande! Jag vill vara med när Pixie valpar, jag brukar kunna hålla mig lugn när det gäller. Om inte annat för att jag vet att det hjälper henne Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Michaela-N
5/9/12, 12:16 PM
#62

Men har uppfödaren inte gjort något ultraljud på henne? Då brukar man ju på ett ungefär veta hur många valpar det blir.

Annons:
Amandla
5/9/12, 12:26 PM
#63

Många uppfödare bryr sig inte om att ultraljuda eller röntga (som också är ganska vanligt). De ser det som en onödig kostnad, de kommer ändå att märka inom några veckor hur det ligger till, om tiken alls är dräktig och strax efter det hur många valpar det är. Jag förstår dem helt. Ett undantag skulle jag själv kunna tänka mig att göra, om man misstänker att det bara är en valp. Då är det bra att förbereda sig själv och veterinären på att det kan bli kejsarsnitt, detta för att enda-valpar ofta blir stora och tiken kanske inte får igång värkarbetet ordentligt. Men så är knappast fallet med Enja, hon är aprikos dessutom och de får ofta många valpar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
5/9/12, 12:29 PM
#64

62, ne upf har inte gjort ultraljud.

61, där är jag någ sämmre på hålla mig lugn tyvärr. jag har vart med när hästar fölat o kor kalvat jag har hållt mig lugn då pga det är inte mitt djur o hjälpt till. Men nu är det min bäbis o tror inte jag skulle vara mer ivägen. Helhispig antar jag :)

[Forest]
5/10/12, 9:40 AM
#65

Nu har valparna anlänt och det vart 5 valpar Glad 3 tikar och 2 hanar kullen är jämn o fin så som de ska vara. Enja mår bra och sköter om valparna fint. Så nu är man mormor till 5 små valpar Flört

[Forest]
5/10/12, 10:00 AM
#66

63 Är det så att röda eller aprikosa får mer valpar? Mormor är svart fick 8 valpar, fösta kullen vart 4 st. Sen har hon toy som fick 3 st det är mycket bra med tanke på att hon är liten. Men Enjas (aprikos) mamma fick 5 första 2a kull snittad då de tillbakabildades men det var 2 valpar ena var troligen död innan valpning enligt vetrinären. Var o hälsa på 2 aprikosa dvärgtikar som valpat 2 valpar ena och 3 hade den andre fått. Men där var en stor valp o resten var små. Intresant iaf, jag tror mer på hur tiken är menar Enja har kropp inte så kort i ryggen = får plats med fler.  Sen hur man tajmat in och givetvis hur deras gener är. Sen beror det väl lite på hur valparna ligger i magen vissa lägger valparna fel i magen. De ligger längden allså huvet bakåt kan vi säga o rumpan framåt i magen. Mendans andra packar dom på tvären mer o då får mer valpar plats. men kanske stämmer att röda och aprikosa får mer valpar än svarta. jag har dok inte märkt det Flört

ms-mee
5/10/12, 12:02 PM
#67

Åh vad kul! Skrattande Sa ju att det skulle bli 5 Flört

Vad skönt att det har gått bra och mamma mår bra. Väntar med spänning på bilder på de små :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
5/10/12, 12:16 PM
#68

Tackar ms-mee :) Är verkligen glad, jag väntar själv på se nyheterna på de små grynen Flört Vi kommer inte störa Enja fören valparna är 4 veckor har vi sagt men det kommer vara svårt, vi saknar redan Enja jätte mycket :S

Kitten86
5/10/12, 12:17 PM
#69

Vad skönt att valparna nu har anlänt. Kul att det går så bra och att alla mår bra!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
[Forest]
5/10/12, 12:19 PM
#70

Tackar Kitten :) ja det är verkligen sköt att allt är bra o alla mår bra :)

Amandla
5/10/12, 1:42 PM
#71

#66 Jag har hört från uppfödare att vissa aprikosa linjer får märkbart många valpar. De vita, grå och svarta tikarna (dvärgpudlar) jag känner har fått mellan 2-5 valpar medan de aprikosa har fått ibland så många som 7.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
5/10/12, 2:07 PM
#72

71 stämmer säkert som du säger :) Intresant iaf då kan man spåna på mer på varför kanske er fertila, mer friska då de klarar av så många valpar.

Amandla
5/10/12, 2:29 PM
#73

Eller så är det just så, att det handlar om vissa familjer (linjer).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
5/10/12, 2:37 PM
#74

Åh, vad kul med så många valpar! Skrattande

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

ms-mee
5/10/12, 7:47 PM
#75

#68 Ja det förstår jag. Själv vet jag att jag Inte skulle kunna hålla mig borta så länge. Jag kan inte vara borta från Hubert en dag utan att sakna honom.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
5/10/12, 8:51 PM
#76

73 oja så kan det oxå vara

74 tackar

75 Det är himmla tur att man har en till pudel o vi får se denna tid som Donnas träningstid. Nyttigt för henne är det, nu får hon äntligen stå helt på egna ben förut var det bara vissa promenader som togs enskilt :) Donna tajma in o börja löpa med första löpet så det är lite o träna nu :) vips var gå i kopplet bra som bortblåst, inte så intreserad av andra hundar men kan pipa åt varje hund även om de är en bra bit ifrån ;) Men visst saknar man Enja ursh ja det kommer vara tufft, hon är så mattig sover alltid som en liten bulle under min armhåla det är hennes "ställe". Så var 8 veckor, o varje morgon så väcker hon mig med glada lilla puss så försiktig o fin :) Man vet inte hur mycket man saknar dom fören man inte har dom brevid sig. Detta tar sin tid med kanske därför jag tycker det känns tuffare. Flört Annars vet jag att hon får kärlek av Emöke o massor med gott, hon älskar vara där. O trivs med alla hennes hundar, så på så vis kan man slappna av att hon iaf trivs bra där. Men ändå min lilla snutta. PS hon är oxå hussig o lillmattig med Ds Flört

Annons:
ms-mee
5/10/12, 8:59 PM
#77

Ja, helt plötsligt kommer man på att man saknar alla dom där små sakerna som man annars inte tänker på.

Vilken tajming! :) Skönt för henne att få all tid för sig själv Skrattande

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
5/10/12, 9:21 PM
#78

Bilder finns på denna sida http://vovve.info/emoeke/Dagbok.htm

ms-mee
5/10/12, 9:25 PM
#79

Åh vilka pluttisar ^^

Man blir inte alls sugen på valp! Oskyldig

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

bambiiii
5/10/12, 9:32 PM
#80

Gud vad fiina <3

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

[Forest]
5/11/12, 10:09 AM
#81

Sötare kommer dom bli de små jag kommer ge er bilder när vi har vart själva o hälsa på, men mer blider kommer säkerligen finnas på ufd hemsida tidigare än mina. Flört

Upp till toppen
Annons: