Annons:
Etikettallmänt
Läst 10258 ggr
Magdalenaa
2/28/12, 6:56 PM

namn hjälp!

Hej:)

Jag har lite funderingar ang. namn till min nästa hund.
Det kommer att vara en hane, dvärgpudel. Silver..

Vill inte ha namn som börjar på dessa bokstäver.. Då de används via agility, tex A:et,Bommen,däcket,vippen,Hopp,framåt,slalom,säcken, tunnel.
A,B,D,V,H,F,S,T

Men alla andra bokstäver är jag öppen för :)

kram

Annons:
wesdi
2/28/12, 8:34 PM
#1

Obestämd Hm.. varför skulle namn som börjar på de bokstäverna stöka till det i agilityn?

Kallar du resp. agilityhinder för just begynnelsebokstaven eller dess hela namn?

Det torde väl inte vara så lika hundens namn… Flört såvida du inte tänk döpa hunden till A:et, hoppa, däcket osv….

Jag tävlar agility med min storpudel som heter Diesel… hans namn har aldrig ställt till det för agilityn. Han vet att han heter Diesel och inte däcket… för jag kallar inte honom för däcket Glad Nu är han så pass erfaren så han går ju inte bara på mitt verbala kommando utan nästan mer på min kropp.

Har testat att köra *tyst* agility.. alltså inte säga ett pip utan bara visa med kroppen/händer - går bra det med!

Ooo det finns ju miljoner olika namn.. helt beroende på vad du vill kalla din hund (människonamn, djurriket, växter, fantaisnamn osv osv osv…)

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
2/28/12, 8:44 PM
Magdalenaa
2/28/12, 9:30 PM
#3

#1, bara första bokstaven :) Vill inte krångla till de hela om den heter typ.. Ture. Och så ropar ja tunnel. Då kanske den uppfattar TUre fortare än TUnnel.
Fast de beror ju på vars namnets tyngd ligger. Som i Hanna, tyngs ju hANNA.

Spelar ingen roll om det är en blomma eller nått är helt öppen på förslag. människonamn, djurriket, växter, fantaisnamn . Bara att bomba på ;)

#2, ska kika in ! Tack :)

[Forest]
2/28/12, 9:33 PM
#4

3 hahah, jag vet om 2 Ture som kör agility ena tävlar med ;) tror inte de tar sitt namn för hinder om de inte klingar likadant. Flört men det finns som sagt var mycket namn utan dessa bokstäver som du inte vill ha. Får man vara nyfiken o fråga har denna lilla valp föds eller planeras en parning o du väntar på det ska bli valpar ?

Magdalenaa
2/28/12, 9:33 PM
#5

#2, nä gillade inget namn som fanns där :(

[Forest]
2/29/12, 8:48 PM
#6

Hmm jag tycker det är ofta lättare o välja namn när man ser valpen därav dålig på komma på namn :S

Annons:
Magdalenaa
2/29/12, 11:22 PM
#7

#6, upptäckte nu att jag ej svarat på en fråga av dig :)

Valpen är parad och beräknas att födas v. 15.
Dock är två hanar tingade, en av mig och en till norge. Så hoppas för guds skull att de födds två hanar… Då detta är en toy kull. Skrev fel där uppe om att de var en dvärg.

Har alltid köpt omplaceringar, redan döpta. Skönt på så sätt.. men känner att jag vill testa på valp :)

[Forest]
2/29/12, 11:26 PM
#8

7 tror inte du kommer ångra dig jag har haft omplacering o valp sen omplacering igen. Jag säger båda har något gott med sig :) Vad roligt iaf att den är beräknad toy de brukar få liten kull får hålla tummarna för  dig att det nedkommer 2 hanar ;)

JereMina
3/1/12, 8:45 PM
#9

Lilleman Flört

[Forest]
3/1/12, 8:50 PM
#10

9 va gulligt namn :)

JereMina
3/1/12, 8:52 PM
#11

I vår första valpkull 1981 föddes en hane och tre tikar och hanen fick min syster och han fick namnet Lilleman. Det hette min första hund som var en svart dvärgsnauzer.

Magdalenaa
3/1/12, 9:54 PM
#12

#11, tyvärr vet jag en pudel som redan heter lilleman :/

Magdalenaa
3/1/12, 9:56 PM
#13

Kan skriva de namn jag haft på hjärnan, men ej riktigt fastnat för..
Kan bero på att vissa namn också börjar på dessa "förbjudna" bokstäver ;)

Pilot
Flay
Treo
Prins
Egon
Lucifer
Junior
Morris
Uno
Udo
Ess
Izze
Kii
Ice
Flyt
Caliber
Kaliber
Extrem
Exit
Facit
Urax
Chip
Fjant
Ilo

Annons:
[Forest]
3/1/12, 10:19 PM
#14

kaliber är rätt tufft du skrev med C :-) Vissligen heter ett märke på snus det, tycker det kan passa den en tuff liten hund med mycket "kaliber" Flört Du har ju en jätte bra lista där måste jag säga, ha flera i tankarna när du träffar din blivande lilla pälsboll tror det faller lite då med namnvalet :)

Jonaflax
3/2/12, 9:00 PM
#15

Matisse. Det hette vår älskade hund som tyvärr dog alldeles för ung. Många år sen nu.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Magdalenaa
3/2/12, 9:30 PM
#16

#14, jaa det kommer väl när jag ser det lilla livet.. :)

#15, då min nuvarande hund heter på M, vill jag inte att den andra ska göra de : ) Men ett namn att lägga på minnet!

Upp till toppen
Annons: