Annons:
Etikettbeteende
Läst 5935 ggr
[Forest]
2012-02-25 10:29

Arga hundar möter vi!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lagt märke till att andra hundar kan ha svårt att läsa av mina hundar. Är det så kanske att pudel med lite päls upplevs som hund med rest ragg, höga svansen ser utmanande ut?

Hur missar mötande hunden då allt annat, som går normalt trots höga svanen så går den glatt? ingen stel hund utan det har sin normala pudelstil :)

Annons:
Wisby9211
2012-02-25 11:08
#1

Disco har jätte svårt att få andra hundar att förstå honom, men pudlar går helt okej så jag tror du har en poäng

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-02-25 12:05
#2

1 jag möter även en pudel som är mindre trevlig han är någ ca 6 år kanske, kanske han inte har mött så många trevliga pudlar änds o lärt sig hundspråket. Jag har även gått förbi hans hem o inte sett en så vaktig hund. :S matten är mesig o antar att denna hund faktist kunde vara urtrevlig, men visst leker pudlar bäst med sin ras :) Men vi har flera andra kompisar som Enja leker med, Donna aktar sig än just pga hon är osäker o rädd. Jag la märke till när jag klippte ner Enja så reagerar andra hundar bättre eller när hon haft på sig täcket.

Wisby9211
2012-02-25 16:59
#3

Disco fick träffa en pudel tjej idag jäklar vad glad han blev, dom sprang runt i minst 10 minuter :P

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-02-25 19:28
#4

3 Ja helt klart leker pudlar bäst de springer jaga leken har samma kroppspråk o man ser verkligen hur de bjuder o bjuder på ta mig då leken. :) idag lekte vi med oxå en pudel en brun fast han är mer grå nu, väldigt hanig så Enja får säga ifrån flera gånger innan han fattar aha hon vill inte jag är i baken eller rider på henne. När han fattat det då är det rjejs lek, extra roligt att Donna hängde på o kuta som en vilde efter :)

Wisby9211
2012-02-26 15:15
#5

Så roligt och se hur hundar pratar med varandra och så!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-02-26 20:07
#6

Tror det eller ej, men vi gick förbi den mindre trevliga pudelnshus var helt annan stämma idag på han :) Jag brukar inte låta hundarna sniffa på andra genom staket/grind men kunde inte låta bli, han pep så sött. Han var urtrevlig visa verkligen att han var snäll, busbjöd o allt. Hans matte titta ut i fönstret o jag visa ett hej med nick hon brukar se sur ut men oj ett smile från henne. Kanske såndan matte sådan hund, han var iaf inte farlig kan jag konstatera. Vi gick vidare o han pep ett bra tag efter oss, underbart väder så idag vart det 2 långproemader. Eftermiddagen gick vi nästan 2 tim var bara jag o vovvarna skönt fridfullt. Flört Mötte vissligen goldentik Ester som vi gick lite sällskap sista biten då dom bor på samma gata. Så söt härligt lugn o trevlig trygg golden :)

Annons:
Kitten86
2012-02-26 20:26
#7

Aldrig själv iaf varit med om att någon hund haft svårt att tolka eller samvara med min pudel som jag alltid håller kortklippt…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2012-02-26 20:31
#8

7, Det kan oxå vara så att de som betersig inte är så himmla tryggahundar, men har ju mött de förut med Chanel o så sa de inget Obestämd  Vissa hundar här är mindre trevliga men de är såna mot alla hundar, hur dom är om de får hälsa vet jag inte. Men de reser ragg hänger i kopplet o ser verklign farliga ut :S

Upp till toppen
Annons: