Annons:
Etikettbeteende
Läst 5859 ggr
Wisby9211
2/24/12, 4:55 PM

Nervös

Min syster har flyttat hem från USA och våran pudel är inte van med spädbarn vilket min syster har. Syrrans barn är 11 veckor och skriker mycket och högt och varje gång han låter går min hund ut från rummet och lägger sig i köket eller nått annat tomt rumt upp tryckt mot väggen, han äter inte som han brukar heller. Har ni nått tips hur jag ska göra?

När han sover inne hos mig så verkligen sover han och snarkar för han är så trött men jag vet inte om jag kommer vakna på nätterna om han vill ut och dricka/äta. Ska jag ta in mat/vatten skål in på mitt rum och låta han sova hos mig? Eller gör jag det värre då?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[Forest]
2/24/12, 7:54 PM
#1

Småbarn är inte lätt om de skriker o han har ju inte vart med om "vänta" denna lille/a heller. Vad du ska göra låt han vara i sovrumet med öppendörr låt han gå undan tvinga inte på honom vara med bäbisen. Hur är han annars med din syster? För jag la märke till att när jag fick Erik sonen som är snart 16 år vart en del hundar lite hmm vad ska man säga de höll sig borta. Flera som jag känner mycket väl tog han under sina vingar men de jag kände mindre bra kan man säga akta sig, tillomed katter akta sig kanske hade med lukten o göra eller att man fick en viss sätt att "vakta sin bäbis" ? Hur är din hund annars vid barn och vuxna? är han trygg med främmande?

Wisby9211
2/24/12, 8:45 PM
#2

han kan springa fram till vem som hellst typ och hälsa när vi är ute så han är inte rädd för folk. Spädbarn vet jag inte då det är  första gången han bor tillsammans med ett när han träffat kompisars barn och så har han inte bettet sig såhär. OCh inte i början när syrran kom heller det är dom 3 senaste dagarna som han gjort såhär.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2/24/12, 8:54 PM
#3

2 hmm låter ju verkligen trygg o så, så han har börjat bli så här nervös sista dagarna? hoppas att nån annan kan ge dig tips, jag ska fundera lit ;) jag tror iaf att du ska låta han vara o dalta inte med honom för att förstärka rädslan elelr vad man nu kan kalla det för.

Wisby9211
2/25/12, 11:07 AM
#4

dalta med honom gör jag inte :P

gjorde det med våran hund vi hade förut sen efter ett tag så började hon få låtsas ont bara för att få uppmärksamhet :P

Jo det är dom senaste dagarna han blivit nervös, han tycker inte om syrrans man heller, han har inte gjort något mot honom men disco kan hugga tag mot hans fötter och så när han kommer nära :P Aldrig bitit någon dock!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Lyan
2/26/12, 12:53 PM
#5

Det kan inte vara så att han är så himla trött av skrikandet då? Det verkar ju som att han inte kan sova tilräckligt eftersom han sover så djupt när han väl får sova och att vara trött kan få den mest soligaste varelse att bli grinig.

Jag tycker du ska ta in hans grejer och låta honom sova hos dig och se om han mår bättre av det.

Hur blir det med uppmärksamhet och så? Ofta när det kommer en ny bebis så brukar djuren hamna i skymundan utan att man tänker på det. Även att man beter sig annorlunda. Är bebisen dessutom skrikig kan det bli så att man smyger omkring lite för att inte väcka och starta upp skrikandet och då blir även djuren på sin vakt

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Wisby9211
2/26/12, 3:13 PM
#6

Ja han tassar ju omkring på tårna när han går och nu har han sovit hos mig några dagar och är mycket gladare och leker mer igen. Börjat äta nu också.

Så for man ropar på honom så kommer han springandes och så så han vill ha mer uppmärksamhet. :P

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
JereMina
2/27/12, 1:16 AM
#7

Molly gillar inte heller högljudda barn överhuvudtaget och skriker dem då går hon undan. Vi har vattenskål i sovrummet men det är även för katterna som har svårt för små barn.

Du ska göra som du känner är rätt själv…lycka till!

Upp till toppen
Annons: