Annons:
Etiketterköpessäljeserbjuds
Läst 11407 ggr
Jonaflax
2012-02-24 14:33

(K) Vuxen pudel eller pudelkorsning

Jag har börjat leta efter en kompis till vår cockerpoo.
Han är kastrerad hane, 6 år gammal.

Det jag letar är en vuxen hund, pudel eller gärna korsning med fällfri päls. Har allergiker i omgivningen som tål vår Bamse. Vi själva är inte allergiska.
Ej större än 10-14 kg. Gärna mindre (tycker det skulle vara mysigt med en liten dvärghund).
Mamma promenerar gärna, men inte med en hund som är starkare än hon :-)

Vår nya hundkompis erbjuds två hem, då min mamma (pensionär)och min familj bor grannar, och har "gemensam vårdnad".
Behöver alltså sällan vara ensam någon längre stund.

Kom jättegärna med förslag. Har någon jag kanske får titta på, men var ej först på tur.

Jag bor i Dalarna, men om en månad ungefär går jag ner på deltid ett tag, och kan åka en bit över kandet.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Annons:
Amandla
2012-02-24 16:19
#1

Har du kollat pudelklubbens omplaceringar? http://www.pudelklubben.se/ Klicka på Köpa pudel, välj omplaceringar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2012-02-24 16:56
#2

Tänkte precis skriva kolla på pudelklubben men såg att amandla redan sagt det ;) men du kan kolla på blocket och inne på omplaceringar.ifokus.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Jonaflax
2012-02-24 18:05
#3

Ja, Blocket har jag dammsugit, och kastat ett öga på pudelklubben. Toypudeln verkade ju intressant. Omplacering har jag inte kikat på.

Tack för tipsen.
Får väl se vad som finns om en månad när jag slutat jobba heltid (säsongsarbetar) och har tid att åka iväg och titta (avskyr att åka långt om jag bara är ledig en dag eller två).

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Forest]
2012-02-24 19:42
#4

Ta en titt på denna ursöt liten sötsak som letar nytt hem från hundstallet Flört  http://hundstallet.se/index.php/varahundar/hundarforomplacering

[Forest]
2012-02-24 19:45
#5

Eller kolla in denna 13 dv pudlar letar nya hem http://www.expressen.se/kvp/sokes-hem-till-13-dvargpudlar/ 

Kan medela att denna var visst gammal artikel jag hittade 2008 Oskyldig såg bara datumet men inte årtalet först Flört Får hoppas att alla hundar fick nya fina hem.

Jonaflax
2012-02-24 20:00
#6

Men stackars småttingar! Hade det inte varit 80 mil bort hade jag farit dit och kollat. Fast jag undrar hur de är efter åratals vanvård.

Den söta på hundstallet sökte barnfritt hem, så det gick ju inte. Har två söner på 9 & 12. Snälla med djur, men ändock barn som vill gosa och leka.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Annons:
[Forest]
2012-02-24 20:05
#7

6 fast 9 och 12 år anser jag kan lära sig när man inte stör en hund. Jag har en 10åring som inte stör hundar o lärt sig att inte ta ben osv. :) Men förstår vad du menar man kan iaf kolla in vad de tror.

TjockaBerta
2012-02-25 15:22
#8

#0

Kul att läsa. Jag är i exakt samma situation. Jag har en kastrerad cockerpoo och har börjat kolla efter en kompis som är något yngre.

Jag är lite allergisk och vill ha liknande päls på nästa hund. Den får inte vara för stor eftersom jag har ont och så är det bra om den är några år för det är svårt att orka med en valp.

Det känns som om det enda man vill ha är en lillebror till den hund man redan har för den är så perfekt.

Tror min hund kommer från Västmanland, ursprungligen, men jag köpte honom från Dalarna.

Får man se en bild på din kille? Min kan du se på mitt iFokus.

Snart kommer en ny bild där han är nyputsad och fin.

Har du namnet på kenneln han kommer ifrån? Kanske man kan hitta en annan uppfödare av cockerpoo?

>>>Malum domesticum<<<

Jonaflax
2012-02-25 22:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag vet inte var han är född. Jag köpte honom vuxen i Sundsvall.

Här är vår lille Bamse - eller Tramse som jag brukar kalla honom.

Din hund är rätt lik. Fast han verkar vara av amerikansk cocker, och min av engelsk Glad

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Forest]
2012-02-26 01:04
#10

9 åh vilken sötboll :)

Ett annat tips är att du kollar på blocket, ser rätt ofta pudalr som letar nya hem :)

TjockaBerta
2012-02-26 10:11
#11

#9

Väldigt lik.

Ja det är riktigt att min hund är amerikansk cocker och mellanpudel.

Bamse har längre nos eller så är det  vinkeln som gör det.

Min hund har lite vitt vid underläppen också som ett bockskägg.

Såna kanonhundar.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2013-10-04 14:36
#12

Jonaflex, är det här aktuellt än?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jonaflax
2013-10-08 13:36
#13

Nej, Bamse har en kompis sen drygt ett år tillbaka :-)

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Annons:
Amandla
2013-10-08 13:53
#14

Ok, då vet vi. Jag har kollat igenom kategorin Köps/Säljs/Erbjuds för att se vilka trådar som kan tas bort och vilka som ska vara kvar. Vill du ha den här kvar?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: