Annons:
Etiketterkurserträffar
Läst 7220 ggr
[Forest]
2/23/12, 10:31 AM

Kurs.

Jag ska anmäla idag dotter o Donna på kurs, det blir småhundskurs för nybörjare. Jag har anmält mig på agility forsättning samt privatkurser innan kursstart eftersom vi behöver lära in vissa hinder mer lugnt o ro både hon o jag så jag gör rätt. Tror ni att en snart 10åring är för liten för gå på hundkurs? Tanken är att hon kanske lär sig mer av lyssna på annan än mamma/pappa. Samt att det kan vara nyttigt för både henne o Donna.

Ska ni går kurs i vår eller ska ni hålla i kurs/er?

Annons:
Kitten86
2/23/12, 12:03 PM
#1

Jag har anmält mig och min sheltie till tävlingskurs i agility. Min pudel är så gammal så han går jag inga kurser med, men han förljer gärna med när jag tränar min "lilleman"…

Jag tycker att det är jättebra att din 10-åring får gå kurs. Kommer få henne växa som människa, lyssna och lära av andra och uppnå resultat "på egen hand". Tror det kommer gå toppen!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2/23/12, 12:39 PM
#2

1 Ja det är det jag hoppas på dessutom vill hon så gärna sen börja mer avanserade saker som freestyl o agility o jag tror att Enja är den som är den som kan nå just hennes mål . Hon är jätte ducktig på lära Enja en massa trix hon är den som lärt henne en massa konster :)

Kitten86
2/23/12, 12:48 PM
#3

Låter jättekul för henne. Är ju oftast kring den åldern som det verkliga hundintresset väcks! Barn är ofta riktigt duktiga på att lära hundar tricks då de lever i nuet och reagerar spontant.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2/23/12, 1:11 PM
#4

Jag hoppas att ni oxå når era mål o lär er mycket :)

ms-mee
2/23/12, 4:50 PM
#5

Det är nog bara bra att börja nu :)

Grannen har med sig sin 11 åring på valpkursen och det gör bara gott :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2/23/12, 7:20 PM
#6

Nu har jag anmält oss på lite kurser o hoppas att de blir av :)

Annons:
TriciaMcMillan
2/24/12, 10:38 AM
#7

Jag och Trilian ska gå på tävlingslydnadskurs med start 19 mars. Välbehövligt och kul!

Sen åker vi på brukspudelläger i maj, fyra dagar med spår och brukslydnad i Vårgårda. Var där förra året och det var hur kul som helst, så ser verkligen fram emot det.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Wisby9211
2/24/12, 4:57 PM
#8

Vi kommer tyvärr inte gå nån kurs i vår då det inte finns tid och pengar just nu men troligtvis i sommar.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2/24/12, 7:31 PM
#9

7 åh vad roligt :)

8 mjo det kostar lite det kan jag hålla med om men jag får bra pris dels så är dottern kompis med instruktörens dotter, sen är vi återkommande kursdeltagare så kostnaden för kalaset var billigt ändå hon behöver betala halvapriset pga ålder o hon vill ge mer ungapersoner bra start i hundensträning. Privatkurser blir det oxå men det var mer kom så tränar vi o du får tips=gratis Flört så 800kr för träffar o kurserna var bra pris :)

Man kan göra massor själv roliga enkla övningar o försvåra dom allt allt eftersom hunden lärt sig. Jag har inga agilityhinder här alls men vi tränar på naturhinder samt däck över genom osv på dagis/skola. Sen åker jag till klubben o då brukar vi möta träff med 2 andra o köra ihop. Så på så vis kan man göra mycket själv utan lägga ut en massa pengar. Flört

Wisby9211
2/24/12, 8:42 PM
#10

okej det var ju bra. Har ju gått ett år på hundgymnasiet och har kontakt med min hundtränare där så får tips och råd från honom ibland dock är han i egypten nu i 2 månader på semester :P

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

wesdi
2/27/12, 6:58 AM
#11

Glad Jag ska ha en kurs (tillsammans med en annan instruktör) - förberedande inför agilitykurs och .. vi småkursar lite, d.v.s.  går helgkurser, tar ngn privatlektion m.m.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
2/27/12, 8:19 AM
#12

11, är du utbildad o håller kurser själv?

wesdi
2/27/12, 10:18 AM
#13

#12 Jag är utbildad agilityinstruktör och tävlingsledare i agility.

Kurser hålls i BK:s regi. Men jag har inte hållt kurser så ofta på de senaste åren… tar mer hand om det administrativa (kursanmälningar m.m.). Rycker in ibland när någon annan instruktör inte kan.

Men tja nu…  start nästa vecka så ska vi ha en kurs i förberedande inför agility. Ska bli kul att hålla kurs i det.

Hälsningar Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
TriciaMcMillan
3/19/12, 4:42 PM
#14

I kväll startar vår tävlingslydnadskurs. Blir jättekul då vi i princip haft en paus på lydnadsfronten hela 2011. Vi har tränat lite grann, men halvdant och inte med mål att tävla och har mest tränat spår och sök.

Blir kul att se hurdan instruktören är och vad det är för andra hundar och hundägare med, har aldrig gått kurs för denna instruktör eller företaget (privat) men hört gott om dem.

Hoppas vi inte gör bort oss åtminstone :P

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

[freestyledog]
5/23/12, 8:10 AM
#15

Jag är 13 och började gå kurser för ett halvår sedan, ibörjan var det ganska svårt men ändå det bästa som finns och jag är nu högt beroende. Haha!

[Forest]
5/23/12, 10:59 AM
#16

Vad roligt att flera går samt o håller i kurser. jag tycker det är bra med kurser visst jag/vi gör mycket utan kurser samt träffas oxå utanför klubben för göra lite gemensam träning samt ha det allmänt trevligt med andra hundar + ägare :)

Upp till toppen
Annons: