Annons:
Etikettfoder
Läst 4404 ggr
BARFmycat
2/21/12, 10:25 AM

Om du kunde, skulle du BARF:a?

  1. Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?

  2. Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?

  3. Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?

  4. Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?

  5. Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?

Jag kommer inte att kommentera era svar i tråden (luften är fri), är enbart intresserad av att veta hur den allmänna uppfattningen är.
Jag håller på med ett projekt nu och era svar skulle vara mycket värdefulla för mig!
Svarar naturligtvis på frågor om ni vill, antingen här eller i PM.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
[Forest]
2/21/12, 11:13 AM
#1

Har redan svarat denna på annat forum men hoppas att alla kan svara på dina frågor :)

BARFmycat
2/21/12, 11:16 AM
#2

#1

Haha ja, jag har postat den på alla iFokus hund, katt- och illersajter, vill få in så mycket material som det bara går!Tungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Amandla
2/21/12, 12:17 PM
#3
  1. Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då? Absolut!

  2. Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det? Det känns som det mest naturliga för hundar att äta.

  3. Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig? Sjukpensionär, stresskänslig, känner mig själv och vet att jag inte ska ta på mig mer saker som jag kan komma att jaga upp mig för…

  4. Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur? JA! (fast jag ger Vom og Hundemat, det är jurått och utan spannmål Flört)

  5. Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag? Många har inte kunskapen och/eller plats i frysen eftersom det tar en del plats att förvara allt kött.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wesdi
2/27/12, 10:24 AM
#4

Flört Jag har också redan svarat på detta i en annan tråd.

Men visst kort kan jag säga att jag råfodrar/barfar mina hundar.

2) Ja jag tycker det är det mest naturliga sättet att få mat för hund

4) Färdiga frysta färskfoder är bra att ta till med om man är ute och reser och tillgång till kök/frys/kyl är liten…

5) Okunskap, många tycker nog det verkar krångligt. Torrfoder känns nog enklare… bara att skopa upp x antal dl och så tror man att det torrfodret är det bästa som ger hunden exakt allt den behöver.

Sant är att man behöver läsa på lite om hundens näringslära men… så vansinnigt krångligt är det inte. Är man van vid att ge fryst färskfoder har man kommit rätt långt…. gäller ju att komma ihåg att ta fram ur frysen Flört

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

BARFmycat
2/28/12, 9:17 AM
#5

#4

ja jag har lagt ut på alla katt, hund och illersajter på iFokus för att få så mycket material som möjligt, nu är jag uppe i 19 A4!Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: