Annons:
Etiketterbilderfilmeryoutube
Läst 6188 ggr
Lyan
2/17/12, 8:08 PM

Hänger kvar

Ping älskar att ha dragkamp och hänger kvar när man lyfter! En kompis sa att hon gärna hade kört bruks med henne och provat att tävla om hon inte hade varit blandras. Hade varit kul med en liten pudel med rosa rosetter som varit inne på appellplanen och kört skydd :-P

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Wisby9211
2/17/12, 10:00 PM
#1

gud vilken söt nos :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

ms-mee
2/18/12, 12:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det är ju väldigt bra om man behöver träna armarna Skrattande

Här är en till som hänger. Bilden är från när han var 4 månader, det började då och han hänger längre och längre med tiden :P
Nu kan man snurra flera varv och han hänger kvar

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2/18/12, 9:37 AM
#3

Donna hänger kvar med :) Hon älskar o kampa, kommer ofta o visar sina små byten o man ser verkligen att hon vill att Enja ska kampa med henne. Men Enja är inget kampa i lite men det är mer att sno tillbaka det stulna som hon tar till dragkampen. Om inte jag minns helt fel var det en en pudel på våran klubb som tävlade i bruks de gick väl bra för dom men de tävla bara i klubben. Jag försökte titta efter bilderna på dom, men hittar inga :-C Jag var inne med på köra mer bruksvariant men Enja har verkligen inget intresse alls för grenen aportera kan hon skapligt men lägger ofta ifrån sig innan hon når målet Flört Donna hmm ja vi får se vad som blir hennes gren tillfället är det svårt o lära henne något. Håller på lära in klicker o hoppas att det ger lite mer respons i inlärning :P

bara för man har blandras så kan man ju iaf träna i det o tävla i sin klubb bör väl oxå gå? Skulle vara roligt o knäppa vissa på näsan som anser att bruks är bara till för brukshundraser Cool

fidojunior
2/18/12, 12:13 PM
#4

Haha vad roligt. :D Junior brukade hänga kvar sådär när han var liten men nu går det inte.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Kitten86
2/18/12, 5:17 PM
#5

Haha, helskön stil… Skulle vara störtskönt att se en pudel köra skydd. Det är status, alla kan ju träna en schäfer eller rottweiler.!!

Min pudel har aldrig kampat, utan jag har fått träna och lära honom att det är okej att han "kräver" sina saker. Att det är okej att säga ifrån om någon försöker ta (t.ex. annan hund).

Min sheltie däremot kan du lätt lyfta och han hänger kvar och morrar, men släpper lika fort du ger kommandot för det.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2/18/12, 6:53 PM
#6

5 hahaha ja du det skulle väl vara roligt o se en liten pudel som hoppar o hänger i armen Flört

Annons:
wesdi
2/19/12, 10:28 PM
#7

Obestämd Tänk på att hunden kan skada nacken vid kamplekar när den har huvudet så högt/bakåtböjt.

Jag har kamplekar med mína hundar men aldrig att jag drar så att de hänger kvar i luften eller att  jag håller trasan så att hunden onaturligt måste ha huvudet så högt/bakåtböjt. Jag är rädd om mina hundars nackar.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
2/19/12, 11:09 PM
#8

5 så med andra ord så är det skadligt att köra skydd med pudel eller rent allmännt alla raser?

Lyan
2/19/12, 11:48 PM
#9

Jag har sett småjyckar som kört skydd, tex dvärgpinscher. Riktigt häftigt att se när de hoppar upp och hänger sig fast i luften! Fast det hade varit ännu häftigare med en liten minipudel med rosa rosett som hänger fast som en igel XD

#7 Jag tror inte det är så farligt så länge det inte blir kraftiga ryck i nacken. Oftast kampar jag i markhöjd med Ping men ibland får hon en "flygtur" för att göra leken roligare

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

wesdi
2/20/12, 7:03 AM
#10

Jag tänkte mest på vanliga kamplekar/belöningskamp med kamptrasa. Det händer att ägare har en (för) kort kamptrasa/tross, står mer eller mindre upprätt och rycke/sliter . Hunden (beroende på storlek) får då huvud och nacke bakåtböjd (mot ryggen inte mot marken)  i konstig vinkel. Det kan om olyckanär framme leda till nackskador vid häftiga ryck.

Hur skydd  och dess träning går till vågar jag inte svara på, har inte tränat det.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Lyan
2/20/12, 11:30 AM
#11

#10 Jo, det skulle nog alldeles säkert kunna ge skador. När jag gick på bruks med de andra hundarna fick vi lära oss att kampa i hundens höjd, hade man en liten hund fick man helt enkelt böja sig ner till hundens nivå. Väldigt praktiskt med storpudeln men det tog ett tag innan jag vande mig vid att inte behöva ner till marken vid varje belöning :-P Han hade förresten nackskador, men det var pga en idiotrusning i flexi :-(

Jag har aldrig kollat så supernoga på skyddet eftersom det inte är något för mig men det är en otrolig kraft när hundarna hoppar upp och biter sig fast. Är man inte beredd blir man omkullslagen

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: