Annons:
Etikettpälsvård
Läst 9287 ggr
fidojunior
2012-02-12 10:07

Liten trimmer

Har velat ha en liten trimmer så jag kan raka Fidos ansikte. Nu klipper jag mest med sax för han gillar inte att ha den stora i ansiktet. Hans ansikte är litet också så det känns klumpigt. Har sett att det finns små från märket Wahl. Är de bra tror ni?

En sladdlös

http://www.haromi.se/trimmerwahlpocketputs-p-763.html?cPath=5_6_115

Med sladd från Clas Ohlson

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164929787

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
[Forest]
2012-02-12 12:04
#1

Jag tror inte den är bra alls, billig o säkert håller den bara ett par gånger. Det är vad jag tror iaf :) Jag leter oxå efter mindre trimmer som du för ansiktet o tassarna, men jag funderar på liknande denna http://www.haromi.se/klippmaskinmoser1854arcouppladdningsbarrosa-p-751.html?cPath=5_6_115

ms-mee
2012-02-12 16:48
#2

Jag funderade på en Wahl förut. Har bara hört gott om dom :) Billigt kan vara bra ibland :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2012-02-12 17:18
#3

Missa ena såg bara sista länken från clas O :P och ja jag har med hört bra men oxå att de är skräp om Whal-trimmern, den såg jag att en andvände på utställning men det var på en kines, såg smidig ut :)

fidojunior
2012-02-12 17:54
#4

Okej, jag har hittat lite recensioner om den första och de flesta verkade tycka bra om den, speciellt eftersom att den är så pass billig och liten. Den andra från Clas har sladd och är dyrare så den blir det nog inte i alla fall. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
2012-02-12 17:58
#5

4 nja jag har svårt med dessa budgetvarianter, ofta är de inte så hållbara o pudelpälsar är ju lite krävande med. Men som sagt hört oxå bra om whal-trimmer o sett den andvändas spana lite extra kan jag erkänna Flört

ms-mee
2012-02-12 18:03
#6

Ja, det är just den där sladdlösa jag hört mycket gott om. Och med tanke på att man bara använder den på nos och tassar så slits den nog inte så mycket.

Om inte annat så är den inte så dyr, helt värd att testa anser jag :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Amandla
2012-02-12 18:22
#7

Den första maskinen du Länkar till är väl sådär, ärligt talat. Köp två om du väljer den, då har du en i reserv när den första lägger av. Det blir ofta glapp i dem, då måste du öppna maskinen, pillra lite på grejorna inuti och sätta ihop den, den brukar funka sen. Eller ta ut batteriet och bända upp metallflärpen som ska ligga mot batteriet. Tro mig, jag har haft såna, som tur var följde jag rådet att köpa två, annars hade jag blivit megairriterad… Köp också laddbara batterier på typ Clas eller Teknikmagasinet, ladda upp ett gäng så du kan byta direkt effekten börjar gå ner. Så egentligen blir det inte så himla billigt Obestämd

Bättre att lägga slantarna på ex en Moser Chromini, kostar runt tusenlappen. Laddbar, ligger väldigt fint i handen, går att köpa nya skär till, vibrerar knappt alls. Klipper jättefint, jag har rakat toyvalpar på några veckor med en sån.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
2012-02-12 19:13
#8

#7 Tack för tipset. :) Får kika lite på den där.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Loove
2012-03-18 08:33
#9

Det Finns en liten trimmer på Granngården . Den har bara ett skär och det skär jättekort. Men på tre dagar är det lagom , perfekt liten och smidig. Har blivit rekomenderad denna av min uppfödare. Håller på med utställning .

[Forest]
2012-03-18 09:37
småkryp
2012-04-02 15:29
#11

#0 Jag har den första, sladdlösa Wahl som komplement till min stora MOSER. Den lilla använder jag på ansikte och tassar. Jag tycker att den är jättebra.

Man får bara använda EN droppe olja, som det står i instruktionerna, annars geggar den ihop. Jag oljade på ordentligt, och då la den av. Efter att jag tagit isär den och torkat av alla delar (fulla med oljigt hår), så fungerade den bra igen. Den har fungerat perfekt efter det.

[Forest]
2012-04-02 15:51
#12

11 intresant kanske därför många säger "Buuu" om den medans andra kanske läste instruktionsboken o säger "Jippi" om den Flört

Ts har du skaffat en lite trimmer iaf vilken vart det ? :)

fidojunior
2012-04-02 16:25
#13

#11 Låter bra. :) Får se om jag köper en sådan eller en annan, blir ingen just nu i alla fall.

#12 Nee har inte skaffat en liten än haha. Det var mest för att kunna klippa Fido i ansiktet men de två senaste gångerna gick det det bra med vanliga trimmern så jag väntar nog med att köpa en mindre.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
Upp till toppen
Annons: