Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 5107 ggr
CasusBelli
2012-02-11 16:27

Uppfödare sökes

Hej!
Nu är jag inte direkt i startgroparna att skaffa hund men förhoppningsvis är det aktuellt om ca ett år. Brukar dock roa mig med att kika efter uppfödare som passar mina önskemål redan nu. Kanske har någon här tips/rekommendation?

Det jag söker hos en framtida hund/uppfödare är:
-    Mellanpudel, helst av den större typen. Ev storpudel av en mindre typ ;)
-    Kunnig och seriös uppfödare som föder upp med fokus på mentalitet och hälsa samt reggar i SKK/SPK.
-    Lugna, trevliga och stabila hundar. Tydlig on/off knapp. Inga flamsiga, ofokuserade och bjäbbiga hundar ;) Ingen stark jaktlust i linjen. (Förstår självklart att dessa karaktärsdrag är individuella och en uppfostringssak men man kan inte bortse helt från att de flesta egenskaper är ärftliga)
-    Färg spelar ingen roll
-    Helst i mälardalsregionen (sthlm med omnejd)

Annons:
Wisby9211
2012-02-11 16:30
#1

Uppfödaren Bitte Hogsteth på Kaseths (http://www.kaseths.se/) Har väldigt fina hundar, Jag köpte min hund därifrån :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
2012-02-11 21:08
#2

Mellanpudlar känner jag till bättre än storpudlar: Forsfararens och Drefvikens känner jag, toppenuppfödare Glad Engine, Black Army's,  G-diggers, Pop-Up's, San-Jo-Le's, Tungels är såna jag hört gott om.

Storleken kan vara sisådär, mellanpudlarna drar snarare mot sin nedre storleksgräns och storpudlarna mot den övre…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-02-12 12:09
#3

1, föder inte hon mer upp mindre pudlar?

Wisby9211
2012-02-12 12:17
#4

Hon har mellan pudel också dock inte stor pudel. Disco är ju mellan och kommer därifrån :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-02-12 12:25
#5

4 kollar på hennes tikar o de verkar vara dvärg Flört  Jag vet att din Disco är därifrån annars :) Såg föresten en Wilda söt som socker vars far är från Enjas uppfödare :) Och det är isf dvärg rakt i hennes led på faderns sida Sorry lite ot men vart lite paff iaf Glad

Wisby9211
2012-02-12 14:28
#6

Haha :P

Vet inte vad hon har för hundar nu. Men hon ska ha 2 apricosa och 1 svart mellan pudel och en brun dvärg pudel. det hade hon när vi skaffa disco :P Men det kan ha ändrats med tiden, har ingen kontakt med henne

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[Forest]
2012-02-12 16:01
#7

6 allså jag ser ju att din hunds far är allså morbror (kullsyster till Tizzla som är Enjas mamma) till Enja. Wilda är allså kullsyskon till din Disco för visst heter han Disco Boy  Glad rätt roligt faktist. Räknar jag rätt är Enja och Disco kusiner med varandra  Förvånad Flört häftigt som bara den eller hur? Kyss  Sorry Ot men himmel detta var ju asroligt Flört

Wisby9211
2012-02-12 16:02
#8

Ofta, vad vad roligt !!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: