Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 7369 ggr
Wisby9211
2/8/12, 1:03 PM

tassarna vintertid

Hur gör ni med era hundars tassar när det är snö ute? På kvällarna här är det -18 eller mer och disco sätter sig ner och vägrar gå ut, vi får dra honom ut eller bära honom till en plats.

Sen när vi sätter ner honom så går han ett tag men sen börjar han frysa och hoppar på så lite ben som möjlgt. och piper som tusan.

Finns det nån salva som gör det bättre eller nånting?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Maja2
2/8/12, 1:04 PM
#1

Det finns billiga och jättebra fleecesockar på Björkis :)

Wisby9211
2/8/12, 1:05 PM
#2

Okej, det ska jag kolla in :) Tack

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Grodan
2/8/12, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den gamla hederliga tjärsalvan "Hundsalva" i fina gröna burken brukar vara bra…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wisby9211
2/8/12, 1:59 PM
#4

Tack för tipset :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2/8/12, 4:32 PM
#5

hudsalva har inte hjälpt mina hundar ett smack spelar ingen roll vilet smörje jag tar på de får köldkramp ändå, antar din hund oxå får det. Vad som gäller är skor eller sockor på tassarna.

Wisby9211
2/8/12, 5:17 PM
#6

kan man ta vanliga sockor som vi använder och sy om?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[Forest]
2/8/12, 6:36 PM
#7

6 Du kan köpa bebystrumpor det finns tjockare för nyfödda bäbisar, jag hade såna på Chanel ett tag de satt bra på henne tips är köp mörka strumpor mörkblå eller svarta, jag hade vita o de vart skitiga snabbt :P

fidojunior
2/8/12, 10:03 PM
#8

När det är riktigt kallt så blir det kortare promenader men om vi går en längre promenad i alla fall så brukar jag bära Fido en stund (Junior tål lite mer kyla) och det brukar hjälpa.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Wisby9211
2/9/12, 12:03 PM
#9

Det ska jag testa, ska man sätta strumpor på alla tassar eller dom tassarna han inte vill gå på?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

JereMina
2/9/12, 5:08 PM
#10

Jag tar bort hår på tassarna så det inte fastnar och då har Molly inga problem alls men pudlarna är så olika.

[Forest]
2/9/12, 5:49 PM
#11

9 prova ta på de tassar han fryser på, jag kan annars tänka mig att det är bra att ta sen på alla 4a tassar :) Men prova du. Flört

Wisby9211
2/9/12, 7:59 PM
#12

jag får köpa och testa :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Maja2
2/9/12, 8:05 PM
#13

#9 Jag skulle rekommendera att sätta sockar på alla tassarna… för du vet ju inte vilka tassar hunden kommer att frysa om?

Annons:
Wisby9211
2/9/12, 8:06 PM
#14

Ne det är sant, så det blir nog alla :) Ska köpa i morgon :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
12/6/12, 8:14 AM
#15

Då petar jag upp denna tråd o frågar en sak :) Jag behöver skor till Donna som får frusna tassar men hon har mini tassar och jag måste erkänna att jag tror det blir svårt o hitta skor/tofflor/sockor som passar henne. Har ni något bra tips på små skor/tofflor/sockar? kolla in björkis hemsida http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=10414&grp=343980  billiga är dom även de i skinn men hur sitter dom på små tassar någon som har provat? Glad

Maja2
12/6/12, 8:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Min dotter har Björkis fleecesockar till sin lille Milo, chiblandning, och det går alldeles utmärkt. Man drar ju åt kardborren på dem.

[Forest]
12/6/12, 8:27 AM
#17

16 är det dom låga hon har till honom? Vilken storlek har han, jag skulle gissa på att Donna har någ samma storlek som en vavva  :)

Maja2
12/6/12, 8:29 AM
#18

Han har den minsta storleken, är det xxxs det står på dem tror jag.

[Forest]
12/6/12, 8:32 AM
#19

18 tack för tipset blir björkis  jag beställa idag :)

Kitten86
12/8/12, 1:42 PM
#20

Har tass salva till mina hundar, en salva som nästan är som ett spray som även förhindrar is/snöbildning i pälsen på benen… Komemr dock inte ihåg vad den heter….

Men igår funderar på att köpa skor till min äldre herre, då även bara ett par minusgrader är tillräckligt för att han ska få köldkramp, stackarn Obestämd

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
MiracleWithPaws
12/8/12, 9:01 PM
#21

Usch vad jobbigt för era tussar att de ska få så ont i tassarna! Jag har inte märkt något på Duva ännu, just av kylan i alla fall. Däremot fick hon en himla massa "isbollar" mellan tårna idag när vi var ute, och då såg man ett par gånger att hon inte tyckte det var så skönt. När vi gick in i trapphuset hörde man hur det "rasslade" när hon gick av de där försbaskade isbitarna. Får hålla efter pälsen under tassarna lite bättre tror jag, så kanske det inte blir lika illa.

Tänk vad bestyr man har (eller kan ha) som hundägare. På sommaren är det fästingar, hot spots och vätskebrist. På vintern är det köldkramp, snöbollar i pälsen och hundar som inte vill gå ut.

Kitten86
12/9/12, 4:28 PM
#22

#21
Nej, min herre frös inte heller om tassarna som ung. Men ju äldre han blir desto lättare och mer fryser han, han är ju 14,5 år ungtuppen Cool

Ska botanisera på stora stockholm och se om jag hittar några bra skor till bra pris.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

wintermynta
12/9/12, 7:14 PM
#23

Vilka bra tips. Jag får knappt ut Gusten när det är -15 så jag försöker aktivera honom innomhus så gott jag kan. Men babysockor ska jag prova Skrattande

Tinsam
12/9/12, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Kortklippta tassar, tassalva och full fräs i snön - då fryser de minsann inte;-)

TjockaBerta
12/11/12, 9:19 AM
#25

Ingen av mina får köldkramp. Vi går ganska raskt och båda är ju lösa för det mesta.

Thomas är nysnaggad på gott och ont men det betyder att inget fastnar i tassarna i alla fall.

Poohunden får isklumpar mellan trampdynorna men han är så snäll och kommer för att be om hjälp att man ska ta bort dem. Sen kan vi traska vidare. Han har behov av lite klippning också men vi väntar med det eftersom han inte kräver någon pälsvård alls. Inga tovor ellerl nåt annat konstigt.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: