Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 6128 ggr
Amandla
2/6/12, 1:23 PM

Snart är det vår!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte först skriva att jag är trött på vintern, men det lät så negativt Obestämd och visst låter det mycket bättre att det snart är vår!

Snart fyller min Pixie två år. När jag hämtade henne i början av maj var hon 17 cm hög, yttepytteliten. Här är hon med tant Emma, min mammas malinois.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
TriciaMcMillan
2/6/12, 1:54 PM
#1

Men vilka kompisar! Hon ser så snäll ut, Emma.

Jag längtar också till våren, men tycker inte den här vintern är så farlig. Fick sms av mamma i morse att det var -30 grader hemma, och på fejjan såg jag en som la ut bild på termometern med -36.8 grader lite utanför stan. Herra jumala!

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Amandla
2/6/12, 2:32 PM
#2

Uschianemejan så kallt! Här är det bara -5 men det är ändå 25 grader för lite i min smak.

Emma är en riktig goding, otroligtsnäll även om hon är lätt uppgiven när det kommer ännu en pudelvalp… *s* Den första jag tog hem var Emil, honom uppskattade hon och lekte mycket med. Sen kom Albin, som blev rolig först när han började kunna springa fort. När Pixie kom luktade Emma lite på henne, suckade och gick och la sig Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2/6/12, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och jag bara tänker "Neej" Älskar vintern och tycker den kan hålla på ett bra tag till Skrattande

Här njuter vi när det är kallt :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2/6/12, 9:45 PM
#4

Jag ser fram måt våren med här, små skrutthundar som oxå ser fram mot lite varmare med tror jag Flört Idag var det skapligt varmt ute ändå så vi gick en rigäl promenad o så hade jag med lite gottis vart lite övningar på vägen som jag säger. Men graderna är nere igen på minus 13 o jag pälsar på mig o Enja när vi går ut. Donna har mer päls o mycket tjockare päls så inget måste att ta på vid kortisarna.

Himmla fin bild du bjöd på där vad liten hon var Glad Emma ser verkligen stor ut mot lilla Pixie Kyss Förståndig Emma var Flört 

3 du går måt strömmen Flört kul att nån gillar vintern visst en fin solig vinterdag är helt underbar om det är ungefär -1 ute Flört Men här har vi ungefär -13 o mer o snö…. 2 cm jippi inte kan man åka pulka eller skidor det är bara kallt. Härlig bild, lite dagensgodis bild för mig Kyss

ms-mee
2/6/12, 11:47 PM
#5

#4 -13?! Vart tusan bor du? Tungan ute Här har det inte legat på mindre än -6 idag :) Väldigt skönt har det varit.

Ja, soliga vinterdagar är härliga :) Men om det är lite kallare då gör det ju inget, solen värmer ofta gottGlad Yes! Hubert visar att man ska njuuta Skrattande

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2/7/12, 3:55 PM
#6

5 östergötland ungefär vid mjölby idag är det betydligt varmare -4 ute på båda termometrarna. Men på morgonen var det -12.3 ute. Så mitt på dagen är det varmare men jag jag jobbar i butik oftas hemma vid 16 tiden Flört

Annons:
ms-mee
2/7/12, 8:17 PM
#7

#6 Aah, okej. Va tusan har ni det kallare än oss för? Vi bor ju högre upp Tungan ute

Idag stod det bara -1 på termometern :(

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2/7/12, 8:21 PM
#8

7, -1 minus är ju så skönt sol på det så är jag mer än gärna ute o pulsar i snön Flört

ms-mee
2/7/12, 8:48 PM
#9

Jo, men så värst soligt har det inte varit :P Men inte kul med bara -1. Tog mig en längre promenad tidigare och lät Hubert springa av sig ordentligt, och hela han var en snöboll när han var klar :/ (Eller ja, när jag tyckte han var klar Tungan ute )

Får gärna vara ett par - till så man slipper badkaret nån gång :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2/7/12, 11:02 PM
#10

9 ja det är så sant som du säger -4 räcker för slippa dessa snöbollar i pälsen. Här är det idag -3 ute så även jag har gått en längre promenad och hade snöfria vovvar :)

JereMina
2/9/12, 8:41 PM
#11

Vilken fin bild på dem två och #3 Vilken glad och mysig pudel du har. Min Molly gillar också vintern.

TriciaMcMillan
2/16/12, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

I söndags kändes det riktigt vårigt, som jag är van vid våren uppe i norr. Sol, vindstilla och nån minusgrad, så brukar det vara bästa vårvintern, i typ mars- april hemma. Här blir det ju riktig vår betydligt tidigare.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

TriciaMcMillan
2/16/12, 5:22 PM
#13

Oj varför blev den åt fel håll?

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Annons:
Amandla
2/16/12, 5:53 PM
#14

Haha, bra fråga! Ingen aning Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2/16/12, 8:08 PM
#15

12 Åh vilen fin bild Kyss man får ha huvet lite på sne så ser man den som bäst Flört

JereMina
2/16/12, 9:27 PM
#16

Vilken sötnos på snedden *fniss*

Beckibus
2/22/12, 1:05 AM
#17

Det märks med storm steg att våren är på gång! Synd bara att det kommer bli lerigt ute. Mycket att torka på en Sheltie!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Forest]
2/22/12, 10:19 AM
#18

17 oja här är det nästan barmark, går man på gräsmattan så blir man bra skitigt i hallen. Vovvarna rejsa rätt så rigält igår så dom två dursha jag av mage o benen. Värre kommer det bli Flört

ms-mee
2/22/12, 11:01 AM
#19

Oj, såpass.

Här regna det inatt men bar mark har vi inte än :D

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2/22/12, 11:11 AM
#20

19 nja lite isbana är det här o där o snöhögar finns men inte så det ser vinter ut Flört

Annons:
Amandla
2/22/12, 12:40 PM
#21

Här är det isbana omväxlande med bar asfalt, man får se sig för noga vart man går. Önskar att det kunde tina upp lite i skogen, törs inte gå där nu med hundarna för jag vill inte ramla och bli liggande… hundarna klarar sig ju oftast mycket bättre som tur är.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2/22/12, 7:14 PM
#22

Tar tillbaka det jag sa :( Efter nattens regn och dagens 5+ är det nu antingen is eller bar mark. Nu är det inte mycket vitt kvar :(

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Upp till toppen
Annons: