Annons:
Etikettallmänt
Läst 7593 ggr
Lyan
2012-02-03 15:15

Nu är det kallt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och eftersom Ping är en riktig fryslort så ser hon ut som en michelingubbe i alla sina vinterkläder :-P

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Wisby9211
2012-02-03 15:16
#1

Naw gud vad söööt !

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Lyan
2012-02-03 15:32
#2

Hon tackar så mycket! Fullt ös var det på promenaden istället för ynkligt trippande på klospetsarna

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

fidojunior
2012-02-03 15:34
#3

Det ser värmande ut. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
2012-02-03 20:52
#4

Åh sicken sötboll hon är, ser ett par skor där Flört vart har du hittat dessa, hur bra sitter dom på henne Skrattande

Lyan
2012-02-03 21:05
#5

#3 Ja, hon fryser redan vid plusgrader så så fort det kryper neråt så blir det till att bylta på henne hela garderoben :-P

#4 Det är muttluks, har svarat i din skotråd :-)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-02-03 21:11
#6

5 såg det Flört 

Idag fick Enja köldkramp i framtass o en baktass så matte fick masera henne o sen även bära henne, så tips är låt hundarna få lite vildvuxna tassar Flört Enja är nyklippt så det var inte så smart ide att raka de så någa som jag gjorde :S  Så nu funderar jag på skor på henne oxå, bäbisstrumorna som jag har haft är borta annars funka dessa skapligt bra förra året på henne men jag har väl kastat dom.

Annons:
fredrikaa
2012-02-04 00:53
#7

Här nu inatt har vi minus 35 grader. Brrrr.  Hundarna går nu endast korta promenader och gör sina behov.. Dock är de inte lika påpälsade med kläder som bilden 0 ;) Fast våra hundar är mer vana vid kyla ;)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

[Forest]
2012-02-04 11:08
#8

7 ÅH fy så kallt. Är det inte farligt att andas in så kall luft? Det kanske bara är skroll? Jag kan säga mina hundar hade någ kissat o bajsat på rekord tid om det var så kallt ute Flört

wesdi
2012-02-04 13:08
#9

#6 Fast jag har en annan erfarenhet. I vildvuxen tasspäls fastnar snö lättare, lättare att få isklumpar som irriterar.

Så tassarna här hemma rakas som vanligt. Ok… behöver inte vara supernoga men de rakas så att värsta pälsen försvinner under tassarna.

Cockerns tassar ansas de med… undersidan då,, just för att slippa isklumpar som irriterar.

Glad Jag är glad över att ha hundar som inte är lättfrysna. Visserligen har vi bara - 14 - 15 grader här men… ingen av hundarna fryser utan skuttar glatt omkring i snön. Så nix inga skor eller täcken behövs än.

Fast blir det kallare än - 25 så… kan nog täcke kanske behövas. Å vid sådana kalla temperaturer blir det inga långpromenader direkt.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

ms-mee
2012-02-04 14:37
#10

Imorse när vi vaknade var det -20. Oj vad det var fart på Hubert! Skrattande
Han älskar kyla. Så än behövs det inget täcke på honom, men det blir inga långa promenader då hans tassar tar stryk. Och vi stannar inte länge om jag inte kan släppa honom så han fortfarande rör på sig.
Men kallare än såhär behöver det inte bli. Nu är det perfekt! :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Kitten86
2012-02-04 15:15
#11

Även här har vi haft temperaturer kring -20. Min sheltie är mer än nöjd och far omkring bland stock, sten och snö i vild förtjusning. Ligger mer än gärna ute en stund och "luftar sig" lite i hundgården (inhägnad tomt) Skrattande

Medans min kära pudelherre är lite kluven. Han älskar snö och vinter men tycker att denna kyla som kommit på besök är helt onödig. Han är påbyltat med dubbel vinteroverall från Hurtta, en inner i fleece och en ytter i vindavisande material, vilket håller honom varm på kroppen. Lagom hår på tassarna men visst fastnar det snö som blir till is. Till och från får han köldkramp i tassarna beroende på att det är såå kallt. Man får ständigt ta bort is och snö ur tassarna och hjälpa till att värma dem lite, ibland tom bära honom. Tack och lov är han liten och får plats innanför jackan om det skulle krisa… Har funderat på skor men tror inte att jag skulle få dem kvar så länge. Blir att försöka hålla honom i så mycket rörelse som möjligt och sen får han vara inne tills det blir lite mildare temperaturer ute!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

wintermynta
2012-02-04 18:56
#12

Förlåt om jag snor tråden lite men är det nödvändigt att gå promenader med hunden när det närmare sig -20? Gusten tycker att -5 är oki men närmare -10 så börjar han frysa om tassarna och står mest ock skakar eller hänger på mig och vill bli upplyft när vi ska gå ut.
Han har hurrta fleecejacka och hurttatäcke så kroppen fryser han inte om.
Så är det oki att skippa promenaderna? Självklart släpper vi ut honom varje gång han ska göra sina behov. Har en liten inhängnad innergård på framsidan.
Eller ska man köpa skor? Går det att mentalaktivera honom innomhus istället?

Lyan
2012-02-04 19:16
#13

Idag ville Ping inte gå ut trots att det är varmare än igår, troligen har hon träningsvärk sedan att ha kutat runt med skorna i skogen igår.

Jag tycker det är ok att stanna inne och bara ta kisspromenader om jycken visar att han/hon inte vill vara ute när det är så kallt. Ping älskar snö (som vi inte har här :-P) och med ordentligt med kläder och skor så är hon gärna ute timmavis, utan kläder stiger hon helst inte upp ur sängen alls

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
[Forest]
2012-02-04 21:04
#14

12 mina är såna med de fryser o skakar sen denna köldkramp hua så jag fick bära båda bitvis. Men mitt på dagen idag var det skapligt skönt ute så då gick vi iaf en 45 minuters promenad. Men hur smarta är hundar här ute ligger is från en släpa isbitar allså, trots de står o skakar så äter dom isen :O

Kitten86
2012-02-05 10:37
#15

#12
Har du möjlighet att släppa ut hunden för att uträtta sina behov (inhägnad etc) och speciellt om din hund inte vill gå ut på promenad när det är närmare
-20 så absolut kan du skippa promenaderna och aktivera inne istället… Det får jag göra till och från med min pudelherre som inte alltid är sugen på att gå ut i kylan. Han går med på en längre promenad mitt på dagen men går färre promenader per dag än vad min andra hund gör som älskar kylan! Mellan promenaderna så släpper jag ut honom, om han vill, i hundgården/ inhägnaden runt tomten. Ut och ganska fort in igen.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: